گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

رنکینگ یا رتبه بندی سایت

رنکینگ یا رتبه بندی سایت در تهران

رنکینگ و یا رتبه بندی همانگونه که از نام آن بر می آید به معنی رتبه ای است که یک موتور جستجو همچون گوگل آن را به سایت شما اختصاص می دهد. این رتبه می تواند رتبه یک آن موتور جستجو باشد و یا حتی در صفحه اول قرار نگیرد. برای افرادی که صاحب کسب و کار اینترنتی و وب سایت می باشند شاید اتفاق افتاده باشد که با وجود تلاش های بسیار برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و یا بالاتر از آن رتبه اول گوگل، نتوانسته اند به این جایگاه برسند.

محتواهایی را آماده کرده اند و پس از پست آن ها در وب سایت خود، به خوبی دیده نشده اند، چرا که گوگل، وب سایت آن ها را در جایگاه مناسب برای صفحه اول خود تشخیص نداده است و رتبه بندی آن را در صفحه های بعدتر که در واقع تخصیص جایگاه پایین تر برای آن می باشد، قرار داده است. اما باید چه کار کنیم که ما به چنین مسئله ای دچار نشویم؟

shutterstock 376175173 1536x1025 1 - رنکینگ یا رتبه بندی سایت

اهمیت رتبه بندی سایت:

شما باید زمانی از افزایش تعداد کلیک های ورودی به سایت خود مطمئن شوید که با جستجوی کلمات کلیدی محتوای خود در گوگل، وب سایت خود را به آسانی بیابید. زمانی که اتفاقی غیر از این می افتد، به این معنی است که تعداد کلیک ها ورودی به سایت شما از جانب کاربران نیز کاهش می یابد.

رنکینگ یا رتبه بندی سایت

با ایجاد چنین مشکلی برای هر کسی، با وجود تلاش های بسیار برای موفقیت، کسب و کار و بازگشت هزینه هایی که کرده است به مشکل بر می خورد. همچنین تلاش های تان در راستای دیده شدن سایتتان که در موتورهای جستجو کرده اید، تمامی بر باد خواهد رفت. تلاش هایی همچون ارائه محتوای روزانه برای وب سایتتان، بهترین نوع طراحی سایت، استفاده از کلمات کلیدی در محتواهایتان که به صورت عادی باید نتیجه مناسبی را برای شما به دست دهند اما با این وجود گوگل وب سایت شما را در رتبه بندی به عنوان رتبه برتر نمی شناسد. محتملا ابتدایی ترین سوالی که به ذهن ما خطور خواهد کرد این است که چرا چنین اتفاقی می افتد؟

756402958238898 - رنکینگ یا رتبه بندی سایت

نحوه دیدن رتبه سایت در گوگل

در واقع این مقاله مدخلی برای ورود به بحث طراحی سایت در تهران و اهمیت بالای آن در دنیای اینترنت بود. ما در مقاله بعدی خود به 10 دلیل اساسی در این باره خواهیم پرداخت و یک به یک آن ها را برای شما بازگو کرده و توضیح خواهیم داد تا از چنین اتفاقی پیشگیری نمایید. اما در این مبحث به اهمیت رنکینگ در گوگل پرداخته ایم و در مقاله بعدی در رابطه با دلایل عدم موفقیت در این باره صحبت خواهیم کرد.

در واقع باید گفت که رتبه بندی خوب یا بد به معنی مرگ و زندگی کسب و کار شما می باشد. با رتبه بندی پایین سایتتان، شما دچار دلسردی زیادی از کار خود خواهید شد. از طرفی هزینه ی بالایی برای این امر پرداخته اید که همه به باد خواهد رفت. این دلسردی زمانی که تلاش شما زیاد باشد، خیلی بیشتر حس خواهد شد. بنابراین با ما همراه باشید تا دلایل اساسی را در این زمینه بیابید و در راستای بهبود رتبه بندی سایتتان نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید.

10 عامل موثر در رتبه بندی سایت

با گذشتن هر روزه زمان، قوانین سئو در حال تغییر می باشد و هماهنگ شدن با آخرین آپدیت ها و تغییرات گاهی می تواند کار بسیار سختی باشد. نباید فراموش کنید که در دنیای امروز اگر می خواهید وب سایت شما جزو رتبه های برتر باشد و بازدید خوبی نیز داشته باشد، باید کاملا به روز باشید.

در نتیجه اگر نتوانید اقدامات و کارهای لازم را در این زمینه انجام دهید، تمامی تلاش های شما بی ثمر خواهد بود و هیچ کاربری نمی تواند شما را در گوگل پیدا کند. در ادامه این مقاله 10 عامل مهم که در رتبه بندی سئوی وب سایت تاثیر دارند را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • سرعت صفحه : یکی از مهم ترین عواملی که گوگل به آن توجه ویژه و خاصی دارد، سرعت بارگذاری صفحه وب سایت می باشد. نباید فراموش کنید که گوگل سرعت صفحه را بر اساس کد های HTML مورد سنجش قرار می دهد.
  • سازگاری سایت با گوشی موبایل : با توجه به استفاده زیاد مردم از گوشی موبایل، قطعا بسیاری از جست و جو ها در فضای اینترنت با استفاده از این گجت هوشمند انجام می شود، در نتیجه وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که بتواند با نمایشگر گوشی موبایل سازگاری داشته باشد.
  • اعتبار دامنه : اقتدار و اعتبار دامنه بر روی رتبه بندی وب سایت شما بی اثر نیست و می تواند باعث شود، وب سایت شما در لیست نتایج برتر گوگل قرار بگیرد.
  • سئوی تکنیکال : یکی از مهم ترین مواردی که در سئو باید آن را حتما رعایت کنید استفاده از کلید واژه های مناسب در کنار توضیحات متا و لینک سازی درست می باشد. رعایت این عوامل باعث می شود تا شما از نظر گوگل وب سایتی بهینه شده داشته باشید.
  • محتوای بهینه شده : استفاده از تکنیک های خاصی که به بهبود محتوا و ارتقا رتبه وب سایت کمک می کنند.
  • تجربه کاربری : ایجاد یک تجربه خاص و خوشایند برای کاربر…!
  • سیگنال های اجتماعی و علائم
  • لینک ها : استفاده از بک لینک و لینک دهی اصولی بسیار اهمیت دارد باید حواس خود را جمع کنید که تنها به سایت های معتبر لینک بدهید.
  • اطلاعات تجاری واقعی : باید بتوانید اعتماد کاربران و مخاطبانتان را جلب کنید، صادقانه مسیر را طی کنید.

 

19 optimization - رنکینگ یا رتبه بندی سایت

کسب رتبه اول رنکینگ گوگل

همه افرادی که در فضای وب مشغول هستند، مخصوصا صاحبان کسب و کار و وب سایت های مختلف، می خواهند در نتایج جست وجو رتبه اول را داشته باشند. دلیل این موضوع کاملا مشخص است داشتن رنک یک گوگل مساوی است با افزایش ترافیک وب سایت، بازدید بیش تر و بالا رفتن پتانسیل فروش در این دنیای پر از رقابت…!

با توجه به تمامی این مزایا بهتر است بدانید که کسب رتبه بالا به ندرت اتاق می افتد، و حتی موفق ترین و حرفه ای ترین مشاغل دنیا هم این موضوع برایشان تبدیل به یک چالش شده است، هیچ راه تضمینی برای رسیدن به رتبه برتر در رنکینگ گوگل وجود ندارد، اما شما می توانید با اعتماد به یک تیم حرفه ای و متخصص در زمینه سئو و عمل به تمامی استراتژی های ممکن، صاحب رتبه اول گوگل شوید.

برخی از استراتژی های ارزشمندی که به شما برای رسیدن به رتبه برتر در رنکینگ گوگل کمک می کند :

  • در یک بازار گوشه ای کار کنید.

داشتن یک درک و چشم انداز رقابتی در مسیر حرکت یکی از لازمه های رشد کسب و کار شما می باشد اما فراموش نکنید شما به عنوان یک کسب و کار کوچک، لازم نیست با مشاغل بزرگ تر رقابت کنید، بهتر است به جای رقابت تلاش کنید تا از آن ها در جهت مثبتی الگو برداری کنید.

 

  • کلمات کلیدی واقع گرایان را انتخاب کنید.

به عنوان یک اصل مهم در کار اینترنتی خود فراموش نکنید که کلماتی را انتخاب کنید که باعث کسب رتبه برتر برای شما در نتایج گوگل شود. شاید انتخاب یک کلمه عجیب و غریب بتواند باعث شود تا شما رتبه یک گوگل باشید اما آیا این کلمه بی ربط به حوزه کاری شما به رشد کسب و کارتان کمکی می کند؟ قطعا جواب خیر است، با توجه به این که کسب رتبه بالا با این کلمه بسیار آسان است اما هیچ بازدهی مثبتی برای شما ندارد.

داشتن رتبه برتر تنها زمانی به شما کمک می کند که عبارت مورد نظر دقیقا همان چیزی باشد که مردم به دنبالش هستند. بحث تحقیق کلمات کلیدی در سئو کاری بسیار سخت و مهم است که حتما باید توسط یک متخصص انجام شود، زیرا نتایجی که از این بررسی به دست می آید بخش بزرگی از آینده کاری شما را نشان می دهد.

  • استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مهم وب سایت.

استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب در صفحات سایت کمک زیادی به رتبه وب سایت شما می کند. البته این کار اصولی دارد که باید حتما آن ها را رعایت کنید. از مهم ترین بخش هایی که استفاده از کلمه کلیدی در آن ها ضروری است می توان موارد زیر را نام برد :

  1. پیوند یا URL
  2. تگ عنوان
  3. سر تیتر ها
  4. تگ آلت تصاویر
  5. در سراسر محتوا به صورت پراکنده و با توجه به تعداد کلمات

 

  • اضافه کردن محتوای جدید به وب سایت.

بیش تر از 88 درصد از شرکت های فعال در گوگل از بازاریابی محتوایی به عنوان بخش مهمی از استراتژی کاری خود استفاده می کنند. محتوا شامل بخش بزرگی از یک وب سایت که شامل بلاگ، اینفوگرافیک، تایپو گرافی، محتوای ویدیویی و غیره محسوب می شود. بهتر است در بازه های زمانی مشخص و به صورت مداوم به وب سایت خود محتوای جدید اضافه کنید، البته تنها اضافه کردن محتوا کافی نیست.

محتوای اضافه شده باید بسیار باکیفیت باشد و بتواند اطلاعات مفیدی را به کاربران برساند. این کار از دو جهت به بهبود رتبه بندی وب سایت کمک می کند؛ اولین بخش به خاطر استفاده از کلمات کلیدی بیش تری می باشد که در نتیجه باعث ایجاد فرصت های بیش تری برای قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل می شود و دومین بخش برای لینک سازی است.

 

  • لینک سازی را فراموش نکنید.

بک لینک ها همیشه به کمک شما می آیند. یکی از مهم ترین ترفند های بهبود رتبه در گوگل استفاده از بک لینک های درست و اصولی است. بک لینک ها این پیام را به گوگل می دهند که ب سایت شما و محتوای درج شده در آن دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی است و همین هم باعث شده تا  سایت های دیگر به سایت شما لینک بدهند.

 

  • بهبود تجربه کاربری

در این بخش با 4 مولفه بسیار مهم بازدید از وب سایت (Website visits)، زمان حضور کاربر در سایت (Time on site)، صفحات مشاهده شده در هر بازدید (Pages per session)، نرخ پرش (Bounce rate) رو به رو هستیم.

البته قصد نداریم این بحث را بسیار تخصصی ادامه دهیم. به زبان بسیار ساده اگر کاربر هنگام بازدید از وب سایت شما احساس راحتی داشته باشد و بتواند جواب سوال هایش را در وب سایت شما پیدا کند، قطعا قدم مثبتی برای شما محسوب می شود و همچنین باعث می شود تا کاربران زیادی به سمت سایت شما هجوم بیاورند.

search console update jan 2019 hero - رنکینگ یا رتبه بندی سایت

استفاده از سرچ کنسول برای تعیین رتبه

برای اینکه بتوانید عملکرد وب سایتتان را از دیدگاه گوگل به صورت دقیق بررسی کنید می توانید از ابزار های گوناگونی استفاده کنید، اما یکی از بهترین ابزارها که گوگل آن را در اختیار شما قرار داده است، سرچ کنسول می باشد. سرچ کنسول داده های رتبه بندی ارگانیک را در اختیار شما قرار می دهد، این داده ها شامل موارد زیر می باشند :

  1. کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آن در نتایج گوگل نمایش داده می شوند.
  2. جایگاه یک صفحه و یا یک کلمه خاص
  3. تعداد ورودی های هر صفحه
  4. تغییر روند کاری شما

 

به خوبی متوجه شدیم که به صورت قطعی یک راه مطمئن برای رسیدن به رتبه یک گوگل وجود ندارد و تنها با رعایت اصول سئو می توان به نتیجه دل خواه رسید. آنچه که در این مقاله بیان شده شامل آشنایی با مفهوم رتبه بندی، چند ترفند برای بالا بردن رتبه سایت و همچنین آشنایی خیلی سطحی با ابزار سرچ کنسول می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم، برای گرفتن نتیجه ای بهتر کار بهینه سازی وب سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید. گروه مهندسی افق نتورک با 13 سال سابقه درخشان در این حوزه می تواند شما را به رویای خود برساند، تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - رنکینگ یا رتبه بندی سایت
Ofogh3 1024x624 - رنکینگ یا رتبه بندی سایت

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *