اشتباهات رایج در طراحی سایت
تکنولوژی های جدید و متدهای متنوع در طراحی سایت در تهران به حدی سریع به پیش می رود که آشنایی با تمام استانداردها و شناخت آن ها برای به روز بودن، تبدیل به مقوله ای بسیار سخت شده است. اما نکاتی نیز وجود دارد که وابسته به طراحی سایت نمی باشد، همچون استفاده از فونت های نامناسب یا پخش آنلاین موزیک در سایت که می تواند برای کاربران شما ناخوشایند باشد و بایستی در هر سایتی مورد توجه واقع شوند. در این نوشتار به تعدادی از این اشتباهات رایج طراحی سایت خواهیم پرداخت و در مورد آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم نمود و جایگزین هایی را برای آن ها به شما معرفی خواهیم کرد.
وجود فونت های متفاوت زیاد در سایت
در طراحی سایت یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار سرعت بارگذاری یک صفحه می باشد که ارتباط مستقیمی با حجم صفحه دارد. زمانی که شما از یک فونت خاص در صفحه استفاده می کنید حجم صفحه شما تقریبا به صورت میانگین 150 کیلو بایت بالا خواهد رفت. بنابراین این طبیعی خواهد بود که وقتی از چندین فونت متفاوت از هم در یک صفحه استفاده نمایید، حجم صفحه شما چندین بار بالا خواهد رفت و در نتیجه سرعت بار گذاری صفحه پایین خواهد آمد، و به این شکل فونت ها در مرورگر کاربر نمایش داده نخواهند شد.
از طرفی دیگر شما با استفاده از چندین فونت به داشتن یک طراحی زیبا در سایت خود ضربه می زنید، چرا که فونت های متعدد معمولا تناسبی با همدیگر ندارند و در صورت نزدیکی بیش از حد به همدیگر نیز تفاوت های آن ها دیگر جز بالا بردن حجم صفحه مفهومی نخواهند داشت. اما برای داشتن ظاهری زیبا شما می توانید برای عناوین از یک فونت استفاده کنید و برای متن ها از فونتی دیگر کمک بگیرید تا هم حجم صفحه در حالت مناسب بماند و هم یکدستی و زیبایی ظاهری سایت آسیب نبیند.
کلمات کلیدی زیاد در یک صفحه سایت
مسلما شما نیز در رابطه با تاثیر کلمات کلیدی برای بهبود سئو در تهران اطلاعاتی دارید، اما باید توجه داشته باشید که نگارش محتوای شما باید برای مخاطبانتان نیز لذت بخش باشند و سئو سایت تمام آن چیزی نیست که باید انجام گیرد. در واقع شما باید همان اندازه که برای افزایش بازدید خود تلاش می کنید باید برای کاربران خود نیز ارزش قائل باشید. در طراحی سایت این مورد مهمی است که در صورت بی توجهی به آن تاثیر منفی بر روی کاربران خود خواهید گذاشت.
پخش خودکار موسیقی در طراحی سایت
در طراحی سایت پخش موسیقی خودکار برای جلب توجه یکی ازاشتباهات رایج در طراحی سایت است که برخی مرتکب آن می شوند تا به این طریق حس و حال سایت را به مخاطبان خود انتقال دهند. اما باید توجه کرد که سلیقه هر فردی در موسیقی متفاوت از دیگری می باشد و ممکن است آن موسیقی برای بسیاری افراد خوشایند نباشد و یا این که فرد در شرایط مناسبی برای شنیدن موسیقی نباشد. پخش خودکار آن به این شکل می تواند باعث رنجش کاربر شود که نتیجه اش ترک صفحه شما خواهد بود. همچنین حجم صفحه شما افزایش خواهد یافت که می تواند تاثیر منفی در سئو سایت داشته باشد. پیشنهاد ما برای طراحی سایت در تهران این است که موسیقی را به صورت خودکار از سایت پخش نکنید و برای پخش آن دکمه هایی را داشته باشید که هر فردی طبق شرایط خاص خود برای پخش آن تصمیم بگیرد.
اشتباهات رایج طراحی سایت
امروزه با گسترس سیستم محتوا اماده مانند وردپرس و جوملا قالب های زیادی توسط افراد در اینترنت بارگزاری میشود ایا همه این قالبها استاندارد هستند؟ باید بگویم که خیر اگر از سیستم محتوا ماده استفاده میکنید باید برای انتخاب قالب خود باید طبق استتانداردها و برحسب نیاز خود قالب انتخاب کنید که با مشاوره گرفتن از ما میتوانید یک قالب خوب واستاندارد انتخاب کنید تا دچار اشتباهات رایج طراحی سایت نشوید.
سایر اشتباهاتی که در طراحی سایت رایج است:
پیش از این در مقاله اشتباهات رایج در طراحی سایت در تهران به سه مورد مهم از این دسته از اشتباهات پرداخته ایم و در این نوشتار می خواهیم به سایر اشتباهاتی که می تواند علاقه مخاطبان سایت ما را نسبت به محتوای سایت کمرنگ نماید و یا باعث آزار آن ها شود، بپردازیم. مواردی که به سادگی می توان با رعایت آن ها در طراحی فروشگاه انلاین کاربران بیشتری را جذب کرد که به صورت مداوم از سایت ما بازدید کرده و تبدیل به یکی از مخاطبان سایت ما شوند.
استفاده بیش از حد از بنرهای طراحی سایت در تهران:
منظور ما از بنرهای طراحی سایت در تهران، بنرهای تبلیغاتی در اطراف صفحه سایت نمی باشد، بلکه منظور ما آن دسته از سایت هایی است که در تلاش هستند تا با برخی از تصاویر و یا واژگان تشویقی بازدید کنندگان سایت را به صفحه مد نظر خود هدایت نمایند. به عنوان مثال، فرض می کنیم شما سایتی دارید که به فروش یک محصول خاص مثل صنایع دستی، مشغول هستید. به این ترتیب شما بخشی از سایت خود را به فروش صنایع دستی اختصاص داده اید، که این فروش به صورت آنلاین می باشد. حال فرضا اگرچه شما برای هر کدام از محصولاتتان یک بنر خاص با جملات و یا تصاویر تشویقی طراحی کنید،
با این مضمون که «40 درصد تخفیف عیدانه» و آن را برای جذب مخاطبانتان به صفحه فروش، در سایت خود قرار دهید، در واقع بزرگترین آسیب را به طراحی سایت خود زده اید. اما باید چه کار کنیم؟ پیشنهاد ما این است که به جای این کار شما یکی از محصولات شاخص و ویژه ی خود را انتخاب نمایید و آن را برای کاربران سایت خود پیشنهاد دهید. به این صورت احتمال افزایش فروش آن محصول بالا خواهد رفت و از طرفی دیگر حس عدم اعتماد به کیفیت که ممکن است از طریق تبلیغات زیاد دامنگیر سایت شما شود نیز از بین می رود. نکته مهمی که در زمینه فروش باید مدنظر قرار داد این است که با زیاد شدن تعداد انتخاب مشتریان، احتمال خرید کاهش می یابد
استفاده از محتوای تصویری غیر مرتبط یا غیر حرفه ای:
محتوای متنی یکی از موارد مهم در زمینه طراحی سایت در تهران می باشد، با این وجود نباید از اهمیت محتواهای غیر متنی همچون تصاویر چشم پوشی کرد. قرار دادن تصاویری که به محتوای متنی مرتبط است کمک زیادی به بهتر دیده شدن محتواهای متنی می کند و همچنین باعث می شود کاربران، ارتباط بهتری با صفحات سایت برقرار نمایند. در مواقع بسیاری مدیر سایت یا طراح سایت و یا هر آن کسی که مسئول انتخاب این تصاویر است، با بی دقتی و کم ارزش قلمداد کردن این کار تصاویری از گوگل را انتخاب می کنند که شاید مناسب صفحه آن ها نباشد.
در واقع با این اتفاق هر کدام از تصاویر، سبک خاص به خود را خواهند داشت و هماهنگی لازم در یک سایت بین آن ها برقرار نخواهد شد، همچنین این تصاویر ممکن است با طراحی سایت نیز همخوانی نداشته باشد و صفحات مختلف سایت را دچار ناهمخوانی باهمدیگر نماید. این موارد باعث می شوند مخاطبان شما با بازدید از صفحات مختلف سایت شما به نکته های جدیدی از کسب و کار شما برسند که متناقض باهم می باشند و باعث عدم اعتماد در کاربران می شود.
مسئله دیگر در این زمینه این است که محتوای تصویری که شما از گوگل پیدا می کنید، محتواهای تکراری هستند که گوگل قبل از این با مشاهده آن ها در سایت دیگری اقدام به ایندکس آن ها کرده است. این مورد به این معنی است که این تصاویر نمی توانند به سئو سایت شما کمک نمایند.
10 اشتباه مهم و رایج در طراحی سایت همراه با آموزش
یک شرکت وب سایت حرفه ای باید کامل باشد اما برخی از اشتباهات رایج در وب سایت ها وجود دارد که باعث کاهش کارایی آنها می شود بنابراین در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام طراحی وب سایت خود مرتکب می شوند آورده شده است که به شرح زیر است:
- عدم فراخوان واضح برای اقدام
- نداشتن محتوای کافی در صفحه اصلی خود
- بدون ناوبری
- از فضاها استفاده نکنید
- هویت سازمانی مشخصی ندارد
وب سایت ها مانند مردم هستند، آنها شخصیت های خاص خود را دارند اما درست مانند مردم وب سایت ها نیز ممکن است اشتباه کنند برنامه نویسی نادرست منجر به شکست در سطح فنی می شود همچنین محتوا واضح و مناسب برای گروه هدف نیست، که منجر به خروج زودهنگام از وب سایت (نرخ پرش) می شود اگر طراحی وب UX،UI علاقهمندان را به دلیل نامشخص بودن و ساختارناپذیر بودن جلب نکند، مشتریان بالقوه نیز وبسایت را ترک خواهند کرد.
در مقاله بعدی شما را با مرکز طراحی سایت در تهران بیشتر آشنا می کنیم.
10 اشتباه رایج در طراحی وب که باید از آنها اجتناب کرد
وب سایت شما نمایش دیجیتالی شرکت شما است اگر مشتریان خود را در یک سایت ساختمانی ملاقات نکردید و ژولیده بودید، چرا در وب سایت خود تأثیر بدی ایجاد می کنید؟ رایج ترین اشتباهات طراحی وب را که بسیاری از شرکت ها در وب سایت های شرکتی خود مرتکب می شوند، کشف کنید تا بتوانید از آنها اجتناب کنید به توصیههای ما توجه کنید و وبسایتی طراحی کنید که جلوه معروف واو را برای کاربران شما ایجاد کند.
رایج ترین اشتباهات وب سایت: بی دقتی، ناآگاهی اینها تنها برخی از دلایل بسیاری هستند که باعث می شود در نهایت یکی از اشتباهات طراحی وب زیر را مرتکب شوید مهمترین چیز این است که اینها را بدانید تا شکست نخورید .
- خطای 404: اینها صفحات یک وب سایت هستند که دیگر در دسترس نیستند ممکن است URL تغییر کرده باشد یا محصول در مورد تجارت الکترونیکی متوقف شده باشد بنابراین این مشکل یک خطای اساسی طراحی وب است به هر حال، آنچه این صفحات خطا به بازدیدکننده منتقل می کنند، عدم علاقه به وب سایت آنها و تجربه کاربری ضعیف است اگر گوگل تعداد زیادی از این صفحات را شناسایی کند، می تواند اینگونه تفسیر کند که محتوای سایت به روز نمی شود و در نتیجه موقعیت آنها را جریمه می کند.
بهترین راه برای جلوگیری از این خطا، جستجوی منظم وب سایت با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل است که چنین خطاهایی را شناسایی می کند این به شما امکان می دهد به موتورهای جستجو بگویید که محتوا دیگر در دسترس نیست یا آن صفحات را تغییر مسیر دهید.
راه دیگر برای بهبود تجربه کاربر، سفارشی کردن صفحه خطای 404 است به این ترتیب شما یک تجربه منفی را به یک تجربه مثبت تبدیل می کنید جایگزین هایی در مسیریابی ارائه می دهید و حتی می توانید کاربر را لبخند بزنید به عنوان مثال، GitHub به جنگ ستارگان اشاره می کند و شما را به مرور سایت دعوت می کند.
- صفحات خیلی بزرگ: محتوای تعاملی و پویا و همچنین تصاویر زیبا همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، اما نباید بر عملکرد عنصر تأثیر بگذارد همچنین بارگذاری مجدد وب سایت شما با تصاویر، انیمیشن ها یا ویدیوها می تواند ناوبری را مختل کند و مهمتر از همه بارگذاری را بسیار کند و اگر وب سایت شما به کندی بارگذاری می شود، دو مشکل دارید: اگر در عرض 3 ثانیه بارگذاری نشود، کاربران احتمالا شما را رها می کنند و گوگل رتبه شما را جریمه می کند.
- محتوای کم: صفحات با محتوای کم یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی وب هستند اغلب، شرکتها میخواهند برای هر سرویسی که ارائه میکنند صفحهای اضافه کنند، اما این صفحه فقط حاوی یک تصویر یا تکهای از متن است و همیشه به کاربر فکر کنید و خود را جای او بگذارید اگر میخواهید خدماتی را که ارائه میدهید برجسته کنید، آنها را در صفحهای جداگانه گروهبندی کنید آنها از محتوای اضافی اجتناب می کنند و کاربر احساس می کند که وقت خود را با کلیک کردن بر روی صفحه ای که چیز جدیدی برای آنها به ارمغان نمی آورد تلف می کند.
- سئو کلاه سیاه: سئوی خوب برای جایگاه وب سایت شما در موتورهای جستجو ضروری است اما این بدان معنا نیست که همه چیز مجاز است گاهی اوقات طراحان وب را مییابید که میخواهند میانبرهایی را به شما پیشنهاد دهند تا اولین نفر در گوگل باشید توصیه ما روشن است بنابراین برخی از اقداماتی که گوگل جریمه میکند عبارتند از پر کردن کلمات کلیدی یا آنچه به عنوان بهینهسازی بیش از حد متن شناخته میشود که شامل تکرار کلمات کلیدی به روشی توهینآمیز و غیرطبیعی است به همین ترتیب، سالها پیش، متنی همرنگ پسزمینه صفحه قرار میگرفت تا فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد لذا یکی دیگر از تکنیکهای سئو کلاه سیاه که شامل نمایش محتوا به عنکبوتهای موتورهای جستجو و هدایت کاربر به محتوای دیگری است، پنهانسازی است در حال حاضر این اقدامی است که توسط گوگل دنبال میشود و تنها میتواند منجر به جریمه شود.
5.طراحی سفارشی: مانند هر رشته دیگری، طراحی وب دارای مدها و روندهایی است با این حال، طراحی مجدد یک وب سایت صرفا بر اساس روندها بدون کار کردن بر روی هویت سازمانی شما منجر به ایجاد وب سایتی می شود که در چند ماه اول بسیار مد روز خواهد بود اما در کمترین زمان منسوخ می شود از روندها الهام بگیرید و آنها را به هویت خود تبدیل کنید.
- کیفیت تصویر بد: درست مانند تصاویری که بیش از حد بزرگ هستند، نباید عکس آن را انجام داد و از تصاویر بد، پیکسلی یا تحریف شده استفاده کرد به خصوص در فروشگاه های آنلاین ، تصاویر از اهمیت اساسی برخوردار هستند در صورت امکان، از تصاویر اصلی استفاده کنید که تاسیسات، محصولات و غیره شما را نشان می دهد اگر نه، از پایگاه داده های تصویری با کیفیت بالا استفاده کنید بنابراین برای فروشگاه های آنلاین، استفاده از عملکرد بزرگنمایی یک مزیت قوی است این به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا جزئیات دقیق محصولات را ببینند.
- ترکیب رنگ نامطلوب است: بیننده باید تمرکز طراحی وب باشد اگر طرح رنگی محتوا را ناخوانا کند، حتی اگر سایت به خوبی طراحی شده باشد، کاربران سایت شما را رها می کنند همچنین به طراحان تکیه کنید می توانید به توصیه آنها اعتماد کنید این بهترین ترکیب رنگ را برای وب سایت شما و تجربه کاربری خوب تضمین می کند.
- خواندن فونت ها دشوار است: پیامدهای این نقص طراحی مشابه مورد قبلی است فونت های وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید گاهی اوقات فونت هایی که چندان کاربرپسند نیستند به منظور تلاش برای صحت انتخاب می شوند در صورت امکان، فونت هایی مانند “serif” یا “sans serif” را انتخاب کنید که اندازه آنها راحت باشد حداقل اندازه باید 16 پیکسل باشد.
- اضافه متن: ارائه اطلاعات ارزشمند؟ آره یک متن ساده بی پایان درج کنید؟ هرگز! هنگام پیمایش یک وب سایت ، کاربران تمایل دارند محتوا را به جای خواندن کامل، اسکن کنند با استفاده از حروف درشت، عناوین بر اساس اهمیت محتوا و پاراگراف های کوتاه، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای کاربران آسان تر کنید.
10:عملیات پیچیده است: ایجاد یک وب سایت با معماری ضعیف وب سایت یک اشتباه بسیار رایج در طراحی وب است اطلاعات موجود در وب سایت شما باید همیشه به راحتی در دسترس باشد یک اصل اساسی در طراحی وب و قابلیت استفاده وجود دارد که ما باید همیشه به آن پایبند باشیم: کاربر هرگز نباید بیش از سه بار کلیک کند تا از صفحه اصلی سایت به هر بخش از سایت برود.
چگونه از اشتباهات طراحی وب جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از رایج ترین اشتباهات طراحی وب، باید با تیم مناسب کار کنید با یک آژانس طراحی وب یا کارشناسان متخصص وب با تجربه ثابت شده در این زمینه مانند افق نتورک تماس بگیرید همانطور که می دانید همه کارشناسان شبکه ما یک فرآیند صدور گواهینامه بسیار سخت را طی کرده اند که بالاترین کیفیت را تضمین می کند با نزدیک شدن به پروژه طراحی وب سایت خود، با ما به عنوان شریک دیجیتالی خود، از مشکلات فوق در امان خواهید ماند.
اطلاعات تماس را فراموش نکنید
فقدان اطلاعات تماس برای بسیاری یک پرچم قرمز و برای گوگل ممنوع است مطمئناً، برخی از وب سایت های قانونی ممکن است اطلاعات تماس نداشته باشند، اما واقعیت این است که هرزنامه ها تقریباً هرگز اطلاعات تماس را در وب سایت خود ارسال نمی کنند اگر صفحه تماس داشته باشید، مردم بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد علاوه بر این، “قاعده” است
چند دلیل وجود دارد که چرا باید اطلاعات تماس را به وب سایت خود اضافه کنید:
این یک سیگنال رتبه بندی برای گوگل است
- گوگل دوست دارد اطلاعات تماس را در وب سایت شما ببیند زیرا باعث می شود وب سایت قانونی تر به نظر برسد هرزنامه ها قطعا نمی خواهند با آنها تماس گرفته شود.
- کاربران زمانی که ببینند راهی برای تماس با شما وجود دارد، بیشتر به سایت شما اعتماد خواهند کرد.
- میتوانید پیامهای مهمی از تبلیغکنندگان بالقوه دریافت کنید که میخواهند معاملاتی را به شما پیشنهاد دهند، مثلا برای تبلیغ در وبسایت شما برای تبلیغ.
- اگر کسی بتواند برای حل مشکلات احتمالی با شما تماس بگیرد (مثلا چیزی را که ناخواسته در سایت خود استفاده کرده اید غیرقانونی حذف کنید) می تواند شما را از مشکلات قانونی نجات دهد.
جلوگیری از اشتباهات با سازنده وب سایت آسان است
اگر از یک سازنده وب سایت برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید، از اکثر اشتباهات به طور خودکار جلوگیری می کنید استفاده از چنین سازنده وب سایتی آسان و شهودی است اصلا لازم نیست نگران کد منبع باشید با بسیاری از الگوها و یک عملکرد کشیدن و رها کردن بدون عارضه ، وب سایت را می توان به صورت جداگانه کنار هم قرار داد صرف نظر از اینکه یک پروژه خصوصی باشد یا وب سایت شرکت در شبکه جهانی وب.
شما یک قالب مناسب را انتخاب می کنید که توسط طراحان حرفه ای برای صنعت خود طراحی شده است تصاویر یا تصاویر خود را از آرشیو کیت ساخت و ساز وارد کنید حتی می توانید آنها را مستقیما در سازنده وب سایت ویرایش کنید اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که متون خود را وارد کنید سازنده وب سایت به شما نکاتی را در مورد اینکه کدام محتوا در کجا مناسب است به شما می دهد به سادگی هر عنصر را در موقعیت مورد نظر قرار دهید و سپس وب سایت خود را با کلیک ماوس منتشر کنید.
همه چیز به طور خودکار بهینه می شود تا شما را نیز در موتورهای جستجو پیدا کنید فناوری در پسزمینه محتوا را در یک طراحی واکنشگرای معاصر ایجاد میکند به این ترتیب وب سایت شما در گوشی های هوشمند و تبلت ها خوب به نظر می رسد و استفاده از آن آسان است امنیت وب سایت شما نیز مورد توجه قرار می گیرد انتقال داده ها طبق استانداردهای فعلی رمزگذاری شده است به هر حال دامنههای فردی و آدرسهای ایمیل قبلا در MyWebsite Now و همچنین یک فروشگاه آنلاین با گزینههای پرداخت و ارسال در صورت نیاز وجود دارد.
نتیجه
طراحی وب یک کار فنی مهم است شما باید بیاموزید که چند مرورگر مختلف کار می کنند، چگونه اسکریپت ها یا برنامه های HTML یا CSS را کدنویسی کنید، گرافیک ها چگونه طراحی می شوند و چگونه همه اینها بر طراحی شما تأثیر می گذارد حتی طراحان با تجربه اغلب هنگام ایجاد وب سایت گم می شوند آنها گاهی اوقات بیش از حد بر روی زیبایی شناسی تمرکز می کنند، که از قابلیت استفاده رنج می برد یا برعکس یا ممکن است بیش از حد بر روی سئو تمرکز کنند و به اندازه کافی روی تجربه کاربر تمرکز نداشته باشند.
مهم است که مطمئن شوید تمام جنبههای بالقوه طراحی را در نظر میگیرید و زمان و توجه زیادی را صرف یک عامل خاص نمیکنید یک طراحی هماهنگ همه عوامل را به یک اندازه در نظر می گیرد تا اطمینان حاصل شود که وب سایت به طور مطلوب برای کاربران و موتورهای جستجو آماده است بنابراین ممکن است بخواهید یک چک لیست طراحی وب که در ذهن دارید ایجاد کنید به این ترتیب می توانید تمام مراحل را طی کرده و پیگیری کنید.