سئو (SEO) چیست؟

سئو وب سایت یا بهینه سازی جهت موتورهای جستجو، برای افزایش بازدیدکنندگان بیشتر می باشد که این مقوله در نتیجه بهبود کارکرد سایت شما با توجه به آنچه که موتور های جستجوگر آن را استاندارد می شمارند، می باشد. سئو (SEO) چیست عوامل بسیار زیادی در سئو سایت تاثیر می گذارند. این همیشه سوال کاربران است که سئو (SEO) چیست دقیقا به چه معناست؟ باید گفت که به تمام کارهایی که باعث می شود یک سایت در گوگل از جایگاه بهتری برخوردار شود، و تعداد مخاطبان بیشتری برای بازدید از خود جذب نماید را سئو وب سایت می گویند. از کلمات استفاده شده در محتوای سایت تا لینک هایی که به سایت شما وارد می شوند را سئو می نامند که هر کدام از این ها به نوبه ی خود در ساختار درست یک سایت تاثیرگذارند. بنابراین بهینه سازی سایت، کل ساختار یک سایت را شامل می شود و سئو سایت در تهران باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشود.

سئو وب سایت

سئو (SEO) چیست و چگونه کار میکند؟

Search Engine Optimization یا به اختصار SEO به معنی بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو می باشد. اما با دانستن این نکته که این اصطلاح در حال حاضر به Search Experience Optimization تغییر یافته است، مسئله سئو ماهیت خود را برای ما تغییر خواهد داد. معنی اصطلاح اخیر بهینه سازی سایت برای تجربه کاربری از جستجو است. در واقع مفهوم سئو (SEO) چیست امروزه به معنی این است که یک سایت را برای بازدید کنندگان از آن سایت به صورت مناسبی طراحی کنیم. با توجه به تغییر این دو اصطلاح نام برده، مشخص است که گوگل سیاست ها خود را در راستای انتظارات کاربران پیش می برد.

سئو (SEO) چیست؟

چرا سئو مهم است؟

یاهو و گوگل موتورهای جستجویی می باشند که بسیاری از کاربران اینترنتی از آن ها برای یافتن صفحات مورد نظر خود استفاده می نمایند. یافته شدن این صفحات طبق جستجوی کاربران اینترنت، مهمترین اولویت هر صاحب سایتی می باشد. کلید موفقیت در این مقوله مهم، سئو سایت درست و مناسب است.

فارغ از تمام این ها موتورهای جستجو، آن چیزی را که کاربران اینترنتی به دنبال آن هستند را برای آن ها می یابد و در اختیارشان قرار می دهد که به این شکل بازدیدکنندگان و مشتریان شما در قیاس با تبلیغات اینترنتی نسبت به سایتتان اعتماد بیشتری خواهند کرد که تمام این ها را از صدقه سری سئو وب سایت داریم. بنابراین ارزش بهینه سازی سایت بسیار بالاتر از آن چیزی است که تصور می شود.

آن سری از کلمات کلیدی که کاربران اینترنت در موتورهای جستجو، جستجو می کنند از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که می دانیم بازدید کننده هایی که از طریق گوگل وارد سایت ما می شوند می توانند موفقیت سایت ما و در نتیجه کسب و کار ما را تضمین نمایند. در واقع این نکته مهم نباید فراموش شود که بازدیدهایی که از طریق روش های سئو وب سایت برای سایت رخ می دهد در مقایسه با هر نوع تبلیغی برای سایت ارجحیت دارد. همچنین مقوله ی مهم دیگری در این زمینه کاسته شدن از هزینه های موجود در طولانی مدت می باشد.

مسئله سئو (SEO) چیست، مسئله ی بسیار پیچیده ای می باشد که این مبحث مدخل ورود به آن است. ما در مبحث دیگری در رابطه با انواع آن، مراحل انجام آن و هر چیز ریز و درشتی در رابطه با آن برای شما توضیحات کاملی ارائه خواهیم کرد تا به تمام سوالاتتان پاسخ کافی دهد.

سئو (SEO) چیست؟

موتورهای جستجو به سئو نیازمندند:

موتورهای هوشمند گوگل با تمام هوش خود، به کمک کاربران نیازمندند. آن ها با توجه به محدودیت هایی که دارند نیازمند سئو سایت در تهران می باشند. در واقع تمام تلاش موتورهای جستجو ارائه نتایج بهتر از جستجوی کاربران به آن ها می باشد. بنابراین سئو وب سایت اشتباه می تواند همه تلاش شما را بر باد دهد، چرا که به این ترتیب کاربران شما قادر نخواهند بود شما را به راحتی بیابند و شما از دید آن ها پنهان خواهید ماند. رقیبان شما، با یک سئو وب سایت مناسب، در چنین شرایطی از شما جلوتر خواهند زد، چرا که بهتر از شما دیده شده اند هرچند که کارشان ضعیف تر از شما باشد.

فاکتورهای ربات های خزنده گوگل برای فهمیدن محتوای صفحه شما مشخص است، بنابراین رعایت آن ها به بالاتر بردن جایگاه شما در گوگل کمک بسیاری خواهد کرد. seo on-page اصطلاحی است که به این فاکتورها داده می شود و ما باید نسبت به آن ها آشنایی بیابیم تا بتوانیم در این مسیر به بهترین نحو پیش برویم.

سئو سایت و مراحل مهم آن:

سئو یک سایت کاری است که باید به صورت مستمر انجام پذیرد و از این رو کاری بسیار زمانبر تلقی می شود. روش ها و تکنیک های بسیاری برای این منظور موجود می باشد که هر یک به نوبه خود در بالا بردن جایگاه سایت موثر می باشند. ما در این مبحث به سه بازوی اصلی در زمینه سئو سایت در تهران خواهیم پرداخت که جزو موارد بسیار مهم و حیاتی در مسیر موفقیت می باشند.

مرحله اول؛ سئو تکنیکال:

به اصولی همانند بهینه سازی سرعت سایت، استاندارد سازی کدنویسی در سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد و بسیاری موارد دیگر همچون این موارد، سئو تکنیکال گفته می شود. در واقع ما بایستی نسبت به این نکته مهم آگاهی کافی داشته باشیم که یک سایت استاندارد در حکم بستری قدرتمند برای آغاز فعالیت های اینترنتی و بازاریابی محتوای ما خواهد بود.

مرحله دوم؛ بازاریابی محتوا:

به کارهایی همانند تولید محتوای ارزشمند، آنالیز رقبا، شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، تدوین استراتژی محتوایی، لینک سازی داخلی و کارهای دیگری از این دست گفته می شود. محتوا و سئو دو عامل جدایی ناپذیرند. در واقع بدون محتوا سئو یی نیز در کار نخواهد بود.

مرحله سوم؛ لینک سازی هدفمند:

دو مرحله ذکر شده، سئو تکنیکال و بازاریابی محتوای خوب می تواند برای سئو سایت شما کافی باشد تا شما را به صفحه اول نتایج جستجو برساند. اما مورد مهمی که نباید آن را نادیده گرفت این است که شما در کسب و کار خود رقبای قدیمی تری نیز دارید که باید با آن ها به رقابت بپردازید. بنابراین برای قدم گذاشتن در راه رقابت با سایت های قدیمی تر و رسیدن به رتبه 1 گوگل، نیازمند لینک سازی برای سایت خود می باشید. SEO Off-page اصطلاحی است که کارهایی از قبیل کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی، خرید رپورتاژ آگهی، فروم های تخصصی و مواردی دیگری همچون آن ها را دربر می گیرد.

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

از آنجایی که سئو در تهران مقوله ی پیچیده و زمانبری می باشد، یادگیری آن نیز زمانبر می باشد. زمانی که شما در رابطه با سئو (SEO) چیست در اینترنت جستجو می کنید مقالات بسیاری را مشاهده می نمایید و با مطالعه آن ها اطلاعاتی کسب می کنید که هر چند دقیق اما محدود است، چرا که می دانیم سئو مسئله ی بسیار پیچیده ای می باشد. شما با کسب اطلاعاتی اندک به دنبال مطالب دیگری در این زمینه می گردید و به مقالات و آموزش های دیگری در این زمینه می رسید و اطلاعاتتان گسترش می یابد. اما در چنین مطالعاتی با این که بسیار مفید و ارزشمند هستند یک مشکل اساسی وجود دارد. مطالعه به این شکل با اندکی پیشروی ذهن شما را دچار تناقض می نمایند. اما چه کار باید کرد؟

مراحل آموزش سئو:

شما می توانید بعد از آشنایی با اصول اولیهسئو (SEO) چیست کتاب آموزشی جامعی در این باره انتخاب نمایید و طبق آنچه که در این کتاب گفته می شود به ادامه آموزش خود بپردازید. البته باید در انتخاب کتاب نیز دقت لازم را مبذول دارید، چرا که تمامی کتاب ها نمی تواند اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را به شما بدهد. شما در این کتاب روال آموزشی خود را در این زمینه یاد خواهید گرفت. اصطلاحات مورد نیاز و رایج در این زمینه یاد خواهید گرفت و این موارد شما را در این زمینه به یک مسیر صحیح و درست هدایت خواهد کرد.

سئو در تهران

سئو وب سایت

بعد از این که شما در زمینه سئو (SEO) چیست اطلاعات کاملی کسب کردید و با انواع آن آشنا شدید، برای استفاده از آن بایستی زمان کافی بگذارید و ویدئوهای آموزشی در ارتباط با انواع سئو وب سایت را ببینید، چرا که هر کدام از آن ها اصول خاص به خود را دارد که باید برای موفقیت رعایت شوند. همچنین مقالات تخصصی تر در باره هر کدام از ان ها را مطالعه نمایید تا در هنگام انجام این کار دچار اشتباه نشوید. اشتباه های کوچک در انجام کار سئو وب سایت، می تواند شما را از مسیر موفقیت در بالا بردن جایگاه سایتتان دور کند.

مرحله بعد شرکت در دوره های آموزشی می باشد چرا که صرفا مطالعه و دیدن فیلم آموزشی نمی تواند برای یک سئو وب سایت حرفه ای کافی باشد. بنابراین نیاز به شرکت در دوره هایی برای افزایش مهارت خود در این زمینه دارید. این دوره ها در بازه های زمانی خاصی در آموزشگاههای مختلف برگزار می شوند که با توجه به اساتید این حوزه باید اقدام به انتخاب آموزشگاه نمایید. در واقع انتخاب هر آموزشگاهی، همچون هر کتابی نمی تواند موثر باشد.

سئو وب سایت (SEO) چیست

بعد از گذراندن تمامی این مراحل شما آمادگی نسبی برای انجام کارهای سئو وب سایت را خواهید یافت. نسبی از این منظر که شما هنوز تجربه کافی در این زمینه را ندارید و در مسیر انجام کار به مشکلات و سوالات بسیاری بر خواهید خورد. از مرحله یادگیری تا انجام کار سئو برای شما زمان بر خواهد بود، چرا که عملا کارسئو وب سایت کاری زمان بر است. اما تیم ما با مهارت و دانش بالا در این زمینه و تجربه چندین ساله همراه شما خواهد بود تا در کنار توضیحات لازم و کافی در این زمینه برای شما، به انجام حرفه ای کار شما در زمینه سئو در تهران بپردازد تا شما را به موفقیت در این مسیر برساند.

سئو وب سایت و موارد متفرقه در رابطه با آن:

در این مبحث به مواردی در رابطه با سئو وب سایت که سوال بسیاری از کاربران می باشد خواهیم پرداخت. سوالاتی که در کنج ذهن هر شخصی ممکن است لانه کرده باشد و پاسخ اشتباه به آن ها او را در مسیری اشتباه سوق دهد. وعده هایی همچون رسیدن به رتبه1 گوگل در یک ماه و یا در حالت کلی، تضمین دادن برای رسیدن به رتبه یک و موارد دیگری از این قبیل، بحث ما در این مقاله خواهد بود.

رتبه یک زود هنگام گوگل:

مطرح کردن و مشخص کردن زمان دقیق برای رسیدن به رتبه های اول در گوگل از جانب بسیاری از طراحان سایت، بیشتر از اینکه واقعی باشد امری شعاری به نظر می رسد. چرا که پاسخ به سوالی همچون این که چه زمانی وب سایتمان به رتبه های ابتدایی گوگل خواهد رسید، نمی تواند مشخص باشد. شاید بپرسید چرا؟ در کسب و کارهای مختلف این سوال پاسخ های متفاوتی می گیرد. شاید شما جزو کسب و کارهایی باشید که هیچ رقیبی در بازار نداشته باشید،

که در این صورت باید به معرفی محصول یا خدمات خود بپردازید که مراحل سئو سایت در تهران خود را خواهد داشت و امری به نوبه خود دشوار است چرا که مسئله تازه ای است که کسی در رابطه با آن اطلاعاتی ندارد و از این منظر جستجویی نیز برای آن انجام نمی دهد.

بنابراین شروع کارهای جدید سختی های خود را خواهند داشت. از طرفی ممکن است کار شما جزو مشاغلی پر طرفدار باشد که رقیب های بسیاری دارید، در این حالت نیز کار شما سختی های خاص به خود را خواهد داشت و سئو سایت در تهران مرتبط با آن باید اتفاق بیافتد. که تمام این موارد باید در مراحل مختلف سئو سایت در تهران مد نظر قرار گیرد. اما در حالت کلی زمان رسیدن به رتبه اول گوگل متغیر خواهد بود و با توجه به این که چه کلماتی را هدف گذاری کرده اید، وضع رقیبان شما و فعالیت های پیشین سایت شما بستگی مستقیمی دارد.

شاید در مواردی بتوان در طول چهار ماه به رتبه های اول نائل شد و در مواردی دیگر تا یک سال و یا حتی بیشتر نتوان به چنین رتبه ای رسید. باید این مورد مهم را همیشه در ذهن داشت که وعده هایی همچون رسیدن به رتبه یک گوگل، وعده هایی آبکی بیش نیستند که فقط و فقط به دنبال جذب مشتری می باشند.

سئو تضمینی

هزینه های سئو وب سایت

مورد دیگر و بسیار مهم در رابطه با سئو وب سایت هزینه های مربوط به آن می باشد که برای هر کسی سوال مهمی قلمداد می شود. باید گفت که تعیین کردن قیمت مشخص برای سئو سایت در تهران کاری نادرست و غیر حرفه ای قلمداد می شود. چرا که سئو وب سایت یک محصول همچون گوشی موبایل نیست که بگوییم قیمتش فلان است.

سئو وب سایت در واقع به مجموعه ای از خدمات تخصصی گفته می شود. اما این مجموعه از خدمات به گروه های خاصی همچون بهینه سازی سایت، لینک سازی، بازاریابی محتوا و گروه های دیگر دسته بندی می شود که با توجه به نوع کسب و کار می توان برای آن ها قیمت مشخصی را اعلام کرد. در واقع باید در قدم اول آنالیز سایت اتفاق بیافتد و با توجه به این آنالیز، خدمات که نیاز است مشخص شود و سپس به صورت تقریبی قیمتی برآورد شود.

تضمین رتبه یک گوگل:

مورد دیگر و بسیار مهم در این زمینه، تضمین رسیدن به رتبه یک گوگل می باشد، این نیز شعاری بیش نیست که توسط عده ای از طراحان سایت داده می شود. با توجه به این که ما نمی توانیم آمار دقیقی از تعداد رقبا به دست بیاوریم و یا نمی دانیم آپدیت های بعدی گوگل به چه شکلی خواهد بود، نمی توانیم تضمینی هم در این باره بدهیم.

اما اتفاق جالبی که در این بین می افتد این است که کارفرمایان و صاحبان کسب و کار برای سپردن کار طراحی سایت به یک طراح، از او تضمینی مبنی بر رسیدن زود هنگام به رتبه اول گوگل می خواهند. این مسئله نمی تواند درست باشد و حتی باید گفت که موردی غیرقانونی به حساب می آید و با توجه به اعلام گوگل این مورد، نمونه کلاهبرداری تلقی می شود، هر چند که ارائه تضمین به کارفرمایان باعث می شود که احتمال پذیرش کار بالا رود.