گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

الگوریتم پنگوئن از سال 2012 میلادی پا به دنیای گوگل گذاشته است. او یکی دیگر از حیوانات جنگل گوگل محسوب می شود و نام خود را از شخصیتی داستانی از کتاب کمیک بتمن گرفته است. مهمترین وظیفه الگوریتم پنگوئن در نتایج جستجوی گوگل، پیشگیری از نمایش صفحه اسپم است. مورد دیگری که پنگوئن آن را وظیفه خود می داند جلوگیری از افزایش رتبه سایت هایی است که لینک سازی نامتعارفی دارند. به این ترتیب سایت هایی که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه می شوند بایستی لینک هایی که برای ورود به سایت خود در وب سایت های دیگر درج کرده اند را حذف نمایند.

الگوریتم پنگوئن - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

همچنین باید بررسی نمایند که از سایت هایی به سایت خود لینک دهند که قرابت محتوایی، بین آن سایت با سایت خود وجود داشته باشد و نیز سایت های انتخابی برای این منظور سایت های معتبری باشند. گوگل به این طریق به افزایش کیفیت تجربه کاربری کمک می نماید که مورد مهمی در میان سیاست های کلی آن می باشد. الگوریتم پنگوئن با قرار گرفتن در کنار الگوریتم پاندا به موج بازاریابی محتوایی در فضای اینترنتی کمک شایان توجهی نمود و تاثیر بسیاری گذاشت.

ویژگی های مهم الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

الگوریتم پنگوئن نیز همچون تمام الگوریتم های دیگر هر از چند گاهی که گوگل احساس نیاز می کند به روز می شود. هرچند که بسیاری از آپدیت های آن منتشر نمی شود و حرفی از ان به میان نمی آید اما در مواردی نیز گوگل، این به روز رسانی ها را به صورت رسمی معرفی می نماید. طبق معرفی خود گوگل بروز رسانی های این الگوریتم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بهبودهای زیادی درآن صورت گرفته است.

google panguin algorithm large Cover belovedmarketing - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

جنگل گوگل

پنگوئن در اولین به روز رسانی خود سایت هایی با زبان های مختلف را تحت پوشش قرار داد. این الگوریتم در اولین معرفی خود فقط سایت هایی با زبان انگلیسی را بررسی و جریمه می کردند. در آپدیت بعدی علاوه بر صفحه اول دیگر صفحات وب سایت ها را نیز برای یافتن بک لینک های نامتعارف مورد جستجو قرار داد، در واقع این تغییری در هسته اصلی الگوریتم پنگوئن محسوب می شود که 2.3 درصد از نتایج را تحت تاثیر خود قرار داد. الگوریتم پنگوئن دو سال بعد از آخرین آپدیت خود در سال 2016 مجددا به روز رسانی شد و در این مرحله پنگوئن نیز به هسته اصلی الگوریتم های گوگل افزوده شد.

های الگوریتم پنگوئن تا به امروز - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

این الگوریتم از این پس حالت فیلتری در نتایج جستجو ندارد بنابراین از این آپدیت به این سو بایستی پروفایل بک لینک سایت را مرتبا مورد بررسی قرار داد. این الگوریتم همچنین روی رتبه سایت ها تاثیر بسزایی دارد. انتشار این آپدیت از الگوریتم پنگوئن به صورت همزمان برای تمامی کشورها و تمامی زبان ها بوده است

که کل وب سایت های موجود در جهان به این طریق تحت تاثیر قرار گرفته اند. یکی از مهمترین موارد در رابطه با جریمه سایت ها توسط الگوریتم پنگوئن گوگل این است که فقط و فقط صفحاتی که بک لینک های اسپم دارند، شامل جریمه می شوند و کل سایت شامل این جریمه نمی شود. به این طریق ترافیک ورودی صفحات مختلف سایت دچار یک افت شدید خواهند شد.

در این مبحث ما سعی کردیم تاریخ پیدایش و مهمترین عواملی که الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل بر روی ان ها تاثیرگذار است را برشماریم که با آگاهی از آن ها از شر جریمه های این الگوریتم در امان خواهیم ماند.

الگوریتم پنگوئن روی چه مواردی حساس است ؟

الگوریتم پنگوئن گوگل، بر روی 2 موضوع حساسیت بسیار زیادی دارد و هدف از ایجاد این الگوریتم نیز مقابله با این 2 مسئله مهم است. یکی از این مسائل لینک سازی اسپم و دیگری پر کردن صفحه با کلمات کلیدی در جای نامناسب است.

  • لینک سازی اسپم : برای طبیعی به نظر رسیدن بک لینک ها، لازم است بعد از غنی شدن محتوای وب سایتتان اقدام به بک لینک سازی و بعد از آن وب سایت خود را به شبکه های اجتماعی مختلف متصل کنید. اگر قبل از غنی سازی وب سایت خود این کار را انجام دهید، یک وب سایت تازه ساخته شده با یک شبکه بک لینک قدرتمند دارید که واقعا غیر طبیعی خواهد بود.

از جهتی دیگر این موضوع یا همان گرفتن بک لینک از سایت های اسپم می تواند به وب سایت شما آسیب بسیار جدی برساند. پنگوئن عزیز، می تواند به سادگی متوجه شود که شما بک لینک های خود را از وب سایتهای مشکوکی می گیرید. در حالت کلی موارد زیر می توانند هدف این الگوریتم قرار بگیرند و باعث افت رتبه شدید وب سایت شما شوند :

  1. بک لینک هایی که با پرداخت پول خریداری می کنید.
  2. مبادله لینک با وب سایت های دیگر
  3. استفاده از برخی ابزارهای لینک سازی
  4. گرفتن لینک از دایرکتورهایی با کیفیت بسیار پایین
  5. لینک سازی کردن فقط با یک انکر تکست خاص و مشخص (البته در نظر بگیرید که استفاده از پیوند و یا اسم برند بی خطر می باشد و آسیبی به وب سایتتان نمی رساند)

google penguin update - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

  • پر کردن صفحه با کلمات کلیدی : ضرورتی ندارد که تمامی انکر تکست های شما با کلمات کلیدی به صفحه مقصد متصل شوند. می توانید از کلیدواژه های مترادف و غیره نیز استفاده کنید، همچنین صفحه مقصد شما نباید از کلمه کلیدی اشباع شده باشد و بهتر است به اندازه و روی اصول از کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

 

اشتباهات رایجی که درباره الگوریتم پنگوئن وجود دارد!

دقیقا از روزی که پنگوئن به باغ وحش گوگل اضافه شد تا همین امروز چندین به روزرسانی مهم و اصولی داشته که باعث شده تغییرات زیادی را به دنبال داشته باشد، مطمئنا افرادی که چندان آپدیت ها را دنبال نمی کنند نتوانسته اند به خوبی متوجه این تغییرات شده و بر اساس برخی شایعات، موضوعاتی را مطرح می کنند که اصلا علمی نیست و همگی آن ها از پایه غلط می باشند. در این بخش تصمیم داریم چند تا از این شایعات را باهم بررسی کنیم.

  • پنگوئن می تواند کل سایت را پنالتی کند.

در آپدیت های قدیمی، زمانی که پنگوئن در گشت و گذار خود در صفحات مختلف یک وب سایت متوجه یک لینک اسپم در یک صفحه می شد کل سایت را پنالتی می کرد اما بعد از به روز رسانی های متعدد، فقط صفحه مشکل دار جریمه می شود و تنها همان صفحه از نتایج جست و جو حذف خواهد شد. البته این موضوع که جریمه و حذف آن صفحه از نتایج می تواند بر روی رتبه کل سایت اثر بگذارد کاملا درست است.

  • الگوریتم پنگوئن گوگل فقط گاهی اوقات فعال می شود.

در گذشته و اوایل فعالیت این الگوریتم، پنگوئن به ندرت فعال می شد و اگر سایتی توسط این الگوریتم جریمه می شد بعد از رفع مشکل باید تا زمان فعال شدن آن صبر می کرد که ممکن بود مدت زمانی نزدیک به یک سال این موضوع طول بکشد. خوشبختانه گوگل در به روز رسانی های جدیدی که برای این الگویتم ارائه می کرد این مشکل را به صورت کامل حل کرده و الگوریتم پنگوئن در هر لحظه فعال است.

  • این الگوریتم فقط سایت های وردپرسی را مورد هدف قرار می دهد.

هیچ مدرکی برای اثبات این شایعه وجود ندارد و هیچ کدام از تحلیلگران خبره این حوزه نتوانستند ارتباطی میان افت رتبه و تم های ورد پرس پیدا کنند.

  • الگوریتم پنگوئن فقط صنایع و حوزه های کاری خاصی را مورد هدف قرار می دهد.

برای این شایعه هم هیچ دلیلی علمی وجود ندارد که بتواند آن را اثبات کند.

الگوریتم پنگوئن چیست؟ وبکاست 3 - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل 

علائم جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن گوگل

  • افت رتبه سایت شما برا یک یا چند کلمه کلیدی
  • ممکن است برخی از صفحات وب سایتتان که کلمه کلیدی خاصی دارند بی دلیل نو ایندکس شوند.
  • ممکن است برخی از صفحات سایت شما که نباید در نتایج جست و جو نمایش داده شوند به جای صفحات اصلی و کلمات کلیدی مورد نظرتان در لیست نتیاج جست و جو نمایش داده شوند. برای مثال فردی نام سایت شما را جست و جو می کند و به جای صفحه اصلی با صفحه ارتباط با ما رو به رو می شود.

 

چگونه جریمه پنگوئن را بر طرف کنیم ؟

برای خلاصی از جریمه پنگوئن گوگل تنها کافیست به سراغ تک تک مشکلات رفته و تمامی آن ها بر طرف کنید، برای این کار فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. دسترسی به لیست کامل بک لینک ها : در اولین مرحله باید از داشبورد گوگل وبمستر به لیست کامل بک لینک هایتان دسترسی پیدا کرده و بعد از بررسی تک تک آن ها یک لیست از تمامی لینک های اسپم وب سایت خود تهیه کنید.
  2. حذف بک لینک های اسپم : با توجه به لیستی که تهیه کرده اید، لینک هایی که به آن ها دسترسی دارید را حذف کنید.
  3. Disavow کردن بک لینک های اسپم : برای بی اثر کردن لینک هایی که به آن ها دسترسی ندارید باید لینک هایی که به آن ها دسترسی ندارید را به بخش Disavow link گوگل معرفی کرده تا گوگل آن ها را Disavow کند.

اگر انجام تمامی این مراحل به نظرتان بسیار سخت است می توانید با کمک تیم حرفه ای سئودر تهران افق نتورک تمامی مشکلات سئویی وب سایت خود را بدون دغدغه بر طرف کنید.

 

 

 

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل
Ofogh3 1024x624 - الگوریتم پنگوئن و رتبه بندی گوگل

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *