گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

بازاریابی محتوا 5 نوع بازاریابی محتوا

کانتنت مارکتینگ

هنگامی که صاحبین کسب و کار به واسطه دانش و مهارتی که در زمینه شغلی خود دارند، اقدام به تولید و انتشار مقالات آموزشی و مفید برای مخاطبین خود می‌کنند؛ افراد زیادی می توانند آن را رایگان مطالعه کنند و از وجود کسب و کار ما آگاه شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند و یا شاید مشتری و متقاضی محتواهای جدید ما باشند. در واقع به این کار بازاریابی محتوا می گویند که در ادامه می خواهیم شمارا با بازاریابی درونگرا آشنا کنیم.

انتشار مقالات باعث ایجاد یک ذهینت مثبت یا منفی در مخاطب نسبت به شما و کسب و کارتان می‌شود. اگر اطلاعاتی که شما درباره کسب و کارتان برای مخاطب به طور رایگان به اشتراک میگذارید مفید و ارزشمند باشد باعث ایجاد ذهنیت مثبت در خواننده می‌شوید که در نتیجه آنها به کسب و کارشما اعتماد می‌کنند. در ادامه این مقاله درباره اینکه CONTENT MARKTING چیست و چه اهمیتی دارد مطالبی را مرور خواهیم کرد.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی چیست

اجازه دهید قبل از هر توضیحی درباره محتوا مارکتینگ شما را با بازاریابی که یکی از پایه ای ترین مفاهیم در زمینه بازاریابی محتوا است آشنا کنیم و سپس به بیان ادامه مطلب می پردازیم.

بازاریابی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای تبلیغ، فروش و توزیع محصولات و یا خدمات به مخاطبان صورت می گیرد. هدف بازاریابی این است که شرکت ها و سازمان ها با تحلیل و بررسی نیازها و خواسته های مشتریان می باشد تا محصول و خدمات مورد نیاز آنها را به بهترین شکل ممکن به آنها معرفی کنند و در نتیجه، فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا ( content marketing) به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در آن، محتوای جذاب و با کیفیت برای جذب و نگهداشتن توجه مخاطبان منتشر می شود. هدف محتوا مارکتینگ جلب توجه و نگهداشتن مخاطبین با کمک محتوای مفید و قابل اعتماد است. در کانتنت مارکتینگ، شرکت ها و موسسات اقدام به تولید محتوایی با کیفیت و مفید برای مخاطبین خود می کنند تا به صورت غیر مستقیم اعتماد و نظر مخاطب را به خود جلب کنند و تا بتوانند با آنها ارتباط بیشتری داشته باشند. به همین منظور، سازمان ها محتوایی با کیفیت و مفید برای مخاطبین خود ایجاد می کنند و آن ها را در قالب مقالات، ویدئوها، پست های شبکه های اجتماعی و… منتشر می کنند.

محتوای با کیفیت می تواند شامل اطلاعات مفید و نکات ارزشمند، تحلیل و بررسی های کارشناسانه باشد. همچنین، محتوای مفید برای مخاطبان باعث حفظ مشتریان سابق و ایجاد مشتریان جدید برای کسب و کارها می شود؛ و از این رو، شرکت ها می توانند با تولید محتوایی با کیفیت و مفید اعتبار و اعتماد مخاطبین خود را نسبت به خود افزایش دهند.

محتوا مارکتینگ یکی از روش های مهم و  موثر در تبلیغات آنلاین است و با توجه به اینکه اکثر مخازبان به دنبال اطلاعات و محتوای مفید هستند، تولید و منتشر کردن محتوای ارزشمند در بازاریابی آنلاین بسیار اهمیت دارد.

 

5 نوع از بهترین روش های بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی نیز مانند سایر ابزارهای و روش ها، انواع خاص خود را دارد؛ که در زیر به معرفی 5 نوع از بهترین روش های آن پرداخته ایم:

1. مقالات و بلاگ پست ها

در این نوع از محتوا مارکتینگ، مطالب مفید و جالب در قالب مقالات و بلاگ پست ها منتشر می شود. این نوع از کانتنت مارکتینگ به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا به آسانی با مخاطبین خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند تا اعتبار و اعتماد آنها را نسبت به خود افزایش دهند.

2. ویدیوها

در محتوا مارکتینگ به روش ویدئویی، محتوا را درقالب ویدئو تولید و منتشر می کنند. این نوع بازاریابی باتوجه به تاثیر بیشتری که ویدئوها بر توجه مخاطبان دارد، روش بسیار موثری است و به شرکت ها کمک می کند تا به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

3. پادکست ها

در کانتنت مارکتینگ محتوای پادکست، سازمان ها محتوای خود را در قالب برنامه های پادکستی منتشر می کنند. این نوع بازاریابی محتوایی به شرکت ها کمک می کند تا راحت تر با مخاطبینی که وقت کافی برای خواندن و دیدن ویدئو را ندارند ارتباط برقرار کنند.

4. شبکه های اجتماعی

محتوا مارکتینگ به شیوه شبکه های اجتماعی، محتواها در قالب پست ها و تصاویر در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر می شود. این شیوه بازاریابی به افراد کمک می کند تا مخاطبین از طریق صفحات مجازی از محصولات و خدماتی که شما عرضه می کنید آگاهی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

5. ایمیل ها

بازاریابی محتوای ایمیلی، شرکت ها محتوای مفید خود را در قالب ایمیل برای مخاطبان خود ارسال می کنند. این نوع محتوا مارکتینگ به شرکت ها کمک می کند که با استفاده از ایمیل که یک راه ارتباطی رسمی بین شرکت ها می باشد، بتوانند به آسانی با مشتریان و سایر مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کنند.

باتوجه  به موارد گفته شده در بالا شما علاوه بر اینکه می توانید این کار را از طریق نرم افزارها و پلتفرم های مختلف انجام دهید، می توانید اقدام به طراحی سایت های مختلف برای کسب وکار خود کنید که انجام این کار در دنیای پر رقابت امروزه بیشتر طرفدار پیدا کرده است و سازمان ها سالانه مبالغ زیادی را صرف سئو سایت و طراحی سایت می کنند.

بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا، کانتنت مارکتینگ، محتوا مارکتینگ

اهمیت بازاریابی محتوا در رشد کسب و کارها

محتوا مارکتینگ به عنوان یکی از شاخه های اصلی و مهم بازاریابی دیجیتالی، در دنیای پیشرفته امروز بسیار اهمیت دارد. با توجه به رشد سریع استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی، برقراری ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان هدف برای کسب درآمد بیشتر بسیار مهم است. بازاریابی محتوا به عنوان یک روش تاثیرگذار جهت جذب و نگهداشتن مخاطبان برای افزایش تعامل بیشتر با آنها، تشویق به انجام عمل خاص، افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه مخاطبان در دنیای امروز دنبال محتوای ارزشمند و جذاب هستند، کانتنت مارکتینگ به عنوان یک روش کارآمد در این زمینه شناخته می شود که شما به راحتی می توانید مشتریان سابق خود را حفظ کنید و هم مشتریان جدیدی را برای محصولات و خدمات خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟

مراحل انجام بازاریابی درونگرا

تا به اینجای مقاله متوجه ضرورت وجود محتوای متنی و اهمیت مقالات در سایت شده اید. ولی در ادامه ما قصد داریم شما را با مراحل انجام بازاریابی محتوایی برای کسب و کارتان را با شما در میان بگذاریم تا شما با توجه به این مراحل بتوانید بهترین نتیجه را از ایجام این کار برای کسب و کارتان دریافت کنید.

  • تعیین هدف

در قدم اول باید هدف کلی بازاریابی محتوا و هدفی که می خواهیم به آن دست یابید را مشخص می کنید. این هدف می تواند شامل جذب مشتری جدید، افزایش فروش، افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به خدمات و محصولاتتان یا هر هدف دیگری باشد.

  • شناسایی مخاطبان

در گام دوم، مخاطبان هدف بازاریابی محتوایی شناسایی می شوند تا مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گیرد.

  • تحقیق و برنامه ریزی

در این مرحله، با تحلیل سایر رقبا و بازار هدف، برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی محتوا، برندینگ و استراتژی محتوایی تدوین می شود.

  • تولید محتوا

پس از انجام مراحل یک تا سه، حالا نوبیت به بخش مهم محتوا مارکتینگ یعنی تولید محتوا می رسد. این محتوا می تواند شامل: مقالات، ویدئوها، پادکست ها، نمودارها، تصاویر و سایر محتواهای مفید و آموزشی باشد.

  • بهینه سازی محتوا

زمانی که محتوایی را تولید کردی، قبل از انتشار باید آنها را با توجه به اصول سئو بهینه سازی کنید تا بتوانید نتیجه بهتری از آن دریافت کنید.

  • انتشار محتوا

پس از بهینه سازی محتوای تولید شده، برای اینکه عموم مخاطبین بتوانند آن را مشاهده کنند باید از طریق سایت یا سایر ابزارهای بازاریابی محتوا منتشر کنید.

  • مدیریت محتوا

در این مرحله، محتوای سایت و شبکه های اجتماعی مدیریت و به روز رسانی می شود و تجزیه و تحلیل دادهای دریافتی و عملکرد محتوا انجام می یابد.

  • ارزیابی و بهبود

پس از انجام تمام مراحل گفته شده باید عملکرد بازاریابی محتوا، ارزیابی و با توجه به بازخورد داده های جمع آوری شده، بهبود داده می شوند.

در کل، مراحل بازاریابی محتوا شامل مراحل گفته شده می باشد. این مراحل به کمک یکدیگر، به کسب و کارها کمک می کنند تا با تولید و انتشار محتوای ارزشمند و حذاب، به مخاطبان خود نزدیک شوند؛ ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنند و نتایج بهتری از بازاریابی دیجیتالی خود بدست آورند.

بازاریابی درونگرا

 

شما به عنوان صاحبین کسب و کاری که به دنبال توسعه و رشد مشاغل خود هستید باید در کنار بازاریابی محتوا طراحی بصری سایت یا سایر ابزارهای بازاریابی محتوا را رعایت کنید تا علاوه بر محتوای جذاب، طراحی بصری زیبایی نیز داشته باشید.

شما در این راه محتوانید از شرکت های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

در پایان

در دنیای امروز، بازاریابی به صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌شود و شرکت‌ها برای جذب مشتریان جدید و نگه‌داری مشتریان قبلی، از روش‌های مختلفی مانند بازاریابی محتوا، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تخفیف‌های ویژه و … استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا در بین رقبای خود برتری پیدا کنند و بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو را تسهیل کنند.

این اعلان را به اشتراک گذارید

جستجو
پست های اخیر
خبرنامه افق

خبرنامه

در خبرنامه ماهانه ما مشترک شوید تا به روز باشید

فهرست مطالب