گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

سنجش سئو و الگوریتم پاندا

سنجش سئو و الگوریتم پاندا

سنجش سئو و الگوریتم پاندا:

همه می دانیم که سئو سایت یکی از مواردی می باشد که که تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را نادیده گرفت، چرا که یکی از موارد مهم برای دیده شدن سایت ما توسط مخاطبان می باشد. گوگل نیز برای انجام هر چه بهتر بررسی این امر مدام خود را به روز می نماید. از اساسی ترین الگوریتم های گوگل که به کمک آن سئو را می سنجد، الگوریتم پاندا می باشد. این الگوریتم به یافتن و اعتبار سنجی سایت های با کیفیت می پردازد. الگوریتم پاندا به گوگل کمک می نماید تا در حداقل زمان محتواهایی با کیفیت نا مناسب را تشخیص دهد و آن ها را با توجه به میزان خطایی که انجام می دهند جریمه نماید.پس سنجش سئو و الگوریتم پاندا را جدی بگیرید.

سنجش سئو و الگوریتم پاندا چه کارهای انجام میدهد

سوالات بسیاری وجود دارد که در رابطه با الگوریتم پاندا و نحوه عملکرد آن به ذهن متبادر می شود. سوال هایی از قبیل زمان پیدایش این الگوریتم، مواردی که توسط آن مورد بررسی قرار می گیرد، نحوه جریمه توسط آن و چگونگی رفع جریمه توسط آن می پردازد. تمام این سوالات مهم می باشند و باید برای داشتن یک سایت خوب و کارا جواب تک به تک آن ها را بدانیم، تا طبق این اصول مدیریت سایت خود را پیش ببریم. اما در این نوشتار ما به دلایل پیدایش الگوریتم پاندا خواهیم پرداخت، تا مقدمه ای نسبت به تمام این سوالات باشد. ما پاسخ تمام این سوالات را در مقاله ی دیگری برای شما ذکر کرده و در مورد تمام آن ها توضیحات کافی خواهیم داد تا مدیریت شما بر روی وب سایتتان به مدیریتی کارآمد تبدیل شود.

سنجش سئو و الگوریتم پاندا - سنجش سئو و الگوریتم پاندا

دلایل پیدایش الگوریتم پاندا:

الگوریتم های زیادی وجود دارد که گوگل برای بررسی و سنجش سایت ها از آن ها کمک می گیرد. با استفاده هر کدام از آن ها به ضعف های موجود در آن پی می برد و برای رفع این ضعف ها الگوریتم های به روزتری را مورد استفاده و طراحی قرار می دهد. الگوریتم پاندا نیز در مسیر ارتقا الگوریتم های دیگر گوگل پا به میدان گذاشته است و تبدیل به یکی از قدرتمندترین الگوریتم های موجود گوگل شده است.

پیش از پیدایش الگوریتم پاندا سایت های زیادی وجود داشتند که صفحات وب سایت خود را با محتواهای کم کیفیت و یا بی کیفیت و در عین حال بلند و طولانی پر می کردند، چرا که با توجه به ارزیابی الگوریتم های گوگل، طولانی بودن محتوا و کلمات کلیدی زیاد، دلیل کیفیت بالا بوده است و به این شکل سایت هایی با این ویژگی ها جایگاه بالاتری را در سنجش گوگل به خود اختصاص می دادند.

به این طریق فضای اینترنت از اطلاعاتی با کیفیت پایین و کم ارزش یا در موارد زیادی بی ارزش پر می شد. این شکل از سنجش گوگل عموما رضایت کاربر را برای دسترسی به محتوای باکیفیت، پایین می آورد و زمانی که آن ها برای جستجو می گذاشتند را تلف می کرد. اما آنچه برای گوگل مهم می باشد رضایت مندی کاربران است. از این رو گوگل تصمیم به طراحی الگوریتمی گرفت که باعث بالا رفتن رضایت مندی کاربران خود باشد و به این شکل الگوریتم پاندا متولد شد.

ماموریت اصلی گوگل پاندا - سنجش سئو و الگوریتم پاندا

نکته مهم درباره الگوریتم پاندا

این الگوریتم به شدت بر روی محتوا بی کیفیت و کپی شده غیر ارگانیک حساس است و تمامی محتوا وب سایت را که اجازه دسترسی داشته باشد را بررسی کرده و با دقت به کپی بودن محتوا ویا بی کیفیت بودن ان را محاسبه میکند پس اگر قصد تولید محتوا بهینه و سازگار با این سنجش سئو وب سایت و الگوریتم پاندا را دارید باید تولید محتوا بهینه و با کیفیت داشته باشید.

طراحی سایت با استانداردهای گوگل

همهان طور که در بالا خدمتتان توضیح داده شد که این الگوریتم چطور و چگونه کار میکند و ما مفتخریم در گروه مهندسی افق نتورک  مطابق  با استاندارد های گوگل  طراحی نموده و سازگار با الگوریتم پاندا که در واحد طراحی سایت در تهران و طراحی سایت در کرج این استانداردها رعایت میشود

سئو وب سایت

یکی از عوامل بهینه سازی وب سایت و یا همان سئو سایت رعایت این الگوریتم در استانداردهای کد نویسی و تولید محتوا میباشد که به صورت مفصل در قسمت سئو سایت برای شما توضیح دادهایم این مقاله رو از دست ندید.سنجش سئو و الگوریتم پاندا باید مورد اهمیت واقع شود تا سئو سایت شما به خوبی در بین رغبا در نتایج جستحو گوگل دیده شود.پ

 

الگوریتم پاندا چه فاکتور هایی را مورد بررسی قرار می دهد ؟

الگوریتم پاندا گوگل با بررسی صفحات مختلف یک وب سایت آن ها را از نظر کیفیت رتبه بندی می کند. پاندا عزیز برای هر وب سایت تمامی فاکتور های زیر را بررسی می کند :

  • محتوای نازک : برخی از صفحات دارای محتوای بسیار کوتاه و یا مشکل فنی هستند که برای ربات های گوگل نیز قابل مشاهده نیستند.
  • چاشنی کلمات کلیدی : استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی و یا پنهان کردن آن کلمه در متن برای افزایش رتبه.
  • محتوا غیر مرتبط : محتوایی که با کلمات کلیدی، عنوان و مواردی که برای آن بهینه سازی شده مطابقت نداشته باشد.
  • مزرعه محتوا : حجم بالایی از محتوای بی کیفیت و یا کپی شده از وب سایت های دیگر.
  • تبلیغات بالا : صفحه ای که بیش تر آن تبلیغ باشد.
  • پیوند های بیش از اندازه وابسته : فراموش نکنید محتوای شما باید به جز لینک های تبلیغاتی، لینک مفیدی نیز برای ارائه داشته باشد.

 

چگونه متوجه شویم توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم ؟

یکی از واضح ترین نشانه های جریمه شدن توسط این الگوریتم افت رتبه ناگهانی البته بعد از تاریخ آپدیت الگوریتم پاندا می باشد. البته فراموش نکنید که عوامل زیادی باعث افت ناگهانی رتب وب سایت شما می شوند، پس هر افت رتبه ای را به الگوریتم پاندا نمی توان ربط داد.

پاندا وب سایت شما را به صورت site-wide جریمه می کند؛ یعنی اگر حتی یک بخش بسیار کوچک از وب سایت شما دارای محتوای ضعیف و نامعتبر و یا حتی مزرعه محتوا باشد، کل وب سایت شما جریمه خواهد شد.

 

رفع جریمه الگوریتم پاندا

برای رفع جریمه مسیری طولانی و بسیار ساده ای را در پیش رو خواهید داشت، برای رفع جریمه تنها کافیست کار های زیر را انجام دهید.

  1. کنار گذاشتن تولید محتوای بی کیفیت
  2. بررسی کل محتوای وب سایت از نظر کیفیت
  3. حذف کردن محتواهای بی کیفیت (آپدیت کردن و بهبود محتوا)
  4. اصلاح صفحاتی که نسبت تبلیغات بیش تر از محتوا است
  5. اصلاح ایرادات نگارشی

با انجام همین چند کار ساده در طولانی مدت می توانید شاهد نتیجه مثبت این کار باشید.

 

چگونه یک محتوای با کیفیت تولید کنم ؟

تولید محتوایی بسیار با کیفیت و با ارزش نیازمند زمان زیاد و هزینه بسیار بالا است؛ اما نتیجه دل خواهتان را به همراه می آورد. برای تولید محتوای باکیفیت باید تمامی موارد زیر را هنگام نوشتن در نظر بگیرید :

_ به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید : اصلا اهمیتی ندارد چه تعداد مقاله در طول روز انتشار می دهید، مهم این است که این محتوا، یک محتوای ارزشمند و مفید برای کاربر باشد.

_ تصور نکنید که ملاک موفقیت شما تنها گوگل است : یکی از عادت های بدی که می توانید هنگام تولید محتوا داشته باشید بررسی مداوم جایگاه آن در نتایج گوگل می باشد. نباید فراموش کنید هدف اصلی شما فقط کسب جایگاه مناسب نیست. شما باید منتظر فیدبک های جذاب کاربرانتان باشید نه رتبه گوگل!

_ قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، نیاز مخاطب را در نظر بگیرید : اگر تمرکز واقعی خود را بر روی نیاز واقعی کاربر در کنار عبارت های طولانی قرار دهید نتیجه بهتری از کار خود می گیرید. در دنیای امروز دیگر چیزی به نام کلمه کلیدی وجود ندارد و با مفهوم کلیدی رو به رو هستیم در نتیجه تمرکز بر روی ابر کلمات باعث می شود نتیجه مثبت تری از تولید محتوا و انتشار آن بگیریم.

_ استاندارد های گوگل را برای درک محتوای صفحات مختلف شناشایی کنید : برای اینکه بتوانید موفقیت بیش تری داشته باشد، نیاز به تایید محتوای خود توسط ربات های گوگل دارید. گوگل از الگوریتم های گوناگونی برای تشخیص موضوع صفحه استفاده می کند.

 

باور های غلط درباره الگوریتم پاندا

دنیای سئو و الگوریتم های آن همیشه پر از رمز و راز عجایب بوده است و همین هم باعث شده تا شایعات زیادی درباره الگوریتم های گوگل وجود داشته باشد. شاید حتی خود شما هم به اشتباه درگیر آن شده باشید.

_ پاندا الگوریتمی برای تشخیص محتوای تکراری است :

کمپانی گوگل همیشه بر این موضوع تاکید داشته است که پاندا کاملا مستقل از محتوای تکراری است. در اصل پاندا از محتوای غیر تکراری و با کیفیت حمایت می کند و وظایف بسیار مهمی نیز بر عهده دارد. همچنین گوگل گفته است که حذف کردن محتوای تکراری الویت پایینی دارد، بیش ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که انجام چه کارهایی باعث می شود تا وب سایت شما نسبت به وب سایت های محبوب، برتر شود.

_ برای رفع جریمه پاندا باید اقدام به حذف کردن محتوا کنید :

در سال های مختلف با آپدیت های مختلف گوگل پیشنهاد کرده که چنین صفحاتی که دارای محتوای بی کیفیت می باشند بهتر است نو ایندکس و یا آپدیت شوند.

یکی از کارمندان گوگل در سال 2011 در این باره گفته : “آپدیت‌های اخیر ما برای کاهش رتبه‌بندی سایت‌های بی‌کیفیت طراحی شده است. بنابراین تنها راهکار رتبه خوب برای وب‌سایت‌ها این است که آن‌ها بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشند. ما سیگنال‌های مختلفی را برای تشخیص سایت‌های دارای محتوای ضعیف بررسی کردیم. همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشید که کسانی که در گوگل جستجو می‌کنند نمی‌خواهند محتوای متنی ضعیف، محتوای کپی‌برداری شده یا اطلاعاتی که مفید نیستند را ببینند. وجود محتوای ضعیف حتی در بخش کوچکی از سایت می‌تواند روی رتبه‌بندی کل سایت تأثیر بگذارد.”

در سال 2017 یکی از کارمندان گوگل توییتی در این باره گذاشت : “ما حذف کردن محتوا را به خاطر الگوریتم پاندا توصیه نمی‌کنیم بلکه وب مسترها باید محتوای باکیفیت‌تری به وب‌سایت خود اضافه کنند.”

همچنین جان مولر در یوتیوب به این موضوع اشاره کرد : “در هر حال کیفیت وب‌سایت باید بهبود یابد تا گوگل بتواند به محتوای آن اعتماد کند. گاهی اوقات وب سایت‌هایی را می‌بینیم که دارای محتوای بی‌کیفیت زیادی هستند. ممکن است محتوایی در این سایت وجود داشته باشد که از منابع دیگر جمع‌آوری‌شده و همچنین محتوایی که توسط کاربران سایت تولید شده و این‌ها مواردی هستند که شما ممکن است به آن نگاه کنید و بگویید چه کاری می‌توانم راجع به آن انجام دهم. از سوی دیگر اگر بخواهید که این مقالات و نوشته‌ها را نگهداری کنید باید از نمایش آن‌ها در جستجو جلوگیری کنید. شاید برای این دسته محتواها از تگ نو ایندکس استفاده کنید.”

_ تعداد کلمات محتوا باید زیاد باشد :

بیش تر وب سایت ها هنگام مواجه شدن با محتوای کوتاه مثلا حدود 250 یا 300 کلمه ازا انتشار آن به خاطر کم بودن تعداد کلمات امتناع می کنند، در این مواقع گوگل همیشه توصیه می کند که در ابتدا با کمی تحقیق متوجه شوید چه تعداد کلمه برای هر محتوا نیاز است. (در اصل هدف ارزش و کیفیت محتواست نه کمیت)

_ سئوی تکنیکال تاثیر مهمی در الگوریتم پاندا دارد :

پاندا بیش تر با محتوا سر و کار دارد نه موضوعاتی مثل رسپانسیو بودن وب ساییتان، در نتیجه تمامی موارد مرتبط با سئو به جز کیفیت محتوا خارج از محدوده وظایف این الگوریتم است. البته فراموش کنید سئوی تکنیکال بخش بسیار مهمی از کار شما محسوب می شود و به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید، اما این مبحث هیچ ارتباطی با الگوریتم پاندا ندارد.

 

 

تفاوت میان الگوریتم پاندا و پنگوئن

تفاوت میان این دو الگوریتم در این است که پاندا بیش تر سایت هایی را مورد هدف قرار می دهد که هرزنامه می باشد و پنگوئن به دنبال پیدا کردن لینک های نامناسب و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است. با از بین بردن جریمه پاندا در این مقاله آشنا شدیم اما درباره الگوریتم پنگوئن باید تمامی موارد سئوی کلاه سیاه را کنار بگذارید و لینک سازی، تعداد کلمه کلیدی و محتوای بی معنی را در صفحات مختلف وب سایتتان اصلاح کنید.

 

 

 

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - سنجش سئو و الگوریتم پاندا
Ofogh3 1024x624 - سنجش سئو و الگوریتم پاندا

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *