گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال و مزایای آن چیست؟

طراحی کاتالوگ هوشمند یکی از اصلی ترین بخش‌های بازاریابی آنلاین می‌باشد که در سال‌های اخیر بین شرکت‌های مدرن و به روز بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. زمانی که صحبت از کاتالوگ دیجیتال یا هوشمند می‌شود، اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد، نسخه PDF یک کاتالوگ چاپی است! این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه مشتریان سبب شده است که طراحی کاتالوگ هوشمند مانند ساخت یک تیزر تبلیغاتی دربرگیرنده عناصری مانند تصاویر باکیفیت، موسیقی، فیلم، متن و … باشد.

استفاده همزمان از المان های متن، عکس، صوت و فیلم در کاتالوگ هوشمند سبب می شود توجه مخاطبان به محصولات و خدمات شرکت جلب شده و میزان فروش افزایش یابد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با زیر و بم کاتالوگ دیجیتال که به نام های دیگری مانند کاتالوگ هوشمند، کاتالوگ مجازی، اسمارت کاتالوگ، کاتالوگ آنلاین و … نیز شناخته می شود آشنا کنیم.

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال مانند نسخه‌های چاپی و کاغذی کاتالوگ، اطلاعات مهم و اساسی هر شرکت مانند شماره تماس، آدرس شعب، ساعت کار، شبکه‌های اجتماعی، محصولات، خدمات، تاریخچه فعالیت و … را به صورت آنلاین یا حتی آفلاین در اختیار مشتریان قرار می دهد. چنانچه تمایل دارید در مورد کاتالوگ‌ها بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله طراحی کاتالوگ را مطالعه نمایید.

کاتالوگ دیجیتال هوشمند این امکان را به کاربران می‌دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات مفیدی درباره یک شرکت و محصولات و خدمات آن به دست آورند و در زمان خود صرفه جویی کنند. جستجو و یافتن اطلاعات خاص مانند قیمت، عکس و توضیحات محصول در نسخه های دیجیتال یک کاتالوگ نسبت به نسخه های چاپی و قدیمی آن راحت تر است. همین موضوع جذابیت و اثرگذاری اسمارت کاتالوگ‌ها را بیشتر می‌کند.

از طرفی، استفاده از المان‌هایی همچون موسیقی پس زمینه، گالری تصاویر، گیف و انیمیشن، فیلم و … در کاتالوگ هوشمند، ذهن مخاطبان را درگیر کرده و احتمال استفاده از کالاها و خدمات شرکت و جذب مشتریان تازه را افزایش می‌دهد.

presentation folder template v 001 261474 original - طراحی کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال PDF

در سال های اخیر که هزینه چاپ کاتالوگ‌های کاغذی به شدت افزایش پیدا کرده است و چاپ کردن تعداد زیادی کاتالوگ از نظر بودجه مقرون به صرفه نیست، طراحی کاتالوگ دیجیتال PDF بسیار رواج یافته است البته لازم به ذکر است که یک دفترچه راهنمای PDF جایگزین اسمارت کاتالوگ نمی شود، زیرا عناصری مانند صوت و فیلم را نمی توان در یک کاتالوگ دیجیتال PDF به کار برد. به همین دلیل شاید جذابیت و گیرایی در طراحی کاتالوگ دیجیتال PDF در حد اسمارت کاتالوگ نباشد.

با توجه به برخی از محدودیت‌های اینترنت و هاستینگ، طراحی کاتالوگ PDF،  نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ، راهی موثری برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین محسوب می شود. چرا که امکان دسترسی به دفترچه راهنمای محصولات و خدمات شرکت را به صورت آفلاین نیز فراهم می‌کند.همچنین لازم نیست که طراحی کاتالوگ دیجیتال PDF را از ابتدا انجام دهید. می‌توانید کاتالوگ‌های کاغذی را که در گذشته چاپ کرده اید، به صورت فایل PDF درآورید و در سایت و شبکه های اجتماعی شرکت خود منتشر کنید.

بدین ترتیب هیچ هزینه‌ای برای طراحی یا چاپ کاتالوگ پرداخت نخواهید کرد. برخی افراد این روش را به این دلیل می پسندند که تصور مشتریان از شرکت همان گونه که در گذشته بود باقی می ماند. اما تبدیل کاتالوگ‌های کاغذی گذشته به کاتالوگ دیجیتال PDF شاید برای جذب مشتریان جدید مناسب نباشد. بسیاری از مشتریان به دنبال شرکت هایی هستند که روش های تبلیغات و بازاریابی خود را به روز نگه داشته و مطابق دگرگونی‌های تکنولوژی در دنیا پیش می روند. استفاده از روش های به روز بازاریابی آنلاین مانند طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند، این ذهنیت را در مشتریان ایجاد می کند که محصولات، خدمات و اطلاعات مجموعه شما کاملا به روز و خلاقانه است.

مقایسه طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند و کاتالوگ PDF

طراحی کاتالوگ دیجیتال PDF و کاتالوگ هوشمند هر کدام مزیت‌ها و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال در طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند به راحتی می‌توانید مشتری را برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصولات از طریق لینک‌های مناسب به مراجع دیگر از جمله صفحه محصول سایت خودتان ارجاع دهید و بدین ترتیب نرخ تبدیل مشتری به خریدار را افزایش دهید.

به طور کلی، تحقیقات نشان می دهند که کاتالوگ دیجیتال و هوشمند به دلیل بهره گیری از جذابیت های شنیداری و دیداری، روش مناسبی برای جذب مشتریان جدید و نیز افزایش نرخ فروش محصولات و خدمات است و فقط جنبه اطلاع رسانی ندارد. این در حالی است که اکثر افراد کاتالوگ دیجیتال PDF را مانند نوعی دفترچه راهنما و ابزار اطلاع رسانی تلقی می کنند و نه وسیله ای برای بازاریابی و ترغیب به خرید!

طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند سبب می‌شود مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، این در حالی است که خواندن و جست و جو در فایل کاتالوگ دیجیتال PDF شاید برای بسیاری از افراد مورد پسند و آسان نباشد. تقریبا همه افراد می دانند که کاتالوگ ها ابزاری برای تبلیغات مستقیم هستند و به همین دلیل ممکن است مخاطبان شما رغبتی به خواندن کاتالوگ PDF نشان ندهند، اما بهره گیری از جلوه های صوتی و تصویری فوق العاده و چشم نواز در طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند سبب تحریک حس کنجکاوی افراد می‌شود.

بدین ترتیب اشخاص نسبتا زیادی به دیدن و تماشا کردن اسمارت کاتالوگ تمایل نشان خواهند داد. همین موضوع احتمال جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتریان قبلی را بیشتر می‌کند. ناگفته نماند که آفلاین بودن کاتالوگ دیجیتال PDF و دسترسی مادام العمر به فایل کاتالوگ (در صورت یک بار دانلود کردن) از جمله مزیت های قابل توجه کاتالوگ PDF نسبت به اسمارت کاتالوگ است.

pngfind.com catalog png 5416456 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

مقایسه طراحی کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی

به طور کلی می توان گفت که حذف ناگهانی و کامل کاتالوگ‌های چاپی و یا کاتالوگ‌های PDF از چرخه بازاریابی یک شرکت و فقط اتکا کردن به کاتالوگ‌های دیجیتال و آنلاین شاید از نظر استراتژی مارکتینگ و اثرگذاری بر تعداد زیادی از مشتریان، تصمیم هوشمندانه ای نباشد. زیرا بنا به نوع و ماهیت کسب و کارتان، ممکن است طیف وسیعی از مشتریان شما را افراد میانسال و سالخورده در بر بگیرند که میانه خوبی با تکنولوژی و دنیای دیجیتال ندارند و به خواندن و استفاده از کاتالوگ های سنتی و کاغذی عادت کرده اند.

بر طبق تحقیقات، بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های معتبر جهانی تصمیم گرفته اند که طی پنج سال آینده علاوه بر چاپ کاتالوگ های کاغذی، از نمونه های ديجيتال کاتالوگ نیز بهره بگیرند تا گروه های سنی مختلف و افراد با سلیقه های گوناگون را جذب برند خود کنند. ما در ادامه به مقایسه کاتالوگ های کاغذی و دیجیتال و برتری آن ها نسبت به یکدیگر از جنبه های مختلف خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با آگاهی کامل نسبت به طراحی کاتالوگ دیجیتال یا کاغذی برای ترویج برند و محصولات خود بهره بگیرید.

هزینه و دردسرهای چاپ و انتشار کاتالوگ های کاغذی

افزایش مداوم قیمت کاغذ و هزینه‌های هنگفت پرینت، امکان طراحی، چاپ و انتشار کاتالوگ های کاغذی را از بسیاری کسب و کارهای کوچک و نوپا سلب کرده است‌. به علاوه، برای انتشار و توزیع کاتالوگ های چاپی در سطح شهر و شرکت ها شاید نیاز به اخذ مجوز از مقامات مربوطه و کسب اجازه از صاحبان کسب و کارهایی باشد که قصد دارید کاتالوگ های خود را در دفتر کار آن ها بین مردم پخش کنید.

سوال اساسی که در مورد کاتالوگ های کاغذی پیش می آید این است که آیا بعد از طی کردن همه مراحل لازم و صرف هزینه های زیاد، کاتالوگ ها به اندازه کافی مورد توجه قرار خواهند گرفت؟  آیا میزان سودآوری و منفعت مادی و معنوی کاتالوگ های کاغذی در مقایسه با هزینه و دردسرهای طراحی، چاپ و توزیع آن ها توجیه پذیر است؟

6 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

چرا باید از طراحی کاتالوگ دیجیتال استفاده کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید از طراحی کاتالوگ دیجیتال استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که جهان به سوی دیجیتال و پیشرفته تر شدن پیش می‌رود، روش های تبلیغات و بازاریابی نیز روز به روز مدرن تر و خلاقانه تر می شوند. اگر دوست دارید مطابق با آخرین تغییرات دنیا گام بردارید و برند خود را به عنوان تجارتی به روز معرفی کنید، طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این هدف می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، میزان خرید اینترنتی و اعتماد مردم به تجارت الکترونیک روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد از فروش شرکت های بزرگ و کوچک از طریق اینترنت صورت گیرد. تحولات این چنینی ضرورت طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند و ارتباط گیری با مشتریان به روش های مدرن را بیش از پیش نمایان می کند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند باعث می شود مشتریان زیادی از طریق پلتفرم هایی مانند شبکه های اجتماعی، سایت شرکت، وب سایت های تبلیغاتی و … به اطلاعات و محصولات شما دسترسی داشته باشند و بتوانند با چند کلیک خرید خود را انجام دهند. این در حالی است که کاتالوگ های کاغذی به هیچ وجه چنین امکاناتی را در اختيار شما و مشتریان تان قرار نمی دهند و شاید افزایش آگاهی از برند و اطلاع رسانی کردن نهایتِ وسعت کارایی این نوع کاتالوگ ها باشد.

طراحی کاتالوگ دیجیتال اگر توسط یک تیم متخصص از برنامه نویسان و گرافيست ها و با شناخت کافی از نیازها و دغدغه های مشتریان انجام گیرد، نحوه ارائه اطلاعات را به گونه ای تغییر خواهند داد که در نهایت منجر به درگیر کردن ذهن مخاطب و تسهیل تصمیم گیری برای خرید خواهد شد. طراحی و به کارگیری اسمارت کاتالوگ ها باعث می شود در بین رقبا و هم صنفی های خود بدرخشید و بیشتر به چشم بیایید. به علاوه، با توجه به عدم نیاز به چاپ کاتالوگ دیجیتال و امکان ویرایش آن در صورت نیاز، هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی به شدت کاهش می یابد و می توان بودجه بیشتری را به دیگر اهداف و روش های مارکتینگ اختصاص داد.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد؛ یکی از مهم ترین دلایلی که در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری باید به طراحی کاتالوگ دیجیتال توجه کنیم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از نابودی جنگل ها و قطع درختان می باشد. زیرا همانطور که می دانید برای چاپ کاتالوگ کاغذ زیادی مورد نیاز است که این امر باعث آسیب به محیط زیست خواهد شد.

workspace desk from above picjumbo com 768x512 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

قابلیت لمس کردن در مقابل جذابیت های شنیداری و دیداری

بسیاری از افراد طرفدار چیزهای قابل لمس و ملموس هستند. به همین دلیل کاتالوگ‌های کاغذی تاثیر بیشتری روی آن‌ها خواهد گذاشت. این در حالی است که استفاده از جلوه های صوتی و تصویری جذاب (مانند موسیقی پس زمینه، عکس های باکیفیت و فیلم) در طراحی کاتالوگ دیجیتال افراد زیادی که اهل تکنولوژی هستند را مجذوب خود خواهد کرد. جالب است بدانید برای این که حس نوستالژیک ورق زدن کتاب یا دفتر در ذهن مخاطب تداعی شود، در طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند به کمک صوت و انیمیشن امکان ورق زدن صفحه ها به صورت کاملا باورپذیر شبیه سازی شده است.

دسترسی اقشار مختلف جامعه به کاتالوگ کاغذی

همانطور که می دانید، بسیاری از اقشار جامعه از جمله افراد میانسال و سالخورده که شاید جزء مشتریان مهم شما باشند با موبایل، تبلت، لپ تاپ و به طور کلی تکنولوژی سر و کار ندارند و به همین دلیل شاید هیچ گاه حتی متوجه کاتالوگ دیجیتال شرکت شما نشوند. برای اثر گذاری حداکثری بر اقشار جوان، میانسال و سالخورده توصیه می شود طراحی کاتالوگ دیجیتال را با طراحی و چاپ کاتالوگ کاغذی همراه کنید.

دسترسی به کاتالوگ دیجیتال در هر زمان و مکان

بدیهی است که کاتالوگ‌های کاغذی در تعداد خاصی از مکان ها قابل توزیع هستند زیرا بودجه چاپ و تکثیر کاتالوگ کاغذی محدود است و فرآیند اخذ مجوز برای انتشار کاتالوگ ها زمان بر است‌.‌ در مقابل، طراحی کاتالوگ دیجیتال و انتشار آن در تعداد قابل توجهی از پلتفرم های آنلاین از جمله سایت ها و شبکه های اجتماعی سبب می شود مشتریان بتوانند در هر جایی که هستند و در هر ساعتی از شبانه روز به اطلاعات کاتالوگ دیجیتال دسترسی داشته باشند‌‌. این موضوع باعث می شود با یک بار طراحی کاتالوگ دیجیتال، به صورت نامحدود و در هر مکان و زمان امکان برقراری ارتباط با مشتریان به شیوه ای موثر و همچنین ترویج کالا ها و خدمات فراهم شود‌.

شاید بتوان گفت که تنها محدودیت دسترسی به کاتالوگ دیجیتال، نیاز به اینترنت و غیر آفلاین بودن این نوع کاتالوگ می باشد. برای حل مشکل آنلاین و اینترنتی بودن کاتالوگ دیجیتال، بسیاری از سایت های نواندیش و خلاق، امکان دانلود اسمارت کاتالوگ را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده اند. نا گفته نماند که با حذف المان های فیلم و صوت از کاتالوگ هوشمند و مجازی و تبدیل آن به فرمت pdf امکان دانلود کاتالوگ با مصرف اینترنت اندک و نیز بهره گیری از اطلاعات آن به صورت آفلاین برای مشتریان و علاقه مندان مهیا گردیده است.

قابلیت ویرایش کردن و به روز رسانی کاتالوگ دیجیتال

زمانی که کاتالوگ کاغذی را چاپ و تکثیر می کنید، دیگر امکان ویرایش کردن و به روز رسانی آن وجود ندارد، مگر این که بخواهید هزینه های گزافی را برای چاپ مجدد کاتالوگ ها متحمل شوید.

گاهی به دلیل خطای انسانی و بی دقتی، خطاهای املایی، نگارشی، دستور زبان و … در طراحی کاتالوگ رخ می دهد و یا حتی اطلاعات حیاتی شرکت از جمله شماره تماس، آدرس، قیمت ها و … به اشتباه در دفترچه راهنما درج می شوند.

در چنین مواردی؛ امکان ویرایش کردن کاتالوگ های چاپی وجود ندارد و باید این خطا را به صورت دستی از طریق ارسال پیام و ایمیل یا تماس با مشتریان برطرف کنید. کاتالوگ‌های دیجیتال این مشکل را تا حد زیادی حل کرده اند، زیرا با صرف زمان اندک و چند کلیک می توان اطلاعات و محتوای اسمارت کاتالوگ را تغییر داد.

از طرفی، ماهیت برخی از کسب و کارها به گونه ای است که قیمت ها و دیگر جزئیات مربوط به کالاها و خدمات به طور مداوم تغییر می کند و از این رو درج این اطلاعات در کاتالوگ کاغذی انتخاب هوشمندانه ای محسوب نمی شود.

در چنین شرایطی، طراحی کاتالوگ دیجیتال به کسب و کارها این امکان را می دهد که در هر لحظه و در هر مکانی، اطلاعات درون کاتالوگ را ویرایش و به روز رسانی کرده و بدین ترتیب از ایجاد سوء تفاهم و خطاهای احتمالی جلوگیری نمایند.

ecosteel product catalog design 1 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

تسهیل روند خرید محصول با طراحی کاتالوگ دیجیتال

در کاتالوگ های کاغذی و چاپی امکان درج هیچ گونه لینک قابل کلیک وجود ندارد‌ و به همین دلیل است که طراحی و چاپ کاتالوگ های کاغذی تاثیر فوق العاده ای بر افزایش فروش و سودآوری شرکت ندارد. این در حالی است که کاتالوگ های دیجیتال و هوشمند لینک خرید و همچنین اطلاعات دقیق درباره محصول را در قالب گالری تصاویر، فیلم، پادکست، متن و … در اختيار مشتریان قرار می دهند و همین موضوع روند خرید کالا ها و خدمات را به طرز چشم گیری آسان تر و سریع تر می کند.

امکان استفاده از کاتالوگ دیجیتال در کمپین های تبلیغاتی و مناسبت های خاص

همانطور که می دانید، کمپین‌های تبلیغاتی مجموعه‌ای از چندین فعالیت مارکتینگ هستند که از طریق پلتفرم‌های گوناگون و در یک بازه زمانی مشخص برنامه ریزی و اجرا می شوند. بسیار پیش می آید که شرکت‌ها در هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی یا در مناسبت های خاص مانند عید نوروز، برخی از محصولات و خدمات خود را با تخفیف و آفر های خاص ارائه می کنند.

در چنین مواقعی با طراحی کاتالوگ دیجیتال منحصر به فرد می توان فرایند اطلاع رسانی، برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان و همچنین هدایت افراد به انجام اقدام مورد نظر (برای مثال خرید یک محصول خاص) را به سادگی انجام داد.

در فعالیت های مختلف تشکیل دهنده یک کمپین تبلیغاتی از جمله تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی همسان و بنری، اس ام اس مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی، رپورتاژ آگهی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و …، می توان کاربران را به آدرس اینترنتی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند هدایت کرد و بدین ترتیب میزان نرخ تبدیل را به طرز قابل توجهی افزایش داد.

با توجه به آن چه گفته شد می توان این نتیجه را گرفت که طراحی کاتالوگ دیجیتال ابزار قدرتمندی برای هدایت و اجرای موفق کمپین های تبلیغاتی آنلاین است که علاوه بر ارائه تصویری مدرن و نوآورانه از برند، به افزایش سودآوری و فروش حاصل از کمپین نیز کمک کند. این در حالی است که طراحی، چاپ و توزیع کاتالوگ های کاغذی مجزا و منحصر بفرد برای کمپین های تبلیغاتی و مناسبت های مختلف از نظر اقتصادی توجیه پذیر نبوده و تنها باعث به هدر رفتن منابع کسب و کار و کاهش بازدهی فعالیت های بازاریابی خواهد شد.

امکان اشتراک گذاری و ارسال آسان کاتالوگ دیجیتال

انتشار و توزیع کاتالوگ های کاغذی در سطح شهر یا کشور فرایندی پیچیده و زمان بر است. در مقابل، کاتالوگ دیجیتال و هوشمند را می توان از طریق پیامک، اپلیکیشن، QR کد، شبکه های اجتماعی، سایت، کد USSD، پلتفرم های اشتراک گذاری لینک مانند انجمن ها، گروه های مجازی و … در بین علاقه مندان و مشتریان بالقوه به اشتراک گذاشت بدون آن که لازم باشد هزینه چندانی برای ارسال و تکثیر کاتالوگ پرداخته شود. از دیگر مزیت های طراحی کاتالوگ دیجیتال و به کارگیری آن، عدم وابستگی این نوع کاتالوگ ها به مکان جغرافیایی می باشد. ارسال کاتالوگ هوشمند به تمام شهرهای ایران و حتی خارج از مرزهای کشور با چند کلیک امکان پذیر است.‌ در حالی که مخارج ارسال و حمل و نقل کاتالوگ های کاغذی یکی از هزینه های جانبی می باشد که در کنار پرداخت هزینه طراحی باید بودجه ای را برای آن در نظر گرفت.

Download Minimalist Portfolio or Photobook Template for Adobe InDesign 1 scaled 1 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

دوام و ماندگاری بالا در طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های کاغذی در برابر حوادثی مانند گم، خیس، خراب و فرسوده شدن در امان نیستند و بنا به جنس کاغذ به کار رفته برای چاپ کاتالوگ‌ها و شرایط نگهداری آن‌ها، می توانند ماندگاری نسبتا کم تا متوسطی داشته باشند.در مقابل، کاتالوگ دیجیتال در برابر آسیب های فیزیکی و غیر فیزیکی ایمن بوده و نیازی نیست هزینه، زمان و انرژی خاصی برای نگه داری از آن ها صرف شود.

اگر لینک کاتالوگ دیجیتال یا فایل pdf آن را در صفحه اصلی سایت و شبکه های اجتماعی شرکت خود قرار دهید؛ حتی اگر یک مشتری کاتالوگ مجموعه شما را گم کند، با مراجعه به پلتفرم های آنلاین برندتان می‌تواند از نسخه دیجیتال کاتالوگ استفاده کند.

صرفه جویی در زمان و هزینه با طراحی کاتالوگ دیجیتال

زمان و سرمایه، منابعی گران بها هستند که به میزان محدود در اختیار هر کسب و کار قرار دارند. با توجه به تورم حاکم بر صنعت کاغذسازی و افزایش مداوم هزینه های چاپ، طراحی و منتشر کردن کاتالوگ های کاغذی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها به سوی استفاده از کاتالوگ هوشمند و دیجیتال حرکت کرده اند.

ناگفته نماند که شما به عنوان مدیر یک کسب و کار یا فرد مسئول، باید هزینه و زمان نسبتا قابل توجهی را برای استخدام نیروی انسانی لازم برای حمل و نقل و توزیع کاتالوگ های کاغذی بپردازید. این در حالی است که برای ارسال و تکثیر اسمارت کاتالوگ ها وجود یک نفر نیروی متخصص و صرف زمان اندک کفایت می کند.

از طرفی، اگر بخواهید در کاتالوگ های کاغذی تغییراتی به وجود آورید یا آن ها را به روز کرده یا مجددا منتشر کنید باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید در حالی که به روز رسانی و ارسال مجدد کاتالوگ هوشمند برای مشتریان با تخصیص زمان و سرمایه کم امکان پذیر است.

نامحدود بودن و امکان تکثیر بی نهایت با اسمارت کاتالوگ

برای چاپ کاتالوگ های کاغذی، تعداد صفحات باید مضربی از ۴ یا ۸ باشد که این موضوع طراحی کاتالوگ چاپی را با محدویت‌های زیادی روبرو می کند. به علاوه، تعداد کاتالوگ های چاپ شده وابسته به بودجه هر کسب و کار می‌باشد. از طرف دیگر، حجم کاتالوگ کاغذی هرگز برای گنجاندن همه اطلاعات ضروری یک مجموعه کفایت نمی‌کند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال، محدویت تعداد صفحات و تعداد تیراژ و چاپ را که در کاتالوگ های سنتی وجود داشت، بر طرف کرده است. نکته ای که باید در طراحی کاتالوگ هوشمند به روش بهینه در نظر گرفت این است که با توجه به حجم زیاد اطلاعات درون کاتالوگ، دسته بندی داده ها، ایجاد فهرست مناسب و فراهم کردن امکان جستجوی پیشرفته، برای جلوگیری از سردرگم شدن مخاطبان و دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز ضروری می باشد. تفاوتی نمی‌کند که شما صاحب یک رستوران کوچک هستید یا یک شرکت بین المللی بزرگ، اسمارت کاتالوگ می تواند تمام اطلاعات مورد نظر شما را در خودش بگنجاند و به شیوه ای موثر در اختیار کاربران قرار دهد.

امکان یافتن اطلاعات مورد نیاز در سریع ترین زمان با کاتالوگ هوشمند

با طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند به روش اصولی و توسط تیم متخصص و حرفه ای، این امکان فراهم می شود که با جست و جوی نام یا کد محصول یا یک کلمه خاص، به سرعت بتوان به اطلاعات مورد نیاز خود دست یافت در حالی که پیدا کردن اطلاعات مورد نظر در کاتالوگ کاغذی به این راحتی نمی باشد.

تاثیر کاتالوگ دیجیتال بر سئو سایت و بازاریابی شبکه های اجتماعی

از آن جایی که کاتالوگ دیجیتال در پلتفرم های آنلاین متعدد از جمله شبکه های اجتماعی و سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود و درون خود کاتالوگ نیز لینک‌هایی به صفحات مختلف سایت درج می شود، میزان بازدید از سایت و ماندگاری در صفحات افزایش می یابد و این موضوع باعث ارتقای وضعیت سئو سایت و افزایش بازدهی بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود.

در مقابل، کاتالوگ های کاغذی معمولا بر برندسازی و افزایش آگاهی از برند موثر هستند و همین موضوع شاید تاثیر غیر مستقیمی بر روی سئو سایت داشته باشد. بدین شکل که وقتی شخص موضوع مرتبطی با کسب و کار شما را در اینترنت جست و جو می کند و در بین انبوه سایت ها نام سایت شما را می بیند؛ به دلیل آشنایی قبلی با برند شما (از طریق کاتالوگ کاغذی) احتمال دارد که بر روی سایت شما کلیک کند.

pngfind.com catalog png 5417573 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

کمک به حفظ محیط زیست با کاتالوگ دیجیتال

همه ما می دانیم که برای تولید کاغذ همواره تعداد زیادی از درختان قطع شده و جنگل های بسیاری نابود می‌شوند که پیامدهای ناگواری از جمله افزایش دمای کره زمین، آلودگی هوا، خشکسالی، از بین رفتن گونه های جانوری و … را به دنبال دارد. با پیشروی جهان به سمت دیجیتالی شدن و نیاز به کاهش مصرف کاغذ، استفاده از کاتالوگ های دیجیتال روشی موثر برای حفظ محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، کاهش گازهای گلخانه ای و بهبود کیفیت آب و هوا به شمار می آید.

سبقت گرفتن از رقبا با طراحی کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال می تواند روشی سودمند و کاربردی برای سبقت گرفتن از رقبا و ایجاد برتری نسبت به آن ها باشد؛ به خصوص اگر شرکت های هم صنف شما هنوز اقدام به استفاده از کاتالوگ هوشمند نکرده باشند. با استفاده خردمندانه و به جا از کاتالوگ های دیجیتال، قادر خواهید بود مشتریان جدیدی را جذب کرده و افراد را به خرید محصولات و خدمات خود به جای نمونه های مشابه آن ها ترغیب نمایید. لازم به ذکر است که طراحی کاتالوگ دیجیتال به صورت پویا و ریسپانسیو (واکنش گرا) سبب می‌شود افراد مختلف که عادت به وب گردی با موبایل، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر را دارند؛ همگی در زمره کسانی قرار بگیرند که از طریق کاتالوگ دیجیتال با خدمات و محصولات منحصر به فرد شرکت شما آشنا می شوند.

امکان استفاده از کاتالوگ دیجیتال در انواع کسب و کارها

جالب است که بدانید، شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ فارغ از این که تازه تاسیس شده‌اند و یا سابقه ای طولانی در حوزه تخصصی خود دارند؛ همگی می‌توانند از مزایای فراوان کاتالوگ هوشمند که در این مقاله به طور مفصل به آن ها اشاره شد، بهره ببرند. کسب و کارهای آنلاین، آموزشی، خدماتی، صنعتی، خرده فروشی، عمده فروشی، تولیدی و … قادرند برای به تصویر کشیدن عظمت و شکوه برند خود و ارائه محصولات و خدمات شان به بهترین نحو ممکن؛ از طراحی کاتالوگ دیجیتال استفاده کنند.

shopping cart 2 min - طراحی کاتالوگ دیجیتال

قیمت طراحی کاتالوگ دیجیتال و هوشمند

قیمت طراحی کاتالوگ دیجیتال بنا به نوع فعالیت، نیازها و گستردگی کالاها و خدمات هر کسب و کار متفاوت است و قیمت مشخص و ثابتی را نمی توان برای تعرفه طراحی کاتالوگ هوشمند در نظر گرفت. مسلما اگر طراحی کاتالوگ دیجیتال مخصوص شرکت خود را به یک مجموعه معتبر و مطمئن بسپارید، کارشناسان آن مجموعه با بررسی نیازها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما از سفارش کاتالوگ هوشمند؛ بهترین حجم و قیمت کاتالوگ را به شما پیشنهاد خواهند داد. از آن جایی که کاتالوگ های دیجیتال امکان ویرایش و به روز رسانی دارند؛ فقط یک بار هزینه طراحی پرداخت خواهید کرد و هچنین برای توزیع و انتشار کاتالوگ نیز متحمل هزینه ای نخواهید شد. این موارد باعث می شود هزینه طراحی کاتالوگ دیجیتال از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و توجیه پذیر است.

سخن پایانی

در عصری که هر روزه روش‌های نوین و خلاقانه ای برای تبلیغات و بازاریابی و اکتساب سهم بیشتری از بازار ابداع و به کار گرفته می شود، طراحی کاتالوگ دیجیتال یکی از بهترین متدهایی است که می توانید برای رونق کسب و کار خود، برندسازی، افزایش فروش، جذب مشتریان تازه، حفظ و وفادار کردن مشتریان قبلی و بسیاری هدف های دیگر از آن بهره بگیرید. کافی است طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند را به یک مجموعه متخصص و معتبر بسپارید تا یک بار برای همیشه، ابزاری قدرتمند برای ارائه کردن محصولات، خدمات و اطلاعات ارزشمند کسب و کار خود به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال و همچنین دیگر خدمات مجموعه طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت در تهران، سئو سایت، پشتیبانی سایت و … با کارشناسان ما در گروه مهندسی افق تماس حاصل فرمایید.

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - طراحی کاتالوگ دیجیتال
Ofogh3 1024x624 - طراحی کاتالوگ دیجیتال

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *