گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

تبلیغات کلیکی چیست

Pay Per Click 748x350 1 - تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی چیست:

یکی از تبلیغات مهم و بسیار پر طرفدار فضای اینترنت تبلیغات کلیکی می باشد که آغاز آن از سال 1996 می باشد. آمارها نشان می دهد که این نوع از تبلیغات مبلغی بیش از 10 میلیارد دلار در سال 2017 را مختص به خود کرده است. این نشان دهنده این مقوله می باشد که نهادهای بزرگی هستند که مبلغ زیادی را به تبلیغات کلیکی اختصاص می دهند تبلیغات کلیکی چیست در واقع بخش زیادی از مبلغ در نظر گرفته شده برای بازاریابی خود را به این نوع از تبلیغات اختصاص داده اند. به عنوان مثال شرکت آمازون سالانه در حدود 50 میلیون دلار صرف تبلیغات کلیکی می کند.

تبلیغات در گوگل

انواع مختلف از تبلیغات کلیکی در ایران و محیط وب سایت های ایرانی نیز دیده می شود که شما نیز در محیط اینترنت بسیاری از آن ها را دیده اید و شاید که هم اکنون نیز تعدادی از آن ها را در ذهن خود مرور می کنید. این نوع از تبلیغات در میان ایرانیان نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد

اما توضیحات مفصل در این باره را به مقاله دیگری با موضوع پیچ و خم تبلیغات کلیکی اختصاص می دهیم که در آن از مزیت ها و معایب تبلیغات کلیکی، تعرفه های مختلف آن و کسب درآمد از این طریق را به شما توضیح خواهیم داد. اما در طول این مقاله به تعریف تبلیغات کلیکی چیست و معرفی دو نوع از آن می پردازیم.

تبلیغات کلیکی چیست - تبلیغات کلیکی چیست

انواع تبلیغات کلیکی کدامند:

در تبلیغات کلیکی  که به آن Pay Per Click نیز گفته می شود، معمولا تبلیغ دهندگان به ازای هر کلیک انجام شده بر روی تبلیغات خود در سایت های منتشر کننده تبلیغ، متقبل هزینه می شوند. با این تعریف از تبلیغات کلیکی، اگر چه کلیکی بر روی تبلیغات انجام نگیرد، تبلیغ دهنده نیز متقبل هزینه نخواهد شد.

تبلیغات کلیکی معمولا با دو نام متفاوت شناخته می شود. تبلیغات PPC اصطلاحا به نوعی از این تبلیغات و تبلیغات CPC به نوع دیگری از این تبلیغات گفته می شود. این دو عبارت تفاوت هایی با هم دارند و یکی پنداشتن آن ها اشتباه می باشد و این اشتباه می تواند تبلیغ دهندگان را دچار اشتباه نماید. در واقع این نوع از دسته بندی ها به شکل پرداخت هزینه تبلیغ ها اشاره می کند.

ppc2 1 - تبلیغات کلیکی چیست

PPC یا پرداخت به ازای کلیک:

Pay Per Click که به معنی پرداخت به ازای کلیک است، به صورت خلاصه PPC نامیده می شود. تبلیغ دهندگان با توجه به این نوع از پرداخت هزینه ها، در ما به ازای هر یک کلیکی که در سایت ناشر اتفاق می افتد، یک مبلغ مشخص را به ناشر می پردازند.

CPC یا هزینه هر کلیک:

Cost Per Click  که به معنی هزینه هر یک کلیک است در حالت خلاصه خود CPC نامیده می شود. باید گفت که این اصطلاح موقعی به کار می رود که تبلیغ دهندگان مشغول طراحی کمپین ها تبلیغاتی هستند و پرداخت خود را به ازای هر کلیک یا PPC انجام می دهند، و به این طریق هزینه ای که برای هر کلیک می پردازند را CPC می گویند.

تبلیغات در گوگل

گوگل بزرگترین موتور جستجو جهان است که با ساده بودن بسیار کارامد و روزانه میلیارد ها جستجو در گوگل انجام میگیرد ایا به این فکر کرده اید که چقدر از این جستجو ها میتواند کاربرهای زیادی رو به سمت وب سایت شما سوق دهد و کسب و کار شما رو رونق ببخشد با استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل میتوانید سایت خود رو کمتر از چند ساعت به نفر اول جستجو در گوگل بیاورید.

2553127 - تبلیغات کلیکی چیست

اما سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی

از نظر گروه مهندسی افق نتورک هردو چرا که اگر به تازگی طراحی سایت  کرده اید تبلیغات کلیکی برای شما بهترین گزینه میباشد چون فرایند سئو کمی زمان بر است و شما باید برای بیشتر دیده شدن از ادورز ویا همان تبلیغات کلیکی اسنفاده کنید و با طی کردن پروسه سئو کم کم به ادورز بی نیاز بشید.

رابطه فروش محصولات و تبلیغات کلیکی

شما بعلاوه بر تبلیغات کلیکی بر روی صفحه های سایت تتان و صفحه اصلی میتوانید محصولات خود را مستقیما با تبلیغات کلیکی به موتور های حستحو معرفی کنید و هدف از این کار بیشتر دیده شدن یک محصول به طور خاص است و مناسب با فروشگاه های اینترنتی میباشد

مزایای تبلیغات کلیکی

  • مقرون به صرفه بودن : یکی از ویژگی های خاص تبلیغات کلیکی، کنترل و تسلط کامل بر روی تمامی هزینه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید، زیرا با هر بار ورود کاربر به وب سایتتان از طریق کلیک بر روی تبلیغات شما، مبلغ بسیار کمی بابت آن از حساب شما کسر می شود.
  • هدف گیری جامعه ای خاص از مخاطبان : این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید مخاطبان خاص خود را انتخاب کنید؛ برای مثال می توانید تبلیغات خود را تنها به عده ای خاص از مخاطبان که دارای ویژگی های خاصی هستند و پتانسیل خرید از وب سایتتان را دارند نشان دهید.
  • دسترسی به مشتریان بالقوه با تبلیغات کلیکی : هنگامی از تبلیغات کلیدی برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده می کنید، این اماکن برای شما فراهم می شود تا بتوانید زمان و مکان نمایش آگهی های خود را انتخاب کنید. مثلا می توانید کلمه خاصی را انتخاب کنید تا کاربر با جست و جو آن کلمه تبلیغ شما برایش نمایش داده شود.
  • قابل اندازه گیری و ردیابی : هنگامی که شما وارد کمپین تبلیغات کلیکی می شوید، این امکان به شما داده می شود تا بتوانید دقت و کارایی را با دقت بسیار زیادی بررسی و اندازه گیری کنید.
  • قابلیت شخصی سازی : می توانید به سادگی میزان سود دهی خود از تبلیغات را اندازه گیری کرده و کارایی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید با ایجاد چندین تغییر کوچک، کمپین تبلیغاتی خود را توسعه دهید.
  • مواد و منابع آموزشی و تمرینی در تبلیغات کلیکی : می توانید برای این شیوه از بازاریابی، از دوره ها و منابع آموزشی بسیار زیاد رایگان که در فضای وب وجود دارند، استفاده کنید. در نتیجه با استفاده از این آموزش های رایگان می توانید یک کمپین تبلیغاتی موفق راه اندازی کنید و رشد کسب و کار خود را چندین برابر کنید.
  • نتیجه سریع : شما می توانید نتیجه استفاده از تبلیغات کلیکی برای کسب و کار خود را بلافاصله ببینید. بر خلاف بهینه سازی سایت یا همان سئو که نیاز به زمان تقریبا طولانی برای نتیجه گرفتن، دارد؛ کسب درآمد کلیکی باعث رشد سریع و توسعه کسب و کارتان در مدت زمانی بسیار کوتاه می شود.
  • معرفی و شناساندن برندتان : اگر کسب و کار شما تازه باشد، تبلیغات کلیکی می تواند کمک بزرگی به معرفی و شناخته شدن برندتان کند. شما با استفاده از برخی واژه های کلیدی و هدف دار در حوزه کسب و کارتان می توانید به علاقه مندان این حوزه خود را معرفی کنید. البته این موضوع مهم را فراموش نکنید که برخی از کلید واژه ها شاید به فروش و درآمد شما کمکی نکنند ولی شرایطی را فراهم می کنند تا افراد درباره برند شما اطلاعاتی به دست بیاورند و همین در آینده باعث کسب درآمد بیش تر شما می شود.
  • استقلال از سئو و تغییرات الگوریتم های گوگل : سئو یکی از راه های بازاریابی تبلیغاتی در طولانی مدت با اثرگذاری طولانی می باشد اما نباید فراموش کنید هر روزه بارها بارها الویت الگوریتم های گوگل تغییر می کنند و باید حواستان به همه چی باشد اما برای تبلیغات کلیکی دیگر نباید نگران تغییرات باشید.

 

معایب تبلیغات کلیکی

  • نیازمند مهارت و دانش کافی : برای انجام هر کاری نیاز دارید تا اطلاعات کافی در آن زمینه داشته باشید تا بتوانید با تمامی چالش ها به خوبی رو به رو شوید. همچنین می توانید به جای اینکه خودتان را به زحمت بیاندازید و آموزش ببینید از تیمی متخصص در این حوزه کمک بگیرید.
  • زمان و تلاش کافی : با توجه به تمامی مواردی که تا به حال درباره تبلیغات کلیکی بیان کردیم حتما به این فکر می کنید که چقدر استفاده از یک کمپین تبلیغات کلیکی آسان است و نیاز به زمان زیادی هم ندارد، اما اصلا اینطور نیست. نمی توانید وارد این کمپین شوید و به صورت مستمر آن را ارتقا ندهید.
  • همه کلیک ها به خرید منجر نمی شوند : تبلیغات کلیکی فقط این ضمانت را به شما می دهند که ترافیک وب سایت شما را به خوبی افزایش دهند و نمی توانید فکر کنید که باعث افزایش فروش شما نیز می شوند. شما خودتان باید خدمات و محصولاتتان را به گونه ای ارائه کنید که بتوانید به سادگی کاربر را برای خرید قانع کنید.
  • بیش تر مردم اسپانسر و آگهی های تبلیغاتی را نادیده می گیرند : این واقعیت غم انگیز را نباید به هیچ عنوان فراموش کنید که عموما 85 درصد از کاربران آگهی های تبلیغاتی را نادیده می گیرند و بی تفاوت از کنار آن ها رد می شوند.

چگونه در سال 2022 تبلیغات اثر گذار تری داشته باشیم ؟

فراموش نکنید برای متفاوت بودن باید متفاوت هم فکر کنید، برای اینکه بتوانید تبلیغات تاثیر گذار تری داشته باشید نباید از تکنولوژی های روز دنیا غافل شوید در ادامه به صورت خلاصه مهم ترین عواملی که به شما برای داشتن یک تبلیغ اثر گذار کمک می کند را بیان می کنیم.

  1. استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات خود را فراموش نکنید.
  2. شخصی سازی یکی از راه هایی است که می تواند برای افزایش واکنش های کاربر به شما کمک کند.
  3. میکرو اینفلئونسر ها کمک بزرگی برای معرفی کسب و کارتان هستند.
  4. یکی از ترندهای بازاریابی دیجیتالی، تبلیغات ویدیویی می باشد.
  5. تبلیغات موبایلی جزو ترند های امسال هستند.
طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - تبلیغات کلیکی چیست
Ofogh3 1024x624 - تبلیغات کلیکی چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *