گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

طراحی کاتالوگ چیست

6 1024x768 - طراحی کاتالوگ چیست

طراحی کاتالوگ چیست و عوامل موثر در طراحی کاتالوگ

بر اساس تعریف ارائه شده توسط Treccani  کاتالوگ عبارت است از “فهرست منظم از چندین شیء از یک گونه، مانند کتاب، آثار هنری، محصولات صنایع دستی یا صنعتی و غیره” با نشانه های طراحی شده برای شناسایی آنها و گاهی اوقات، مانند کاتالوگ های فروش، با قیمت مشخص شده” همچنین با توجه به تعریف فوق، می‌توانیم به مراحلی برویم که ایجاد یک کاتالوگ را متمایز می‌کند و با کاهش به حداقل ممکن می‌توان آن‌ها را به صورت زیر شناسایی کرد:

  • طرح
  • عکاسی
  • متن ها

طراحی: کاتالوگ شما دقیقا از طراحی آن یا از تهیه فهرستی از محصولاتی که آن را تشکیل می دهد متولد شده است بنابراین کدام محصولات را باید در کاتالوگ قرار دهم؟ این انتخاب باید به شیوه ای بسیار متفکرانه انجام شود و به شما توصیه می کنیم که آن را با مشارکت تیمی از جمله: مدیر بازاریابی دیجیتالی، مدیر بازرگانی فروش و یک تکنسین انجام دهید ایجاد یک تیم کاری برای طراحی کاتالوگ به شما این امکان را می دهد که محصولی با کیفیت بالا ایجاد کنید که نیازهای مشتری شما را از دیدگاه های مختلف برآورده کند.

ecosteel product catalog design 1 - طراحی کاتالوگ چیست

هرگز فراموش نکنید که بالادست کل کاتالوگ یک ابزار فروش است یکی از اصلی ترین های شرکت شماست و اینکه بسته به نوع استفاده باید به صورت موردی طراحی شود (مثلا طراحی کاتالوگ برای یک نمایشگاه کاملا تعریف شده در مقایسه با طراحی سالانه و سازمانی شرکت متفاوت است کاتالوگ).

عکاسی: برای ایجاد یک کاتالوگ خوب در انتخاب محصولات، باید عکس هایی با کیفیت بالا اضافه کنید که به محصولات شما امکان می دهد در نظر مشتریان بالقوه شما جذاب و درخشان باشند همچنین وضعیت بهینه با یک عکاس حرفه ای به دست می آید، اما شما همچنین می توانید سعی کنید دریابید که چه کسی در شرکت از سرگرمی عکاسی لذت می برد (برای این کارمند شما مایه افتخار خواهد بود که بتواند در این تیم کاری شرکت کند، هر چه باشد عملکرد شرکتی آنها) اگر کارمندی با این سرگرمی پیدا کنید،

می‌توانید از مشارکت او در سایر فعالیت‌های ارتباطی نیز بهره‌مند شوید، که برای آن این عنصر می‌تواند به عکاس رسمی شرکت تبدیل شود و آماده نمایندگی شما در هر مناسبتی، از جمله در کانال‌های دیجیتال باشد.

متن آهنگ: سومین جزء ضروری یک کاتالوگ خوب، کیفیت متون است بنابراین با متون نه تنها قسمت توصیفی محصول، بلکه ابعاد، وزن، قدرت، قطر، قیمت، رنگ ها و غیره را نیز نشان می دهیم یعنی همه آن عناصری که می توانند به طور همزمان زندگی را برای خریدار شما آسان تر کنند و به او بفهمانند که شرکت شما راه حل مشکل او را دارد به یاد داشته باشید حتی در ارتباطات کاغذی خود، همیشه باید توانایی خود را برای حل مشکل مشتری منتقل کنید.

شما تمام مراحل ذکر شده در بالا را با دقت طی کرده اید و اکنون می گویید، من آماده چاپ کاتالوگم هستم، متأسفیم اما اینطور نیست، در واقع ما عمدا از اولین سؤالی که باید قبل از آن از خود می پرسیدیم صرف نظر کرده ایم شروع به انجام تمام کارهای بالا یا، هدف واقعی که شرکت شما با ایجاد کاتالوگ برای خود تعیین می کند چیست؟ به نظر یک سوال پیش پا افتاده است اما در واقعیت اینطور نیست و مطالبی که قرار است برای شما چاپ کنیم به آن بستگی دارد.

هدف شما از ایجاد کاتالوگ چیست؟

هدف کاتالوگ اساسا نشان دادن شرکت شما به یک مشتری بالقوه است اگر مشتری خود را بشناسید، می دانید که چگونه کاتالوگ را ایجاد کنید و چگونه می تواند به بهترین شکل شما را معرفی کند با این حال، همه کاتالوگ ها یکسان نیستند و برای به دست آوردن بهترین ها باید نحوه انتخاب را بدانید، مراقب باشید که ما در مورد قالب ها صحبت نمی کنیم، ما در مورد آنها به شما کمک می کنیم، بلکه در مورد تولیدمحتوا یعنی چه چیزی در داخل آن قرار دهید.

بیایید یک مثال بی اهمیت به شما بزنیم: آیا قیمت باید در کاتالوگ شما باشد؟ فقط شما میتونید بگید و بسته به نوع کاتالوگی که باید تهیه کنید میتونید جواب بدید ما می توانیم با برجسته کردن 2 نوع کاتالوگ مختلف به شما کمک کنیم:

  • برای یک نمایشگاه
  • شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی
  • کاتالوگ نمایشگاه

اگر مجبور هستید محصولات خود را در یک نمایشگاه همراهی کنید، بدون کاتالوگ نمی توانید به آن نمایشگاه بروید، به کاتالوگ هایی نیاز دارید که بهترین پیشنهاد تجاری شما را به مشتریان بالقوه شما نشان دهد بنابراین در این کاتالوگ هرگز نباید قیمت ذکر شود و هرگز نباید بیش از حد فنی باشد در این مناسبت باید برای کیفیت عکس‌ها و کیفیت ذاتی سندی که به طرف مقابلتان می‌سپارید ضربه بزنید، در واقع هر چه کیفیت درک شده بالاتر باشد، تمایل او برای بردن کاتالوگ شما تا زمانی که به آن بازگردد بیشتر خواهد بود.

industrial catalog cover design - طراحی کاتالوگ چیست

خیلی وقت‌ها دیده‌ایم که کاتالوگ‌ها در همه جا در نمایشگاه‌ها رها شده‌اند، اینها مطمئنا کاتالوگ‌هایی هستند که به هدف خود نرسیده‌اند یعنی مخاطب مشتری بالقوه شما را تحت تأثیر قرار نداده‌اند، که به‌احتمال‌زیاد به‌جای توجه به شما، به رقیب شما روی می‌آورد  بنابراین آن کاتالوگ بی کیفیت چقدر برای شما هزینه داشت که روی یک میز رها شده اید تا جایی برای کاتالوگ زیباتر و جالب تر ایجاد شود؟

مطمئنا نه فقط مبلغ سرمایه گذاری شده در ایجاد آن، بلکه تمام گردش مالی بالقوه ای که با رها شدن آن “تبخیر” شد آیا تا به حال در مورد آن فکر کرده اید؟ در واقع، نباید فراموش کنید که کاتالوگ یک ابزار فروش است و بنابراین باید با آن برخورد کرد.

کاتالوگ سازمانی شرکت

وضعیت برای یک کاتالوگ فنی متفاوت است، کاتالوگی که معمولا برای مشتریان و یا فروشندگان خود منتشر می کنید در مورد دوم، مشخصات فنی و قیمت ها تعیین کننده هستند علاوه بر این، این کاتالوگ ها باید کاربردی و همچنین از نظر زیبایی شناسی زیبا باشند، زیرا آنها موضوع کار مشتری شما هستند.

کاتالوگ محصول چیست و چگونه می تواند برای استراتژی بازاریابی شما مفید باشد؟ وقتی به ارتباط برند فکر می کنید، بلافاصله به یک رویکرد دیجیتال فکر می کنید، اما نباید فراموش کنیم که حتی کانال های “سنتی” تر نیز می توانند برای ارتباط با محصول شما و تقویت استراتژی بازاریابی شما موثر باشند.

به طور خاص، کاتالوگ محصولات کاغذی کلاسیک ابزاری است که می تواند به تقویت تصویر برند شما و ارزش های شرکت شما کمک کند همچنین در مواقعی که مشتریان (بالقوه) خود را فراتر از یک صفحه نمایش ملاقات می‌کنید، همیشه مفید است که مطالب برند مانند بروشور، بروشور، کارت ویزیت یا ابزارهای کوچک را همراه خود داشته باشید به این ترتیب، شانس بیشتری برای تأثیرگذاری و به یاد ماندن خواهید داشت.

در میان مطالبی که باید به مشتریان تحویل داده شود، بدیهی است که یک کاتالوگ نباید گم شود به آنها کمک می کند تا هر پیشنهاد را به خوبی ارزیابی کنند و آگاهانه تر محصول یا خدماتی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد اما یک کاتالوگ برای موثر و مفید بودن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

original - طراحی کاتالوگ چیست

کاتالوگ شرکت چیست؟

کاتالوگ فایلی با ابعاد کم و بیش مهم است که در آن تمامی محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت به تصویر کشیده شده و به تفصیل شرح داده شده است این شامل تصاویر و توضیحات است و باید هر زمان که تغییراتی در تولید رخ می دهد به روز شود و این ابزاری با عملکرد دوگانه است زیرا:

  • به مشتریان یا افراد علاقه مند اجازه می دهد تا بتوانند پیشنهاد یک برند را قبل از اقدام به خرید به طور عمیق تجزیه و تحلیل کنند.
  • این یک پشتیبان سایت برای آگهی های بازرگانی است که می توانند از کاتالوگ به عنوان پشتیبان در هنگام نشان دادن محصولات به مشتریان استفاده کنند.
  • علاوه بر این دو عملکرد عملی، یک کاتالوگ خوب مطالعه شده و منسجم با نام تجاری نیز به یک ابزار بازاریابی بسیار قوی تبدیل می شود در واقع، می تواند کمک کند که برند شما جدی، قابل اعتماد و ساختارمند شناخته شود.
  • علاوه بر این اگر کاتالوگ به شیوه ای گرافیکی سازگار با هویت شرکت ایجاد شود، به نوعی یادآوری بصری برای مشتریان تبدیل می شود که مطمئنا نام تجاری شما را راحت تر از رقبای شما به یاد می آورند.
  • بدیهی است که برای انجام همه این کارکردها مهم است که در پس ایجاد کاتالوگ مطالعه خاصی وجود داشته باشد و مطالب، هر گونه گرافیک و تصویری که در آن گنجانده شود با دقت انتخاب شود.
  • یک کاتالوگ خوب باید به راحتی توسط کاربر نهایی قابل استفاده باشد اطلاعات باید به روشی ساختاریافته و شهودی قرار گیرد حتی تنظیمات گرافیکی را نیز نباید نادیده گرفت اولین تأثیر اساسی است، بنابراین باید از فونت‌هایی که بیش از حد کوچک هستند و خواندن آنها دشوار است یا یک جلد یکنواخت اجتناب کنید.
  • به خواندن ادامه دهید تا دریابید روی چه جنبه هایی کار کنید تا یک کاتالوگ محصول اصلی و کاربردی برای اهداف فروش خود ایجاد کنید.

product catalog template word luxury annual report indesign template brochure templates of product catalog template word - طراحی کاتالوگ چیست

نحوه ایجاد یک کاتالوگ محصول موثر: ساختار و طرح گرافیکی

همانطور که دیدیم، کاتالوگ در صورت بهره برداری صحیح می تواند پتانسیل بالایی داشته باشد با این حال، نمی توان انتظار داشت که اگر ابتدا روی ایجاد یک محصول با کیفیت سرمایه گذاری نکند، نتایج خوبی به دست آورد حتی اگر شرکت شما محصولات بسیار فنی در نظر گرفته شده برای تجارت B2C تولید می کند، همیشه خوب است از اینکه کاتالوگ صرفا یک لیست طولانی و یکنواخت همراه با چند تصویر باشد اجتناب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعاتی را که باید گنجانده شود، با دقت انتخاب کنید برای درک اینکه چقدر فضایی را باید به تاریخچه شرکت اختصاص دهید و چه عناصری را علاوه بر داده های فنی می خواهید شامل شود، ارزیابی دقیقی لازم است ورق های محصولات  بنابراین سعی کنید برای درک نحوه تنظیم آن و نحوه کار بر روی چیدمان بخش های مختلف به متخصصان صنعت تکیه کنید در واقع یک کاتالوگ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام باید با سایرین و با چشم انداز و ماموریت برند شما همخوانی داشته باشد بیایید با هم بفهمیم آنها چیست؟

جلد: جلد اولین عنصری است که وقتی برای اولین بار کاتالوگ را تحویل می گیرند، توجه مشتریان را به خود جلب می کند اگر موقعیت و هویت بصری شما اجازه می دهد می توانید خلاقیت را آزاد کنید در غیر این صورت، می توانید در یک محیط کلاسیک تر بمانید و همیشه به یاد داشته باشید که لوگو را برجسته تر قرار دهید.

مقدمه: بخشی که نباید نادیده گرفته شود، که در آن می توان کمی در مورد شرکت صحبت کرد به عنوان مثال در مورد چگونگی تولد، ارزش ها، ماموریت و چشم انداز آن صحبت کرد همچنین در این مورد، لازم است روی نسخه کار کنید تا متن‌های روانی ایجاد کنید که خیلی فنی نیستند و برای مشتریانی که شما را نمی‌شناسند و می‌خواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند مفید باشد.

شاخص: در اینجا وضوح باید اصلی باشد هنگام ایجاد نمایه، باید دقیق بود از یک فونت واضح و خوانا استفاده کنید و سعی کنید با گرافیک، طرح‌بندی پررنگ و مؤثر، خواننده را تا حد امکان به سمت آنچه که مورد علاقه او است راهنمایی کنید.

برگه های محصول: آنها تا حدودی قلب کاتالوگ هستند و بخشی است که بسته به کسب و کار و محصول یا خدماتی که ارائه می دهید بسیار متفاوت است آنچه مهم است این است که همیشه بتوانید حرفه ای را منتقل کنید از عکس های با بالاترین کیفیت استفاده کنید و برگه های اطلاعاتی توصیفی و فنی را به صورت واضح و کامل کپی کنید.

صفحات پایانی: در اینجا محتوا شرحی از شرکت است کسانی هستند که اطلاعات بیشتری در مورد محصولات درج می کنند یا کسانی هستند که ترجیح می دهند مخاطبین را به وضوح و واضح وارد کنند.

اما کاتالوگ ها فقط فایل های اطلاعاتی با نشانه های فنی شرکت و محصولات نیستند هنگامی که یک کاتالوگ با نیازهای کسب و کار هماهنگ باشد، می تواند به ابزار داستان سرایی نیز تبدیل شود  بیایید سعی کنیم با هم بفهمیم که چگونه آن را به دست آورید.

مقالات زیرا را دنبال کنید:

طراحی سایت در کرج

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در رشت

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - طراحی کاتالوگ چیست
Ofogh3 1024x624 - طراحی کاتالوگ چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *