گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست انواع روش های موشن گرافی کدامند؟

موشن گرافیک چیست؟ اصطلاح موشن گرافیک به طراحی موشن گرافیک اشاره دارد یعنی یک طرح گرافیکی متشکل از ترکیبی از متون، تصاویر و نمادهایی که تکنیک های انیمیشن برای آنها به کار می رود تصاویر، آزمون ها و نمادهایی که به لطف این هنر گرافیکی به خودی خود عناصر ایستا هستند از طریق توالی های تصویری خاص طراحی شده و این توهم در حرکت را به وجود می آورند.

موشن گرافیک نیز نشان دهنده محصول نهایی طراحی و ساخته شده است بنابراین می‌توانیم انجام دهیم، اما برخی از موشن گرافیک‌ها را نیز ببینیم اما اکنون به هنر ایجاد موشن گرافیک می پردازیم از زمان پیدایش آن، بحث هایی در مورد اینکه چه تفاوتی بین موشن گرافیک و انیمیشن سنتی وجود دارد وجود داشته است: در موشن گرافیک، متن نیز معمولا ظاهری برجسته دارد.

orig - موشن گرافیک چیست

بیشتر بدانید:

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در کرج

سئو چیست؟

تعریف کلی موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک ابزاری برای ایجاد تولیدمحتوا است، بنابراین داستان سرایی را موثرتر و فوری تر می کند این گرافیک متحرک است که داستانی را از طریق ادغام کامل بین طرح، طراحی گرافیکی، حرکت و صدا با هدف برانگیختن یک احساس و درگیر کردن بیننده‌ای که می‌خواهد درباره پیامی که ما برایشان ارسال کرده‌ایم بیشتر بداند، روایت می‌کند همچنین گرافیک های متحرک به ویژه در آهنگ های تلویزیونی، عناوین فیلم، تبلیغات، ویدئوهای وب و برای متحرک سازی آرم ها استفاده می شود.

اما همچنین می‌توان از آن برای ایجاد انیمیشن‌هایی استفاده کرد که تجربه کاربر را روی صفحه نمایش افزایش می‌دهد بنابراین انیمیشن هایی که دستیابی به اهداف خود را برای کاربر آسان تر و دلپذیرتر می کند موشن گرافیک نمونه ای از این است که چگونه ایجاد محتوای چندرسانه ای به تدریج جایگزین ارتباطات بصری می شود برای موفقیت در شرکت، نه تنها فناوری موجود کافی است بلکه باید ایده‌های بدیع را شناسایی کرد که قادر به ایجاد تعامل اجزای ویدیویی، تصاویر، انیمیشن‌ها، صدا و نقاشی‌ها با یکدیگر باشند.

نرم افزار طراحی گرافیک

یک طراح گرافیک متحرک می تواند یک طراح گرافیک سنتی یا شخصی با سابقه کار به عنوان سازنده ویدیو باشد اما هر دو حرفه ای باید مهارت های خود را با استفاده از فناوری های جدید برای ساخت گرافیک متحرک و پردازش صدا یکپارچه می کردند اکنون شاهد برنامه هایی خواهیم بود که از طراحان گرافیک حرکتی استفاده می کنند و دارای یک ویژگی مشترک هستند: توانایی ترکیب جلوه های بصری، متن، صدا، گفتار، تجسم داده ها، ویدئو و انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی.

4thought still0172 edit 1024x658 1 - موشن گرافیک چیست

طراحی موشن گرافیک

همچنین برنامه هایی در دسترس همه یا حتی طراحان گرافیک کمتر با تجربه یا “گاه به گاه” وجود دارد.

اونوقت بهترین برنامه چیه؟ ساده: بستگی به نوع انیمیشن مورد نیاز شما دارد پس بیایید چند نرم افزار و بستری برای ساخت موشن گرافیک ببینیم.

نرم افزار منبع باز موجود برای ویندوز، مک و برخی نیز برای Liniux

Synfig studio: نرم افزار انیمیشن دو بعدی که با لینوکس نیز قابل استفاده است.

Pencil2dorg : ابزاری که استفاده از آن برای ایجاد “با دست” انیمیشن های دو بعدی بصری است.

Tupi: قابل استفاده برای انیمیشن های دو بعدی روی دسکتاپ حتی توسط افراد غیر حرفه ای همچنین با لینوکس کار می کند.

Blender : با این نرم افزار می توانید به صورت سه بعدی ایجاد کنید و همچنین یک انجمن پشتیبانی در ایران (Blender Italia Community) وجود دارد به طور گسترده برای ساخت بازی های ویدیویی استفاده می شود برای لینوکس خوب است.

استودیو DAZ : برای گرافیک سه بعدی هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها مناسب است دارای مجموعه ای غنی از امکانات است.

Crello پست های متحرک ایجاد کنید هزاران قالب ویدئویی منحصر به فرد این یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی است اما با قیمت کاملا پایین نیازی به مهارت طراحی ندارد.

انواع انیمیشن | چهار نوع اصلی انیمیشن

  1. انیمیشن دو بعدی
  2. انیمیشن سه بعدی
  3. انیمیشن Stop Motion
  4. نقاشی متحرک

نوع دیگری از انیمیشن وجود دارد به نام انیمیشن سنتی اما از آنجایی که انیمیشن سنتی اولین نوع انیمیشن دوبعدی است آن را در دسته انیمیشن های دو بعدی قرار داده ایم که هر دو را به تفصیل توضیح می دهیم.

انیمیشن دو بعدی: قبل از بررسی انیمیشن دو بعدی برداری، درک انیمیشن سنتی اولین نوع انیمیشن دو بعدی ضروری است.

انیمیشن سنتی: به انیمیشن سنتی انیمیشن دستی، انیمیشن کلاسیک یا انیمیشن cel نیز گفته می شود این شامل ترسیم همه چیز فریم به فریم بود، خواه یک کاراکتر، یک پس‌زمینه و همه چیز در این بین انیماتورها روی “2s” طراحی کردند، یعنی هر دو فریم یک نقاشی ایجاد کردند و این نقاشی ها روی کاغذهای شفاف ساخته شده و سپس با دوربین انیمیشن عکسبرداری شده است.

پس از آن، عکس‌های نهایی برای ایجاد حرکت در فضای دوبعدی ، متحرک با سرعت 12 فریم در ثانیه (fps) استفاده شد گاهی اوقات آنها با سرعت 24 فریم در ثانیه برای حرکت نرم تر و عملکرد سریع تر متحرک می شدند.

motion graphics templates abobe stock1000x506 - موشن گرافیک چیست

مقالات ما را دنبال کنید:

طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت پزشکی

انیمیشن دو بعدی (بر اساس وکتور)

دو بعدی امروزه در حال بازگشت است، عمدتا به این دلیل که در برنامه های تلویزیونی برنامه های کاربردی تلفن همراه، بازی های ویدیویی و تبلیغات استفاده می شود همچنین برنامه‌های تلویزیونی محبوبی که از انیمیشن‌های دو بعدی استفاده می‌کنند.

با انیمیشن سنتی، انیماتورها مجبور بودند بارها و بارها کاراکترهای مشابه را بکشند این در انیمیشن های دو بعدی مبتنی بر برداری ضروری نیست زیرا حرکت توسط بردارها کنترل می شود این یعنی چی؟ با استفاده از بردارها، هر آفرینش را می توان هر چند بار که انیماتور بخواهد، بدون نیاز به بازسازی پس زمینه، کاراکترها و غیره دوباره استفاده کرد همچنین حرکت کاراکترها توسط بردارها کنترل می شود.

انیماتورها به سادگی می توانند بردارها را جابجا کنند و پس از هر تغییر بردار، ایجاد جدید را ذخیره کنند بنابراین از برنامه‌های نرم‌افزار انیمیشن نیز ویژگی ذخیره خودکار را ارائه می‌دهند بنابراین انیماتورها پس از هر تغییری که انجام می‌دهند، نگران ذخیره فریم نباشند از آنجایی که انیمیشن‌های دو بعدی توسط بردارها کنترل می‌شوند، انیماتورها برای اینکه انیماتورهای عالی باشند، لازم نیست در طراحی خوب باشند اگر به این فکر می کنید که یک انیماتور دو بعدی شوید اما به مهارت های خود در طراحی “مفتخر” نیستید همچنان می توانید یک انیماتور دو بعدی عالی بسازید.

انیمیشن برداری همچنین برای تغییر اندازه تصاویر بدون از دست دادن کیفیت و انجام حرکات تا حد امکان صاف است برای همه دوستداران انیمیشن سنتی در آنجا، ما یک خبر عالی داریم همچنان می توانید از گزینه ایجاد فریم به فریم استفاده کنید  بنابراین آیا باید روند را سریعتر انجام دهید؟ شما می توانید از یک عروسک دیجیتالی (کاراکتر ریگ) استفاده کنید که به شما امکان می دهد قسمت هایی از هر شخصیت را به صورت جداگانه جابجا کنید این یک ویژگی عالی است که می تواند زمان زیادی را برای شما صرفه جویی کند زیرا نیازی به ایجاد کل شخصیت برای هر حرکت کوچک ندارید.

انیمیشن سه بعدی چیست؟

انیمیشن سه بعدی که CGI یا انیمیشن کامپیوتری نیز نامیده می شود، یکی از محبوب ترین انواع انیمیشن است انیمیشن سه بعدی نه تنها برای فیلم های بلند، بلکه برای فیلم های کوتاه، بازی های ویدئویی، تبلیغات و غیره نیز استفاده می شود بیایید انیمیشن های سه بعدی را با دو بعدی مقایسه کنیم تا تفاوت آنها را بهتر درک کنیم.

انیمیشن سه بعدی در مقابل انیمیشن دو بعدی

مهارتهای فنی: انیماتورهای سه بعدی به مهارت های فنی متفاوتی نسبت به انیماتورهای دو بعدی نیاز دارند باز هم، برای تبدیل شدن به یک طراح سه بعدی، نیازی به داشتن مهارت های طراحی عالی ندارید با این حال، شما باید درک روشنی از انیمیشن های سه بعدی داشته باشید.

حرکت به جای نقاشی: در مقایسه با انیمیشن دو بعدی، انیمیشن سه بعدی بیشتر شامل حرکت دادن شخصیت در یک برنامه سه بعدی به جای طراحی برای چندین فریم است همچنین کنترل های سه بعدی ویژه ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا قسمت های جداگانه شخصیت را جابجا کنید سپس برای هر حرکتی که ایجاد می کنید، فریم های کلیدی مختلفی را تنظیم خواهید کرد سپس، برنامه سه بعدی که استفاده می کنید، «سفر» حرکت شخصیت را بین هر یک از فریم های کلیدی که ایجاد کرده اید محاسبه می کند.

به عنوان یک انیماتور سه بعدی، کار شما به همین جا ختم نمی شود هنوز باید برخی از فریم‌های کلیدی را اصلاح کنید و مطمئن شوید که آن‌طور که می‌خواهید به نظر می‌رسند.

یک شخصیت همیشه حاضر: هنگام ایجاد یک شخصیت، انیماتورهای دوبعدی فقط شخصیت را در یک محیط دو بعدی ترسیم می کنند بقیه شخصیت‌ها در یک محیط دوبعدی “نامرئی” هستند بنابراین آنها نگران ترسیم قسمت‌هایی از بدن نیستند که دیده نمی‌شوند با انیمیشن سه بعدی، داستان دیگری است همچنین شخصیت های ایجاد شده توسط انیماتورهای سه بعدی همیشه به طور کلی قابل مشاهده هستند بنابراین، انیماتور سه بعدی باید هر قسمت از شخصیت را ترسیم کند.

با وجود اینکه ما فقط می‌توانیم بخشی از بدن آنها را روی صفحه ببینیم، اما بقیه بدن همیشه کشیده شده و در مورد شخصیت‌های انیمیشن سه بعدی وجود دارد.

نرخ فریم: همانطور که قبلا ذکر شد، حرکت کاراکترهای دو بعدی هر دو فریم یک بار ترسیم می شود با این حال، نرخ فریم در انیمیشن های سه بعدی، برای هر فریم جداگانه متحرک است همانطور که لازم ایت بدانید داستان اسباب بازی پیکسار در سال 1995 اولین انیمیشن سه بعدی بود که تا به حال ساخته شد از زمان Toy Story I، انیمیشن کامپیوتری به یکی از پرکاربردترین انواع انیمیشن، به ویژه برای فیلم های انیمیشن تبدیل شده است در حالی که ممکن است به نظر برسد که کامپیوترها بیشتر کار را انجام می دهند (با توجه به اینکه انیماتورها مجبور نیستند نقشه های واقعی ایجاد کنند) انیمیشن سه بعدی هنوز یک فرآیند فشرده است و نیاز به تمرین و صبر زیادی دارد.

makin moves6 - موشن گرافیک چیست

انیمیشن استاپ موشن چیست؟

انیمیشن استاپ موشن شبیه انیمیشن های سنتی است که شامل مجموعه ای از تصاویر است که حرکت جزئی را مستند می کند با این حال، انیمیشن استاپ موشن از عکس‌های اشیاء واقعی استفاده می‌کند و نه نقاشی‌های برداری یا انیمیشن‌ها هنرمندان از اشیا و صحنه های واقعی عکس می گیرند بعد از هر شیئی که در صحنه ای که تنظیم کرده اند حرکت می کنند، قبل از انجام حرکت یا حرکت بعدی عکس می گیرند آنها این روند را تا زمانی ادامه می دهند که برای هر فریمی که می خواهند برای انیمیشن خود استفاده کنند یک عکس داشته باشند.

مشابه انیمیشن دوبعدی سنتی، زمانی که همه فریم‌ها به ترتیب پشت سر هم نشان داده می‌شوند، به نظر می‌رسد که اشیا خود به خود حرکت می‌کنند اینگونه است که توهم حرکت با انیمیشن استاپ موشن ایجاد می شود بنابراین چند نمونه از فیلم‌های استاپ موشن عبارتند از: کابوس قبل از کریسمس، کورالین، آقای فاکس شگفت‌انگیز، والاس و گرومیت: نفرین خرگوش و کوبو و دو رشته.

مزایای ویدیو در گرافیک متحرک

کمپین بازاریابی ویدیویی همیشه ایده خوبی برای یک برند، برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است خلاصه اگه میشه با ویدیو بگید بهتره و اگر بتوانید آن را با یک انیمیشن انجام دهید، خوب، که حتی بهتر است پس در این مقاله با شما در مورد اینکه گرافیک های متحرک که به آن موشن گرافیک نیز می گویند چیست و فرصت هایی که با ویدیویی مانند این برای شما باز می شود صحبت خواهیم کرد همچنین در مورد ویژگی ها و نحوه ایجاد ویدیوی موشن گرافیکی خود به شما خواهیم گفت.

انیمیشن های گرافیکی آنها چیست؟

مردم تمایل دارند خیلی بیشتر با محتوای ویدیویی تعامل داشته باشند تا تصاویر یا فقط متن با این حال، همیشه بهترین راه برای ساخت یک ویدیو تکیه بر فیلمبرداری سنتی نیست، که به بازیگران، لوکیشن ها و غیره نیاز دارد افزایش هزینه ها بسیار آسان است و نتیجه همیشه حرفه ای نیست و اغلب، به خصوص اگر هدف توضیح نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات جدید یا ایجاد محتوای احساسی باشد، بهترین راه ممکن است تکیه بر یک ویدیوی موشن گرافیک باشد.

اینها ویدیوهایی هستند که در آنها از گرافیک ها و انیمیشن های کامپیوتری برای انتقال پیام شما استفاده می شود در چنین ویدیویی می توانید از عناصر متنوعی مانند اینفوگرافیک، گرافیک، متن، عکس و موارد دیگر استفاده کنید.

زمان و چرایی انتخاب یک انیمیشن گرافیکی

زمانی که نیاز به انتقال داده های جالب به روشی واضح و دقیق دارید، می توانید یک انیمیشن گرافیکی را انتخاب کنید مثلا با نمایش اعداد یا نمودارها یا متن هایلایت شده بنابراین، آنها ویدیوها بیشتر شبیه یک ارائه یا یک اینفوگرافیک متحرک هستند یا زمانی که مجبورید یک فیلم آموزشی بسازید که برای عکسبرداری در واقعیت بسیار پیچیده باشد نمایش تنها عناصر کلیدی موقعیتی که باید توضیح داده شوند، برای مثال با استفاده از کاراکترهای سبک، می‌تواند بسیار ساده‌تر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات موشن گرافیک و طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید با کارشناسان مجموعه افق نتورک تماس حاصل نماید.

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - موشن گرافیک چیست
Ofogh3 1024x624 - موشن گرافیک چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *