گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

استراتژی سئو چیست

استراتژی محتوای سئو

استراتژی سئو چیست و چرا برای بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است؟

استراتژی سئو بر اساس مجموعه ای از تکنیک های بهینه سازی است که هدف آن هدایت ترافیک واجد شرایط به یک وب سایت است که از نتایج موتورهای جستجو شروع می شود بنابراین اصطلاح SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به انگلیسی به عنوان بهینه سازی موتور جستجو ترجمه شده است به عبارت دیگر، مسئله بهینه سازی ارجاع طبیعی سایت به منظور دستیابی به افزایش ترافیک در درازمدت با هدف بالقوه است.

 SEOدر تضاد با SEA (تبلیغات موتور جستجو) است، یعنی تبلیغات پولی که در فهرست نتایج در طول جستجوی گوگل ظاهر می شوند و عمدتا برای تبلیغ محصولات جدید در یک کمپین بازاریابی کوتاه مدت استفاده می شوند سئو و SEA با هم (بازاریابی موتورهای جستجو) را تشکیل می دهند که به کلیه تکنیک ها و اقداماتی با هدف بهبود دید یک طراحی وب سایت و افزایش ترافیک آن از طریق موتورهای جستجو اشاره دارد

SHUTTERSTOCK 405862183 Huge 1920 - استراتژی سئو چیست

استراتژی سئو چیست: چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

یک وب سایت با موقعیت مناسب در موتورهای جستجو بازدیدهای بیشتری ایجاد می کند این شرکت دید خود را افزایش می دهد شهرت پیدا می کند و از فرصت های فروش بهتر سود می برد ارجاع طبیعی، همانطور که SEO تعریف شده است، به طور مستقیم بر عملکرد کسب و کار شرکت تأثیر می گذارد بنابراین به دست آوردن سئوی خوب یک مسئله حیاتی است مطالعه بکلینکو نشان می دهد که:

سایتی که در رتبه اول در SERP قرار دارد (صفحه نتایج) میانگین نرخ کلیک 317% را به دست می آورد که ده برابر بیشتر از سایتی است که در جایگاه دهم قرار دارد 75% از کلیک ها بر روی 3 نتیجه اول تمرکز می کنند بنابراین صفحه جستجوی دوم تنها 078 درصد از کلیک ها را ایجاد می کند همچنین این نتایج را می توان با یک مشاهده ساده توضیح داد: سایت هایی که ابتدا ظاهر می شوند توسط کاربران اینترنت مرتبط تر و قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شوند.

مزایای بهینه سازی بسیار زیاد است :

  • ترافیک بیشتری برای سایت ایجاد کنید
  • افزایش دید و آگاهی از برند یا شرکت
  • خود را جلوتر از رقابت قرار دهید
  • سرنخ یا فروش بیشتری ایجاد کنید
  • بهبود نرخ تبدیل (ثبت نام، فروش، درخواست قیمت و غیره)
  • گردش مالی را افزایش دهید

اگر می‌خواهید برخی از عناصر را کشف کنید که چگونه یک استراتژی سئو موثر می‌تواند کسب و کار شما را رشد دهد می‌توانید مقاله دیگر ما را بخوانید.

great tips for finding good link building agency - استراتژی سئو چیست

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم؟

اما ظاهر شدن در اولین نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نیاز به کار عمیق و دقیقی دارد که شامل استفاده از تکنیک های مختلف می شود و این امر مستلزم اولویت و توجه اساسی به برخی از حوزه‌های کاملا تعریف شده است که می‌توان تمامی تکنیک‌های بهینه‌سازی سئو را در آنها ردیابی کرد :

  • جنبه های فنی سایت
  • زمینه های معنایی استفاده شده
  • کیفیت تولیدمحتوا
  • توسعه و بهینه سازی لینک های خارجی (لینک بیلدینگ)
  • پایش و تحلیل شاخص های عملکرد
  • بهینه سازی جنبه های فنی

بهینه سازی جنبه های فنی از توسعه سایت و به ویژه از موارد زیر شروع می شود:

ساختار درختی: به طور کلی توصیه می شود که هر صفحه با کمتر از سه کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد هر چه مسیر رسیدن به یک صفحه کوتاه تر باشد، ربات های گوگل بیشتری از آن بازدید خواهند کرد یک راه آسان برای خزیدن و پیمایش کاربران برای Google Bot، ایجاد نقشه سایت در صفحه اصلی است.

زبانHTML : کد تمیز به خزنده ها اجازه می دهد تا ساختار صفحات را درک کنند

سازگاری با تلفن همراه: جستجوها از تلفن‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای زیاد می‌شوند و گوگل نیز سایت‌های “پاسخگو” را ترجیح می‌دهد (که تجربه کاربری خوب و کیفیت ناوبری را در همه صفحه‌ها ارائه می‌دهند).

سرعت سایت: سرعت نه تنها برای کاربران خوب است، بلکه برای گوگل نیز خوب است یک وب سایت سریع برای کاربران مطلوب است و هزینه های عملیاتی گوگل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

نمایه سازی: گوگل هر روز از 20 میلیارد سایت بازدید می کند تا نتایج اخیر را دریافت کند و کیفیت و ارتباط الگوریتم های خود را حفظ کند هر چه یک سایت بیشتر به روز شود بیشتر خزیده می شود هنگامی که یک ربات از طریق یک سایت عبور می کند، تمام پیوندهایی را که پیدا می کند دنبال می کند و کد HTML را اسکن می کند بنابراین آخرین نسخه صفحات را دریافت می کند اگر صفحه تغییر نکرده باشد، کاری انجام نمی دهد اگر تغییر کرده باشد، نسخه جدید را ایندکس می کند و اگر می‌خواهید درباره بهینه‌سازی جنبه‌های فنی برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنم مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

نحوه ساخت و استفاده در استراتژی محتوای سئو

تحلیل معنایی برای سئو مطالعه کلمات کلیدی و هدف جستجوی کاربران اینترنت است این در مورد این است که بفهمند چه چیزی به آنها علاقه دارد، چه چیزی می خواهند بدانند و چگونه انتظارات خود را برآورده کنند برای این امر لازم است این تحقیق به یک زمینه و یک بخش از فعالیت مرتبط شود.

تحلیل معنایی مبتنی بر بهینه سازی کلمات و عبارات موجود در یک پست برای ارائه نتایج مرتبط تر است در ابتدا گوگل در مورد استفاده از حوزه واژگانی چندان خاص نبود اما در سال های اخیر معناشناسی برای SEO ضروری شده است همچنین تجزیه و تحلیل سئو معنایی به شکل لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه حجم جستجو، موقعیت فعلی، تاثیر رقابت و غیره است این اطلاعات که اغلب در یک صفحه گسترده جمع‌آوری می‌شوند به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی استراتژیک مورد استفاده برای افزایش ارجاع‌های طبیعی یک وب‌سایت را شناسایی کنید.

برای قرار گرفتن در بالای SERP ها، تراز کردن کلمات کلیدی یک مقاله به طور تصادفی کافی نیست برای یک استراتژی سئو موثر قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید که به شرح زیر است:

  1. اولین گام در بهینه سازی محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی (جستجوی کلمات کلیدی) است که از کلیدواژه اصلی شروع می شود تا به موارد ثانویه برسیم که بهتر موضوع را مشخص می کنند.
  2. به عبارت دیگر تجزیه و تحلیل معنایی مرحله ای است که طی آن لازم است کلمات یا عباراتی که مبنای کار سئو هستند شناسایی شوند، سپس آنها را به گونه ای سازماندهی کنیم که درک مطالب سایت توسط سایت را تسهیل کند.
  3. بهینه سازی معنایی به محتوایی نیاز دارد که روان، واضح و خواندن آن لذت بخش باشد بنابراین باید از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی پرهیز کرد و بر توصیف مفاهیم به صورت طبیعی تمرکز کرد.
  4. اگر برای شما کمی پیچیده به نظر می رسد ممکن است برای نوشتن متن برای وب به یک کپی رایتر دیجیتال نیاز داشته باشید در مورد آن فکر کنید.

بهینه سازی سئو محتوا

محتوا ستون فقرات سئو است باید توسط موتورهای جستجو کاملا قابل خواندن باشد بنابراین نباید در یک تصویر ادغام شود یا در هر شکلی از انیمیشن ارائه شود که موتورهای جستجو نتوانند رمزگشایی کنند همچنین محتوای منتشر شده در سایت نه تنها باید اطلاعات با کیفیت و قابل اعتمادی ارائه دهد، بلکه باید به خوبی نوشته شده و منحصر به فرد باشد محتوای تکراری برای رتبه بندی موتورهای جستجو مضر است ایده آل این است که چندین بار در هفته محتوای جدید تولید کنید و در صورت امکان صفحات قدیمی را به صورت ماهانه به روز کنید.

محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد یعنی با ارائه اطلاعات واضح و مفید به کاربران اینترنتی، مطابق با درخواست‌هایشان، مخاطبان اینترنت باشد بنابراین عنصر اصلی یک صفحه یا پست عنوان است ضروری است که کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه درج کنید برای عناوین ثانویه، مهم است که کلمه کلیدی را کم نمایش دهید اگر صفحه را بیش از حد بهینه کنید، گوگل متوجه خواهد شد.

برای رتبه بندی ارگانیک مهم است که تا حد امکان محتوای مرتبط با کلمه کلیدی بنویسید فرد باید حداقل 300 کلمه را بنویسد تا بتواند نتایج سئو را انتظار داشته باشد یک ابزار بسیار مفید برای این فعالیت می تواند یک وبلاگ شرکتی یا پشتیبان سایت باشد.

اگر تعجب می کنید که چرا یک وبلاگ باید کسب و کار شما را افزایش دهد، می توانید مقاله ما را بخوانید!  یکی دیگر از عناصر بسیار مفید برای بهینه سازی محتوا یا یک صفحه وب، توضیحات متا آن است، یعنی قسمت کوتاهی از متن که در SERP در زیر عنوان صفحه ظاهر می شود و محتوای آن را توصیف می کند و کاربر را دعوت می کند تا روی پیوند کلیک کند.

در یک صفحه وب مطالب نوشته شده است، بلکه تصاویر نیز نقش مهمی ایفا می کنند هنگامی که یک تصویر را در یک وب سایت درج می کنید می توانید تصمیم بگیرید که یک متن جایگزین (متن جایگزین) اضافه کنید: برای بهینه سازی صفحه وب تا حد امکان کلمه کلیدی باید در این متن جایگزین درج شود.

در حالی که استفاده از تصاویر برای نشان دادن یک مقاله مهم است، آنها نباید خیلی سنگین باشند در واقع، تصاویری که بیش از حد سنگین هستند می توانند تأثیر منفی بر مراجع سئو داشته باشند زیرا گوگل به طور فزاینده ای به سمت استفاده از دستگاه های تلفن همراه گرایش پیدا می کند زمان بارگذاری صفحه، در این زمینه، اساسی شده است.

ما در یکی از مقالات خود در مورد این موضوعات با توصیه های فنی و کاربردی برای بهینه سازی محتوای شما صحبت کردیم.

seo best practices 2018 - استراتژی سئو چیست

اهمیت پیوندهای خارجی و داخلی

هر دو لینک داخلی و خارجی برای سئو، برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و همچنین برای کمک به افراد در جهت یابی سایت شما ضروری هستند برای بهبود سئوی محتوای خود، باید تفاوت بین لینک داخلی و لینک خارجی را بدانید و نحوه استفاده از آنها را بدانید به عبارت ساده، پیوند داخلی پیوندی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کند از سوی دیگر یک لینک خارجی پیوندی از یک سایت دیگر است.

پیوندهای داخلی وب سایت را ساختار می دهند حضور آنها باعث می شود که گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) با فهرست کردن مداوم محتوای سایت خزیده شوند اگر محتوا به خوبی پیوند داده شده باشد خزنده های گوگل سریعتر وب سایت را می خزند صفحات همچنین سریعتر ایندکس می شوند و این به موقعیت بهتر در SERP ها تبدیل می شود.

لینک های داخلی نیز برای کاربران بسیار مفید هستند زیرا به آنها کمک می کند تا در سایت حرکت کنند و از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت کنند وقتی کاربر از چندین صفحه از یک سایت بازدید می کند تبدیل شدن به مشتری برای او آسان تر است همچنین هنگامی که یک صفحه از سایت به صفحه دیگری لینک می شود، اعتبار خاصی را به صفحه دوم منتقل می کند این احتمال رتبه بندی صفحه دوم در SERP ها را افزایش می دهد از طریق پیوند داخلی، صفحات می توانند به رتبه بهتر یکدیگر کمک کنند.

لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها به میزان زیادی سئو را بهبود می‌بخشند و به شما اجازه می‌دهند:

شهرت شرکت ساختمانی:

وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند، موتورهای جستجو مانند گوگل بهترین نتیجه ممکن را برای درخواست خود به او نشان می دهند برای این کار، گوگل این کاربران را به سایت هایی هدایت می کند که مورد اعتماد، محبوب و غنی از بک لینک هستند.

افزایش اعتبار:

لینک های خارجی نیز اعتبار وب سایت را افزایش می دهند اگر تعداد زیادی بک لینک از سایت های مرتبط با صنعت خود داشته باشید، اعتماد گوگل را به دست خواهید آورد.

ایجاد ترافیک ارجاعی:

یک لینک خوب از یک وبلاگ یا وب سایت محبوب می تواند به ایجاد ترافیک کمک کند به عبارت ساده تر، هر چه سایت شما با کیفیت بالا به سایت های بیشتری لینک دهد، احتمال اینکه در جایگاه های برتر SERP ها قرار گیرد بیشتر می شود.

اگر علاقه مند به مطالعه کمی اطلاعات بیشتر در مورد مفید بودن لینک های خارجی و برخی نکات سئو هستید  مقاله ای در این باره نوشته ایم.

شناسایی اهداف و شاخص های عملکرد

یک استراتژی ارگانیک با تعیین اهداف آغاز می شود اینها باید SMART باشند: خاص، قابل اندازه گیری، پذیرفته شده، واقع بینانه، به موقع تعریف واضح اهداف سئو برای تعیین اقداماتی که باید اجرا شوند و اولویت بندی آنها ضروری است همچنین نظارت بر پیشرفت آن از طریق شاخص های کلیدی عملکرد ( KPI ) ضروری است.

KPIهای زیادی وجود دارد نیازی نیست همه آنها را دنبال کنید: برخی از آنها برای استراتژی شما مفید نیستند و فقط می توانید مقدار نجومی داده را برای پردازش دریافت کنید  KPIهای مربوطه باید بر اساس اهداف SEO شما انتخاب شوند.

KPIها را می توان به سه نوع طبقه بندی کرد:

شاخص های کلیدی نمایش: تعداد بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگان تکراری، تعداد جلسات و جلسات جدید، نمایش در موتورهای جستجو و غیره.

KPIهای رفتاری: تعداد صفحات مشاهده شده، صفحات مشاهده شده در هر جلسه، میانگین طول جلسه، نرخ پرش و غیره.

KPIهای تبدیل: حجم تبدیل، نرخ تبدیل، درآمد ایجاد شده و غیره.

همچنین در مقاله دیگرمان درباره شاخص های کلیدی سئو و نظارت و بهینه سازی وب سایت با استفاده از داده ها صحبت  کردیم.

shutterstock 397837243 - استراتژی سئو چیست

 SEO تجزیه و تحلیل علاوه بر استراتژی

چه استراتژی سئوی خود را تعریف کرده باشید و زمان و منابعی را به آن اختصاص داده باشید چه باید کسب و کار آنلاین خود را از ابتدا شروع کنید یا در بروزرسانی حضور آنلاین هستید، تجزیه و تحلیل سئو یا ممیزی SEO یک کلید است عنصر تشخیصی این تجزیه و تحلیل با هدف نقاط قوت و ضعف حضور آنلاین و دیده شدن شما از وب سایت شما شروع می شود عواملی که در انجام این نوع فعالیت باید در نظر گرفته شوند، فنی، محتوا و قابلیت استفاده از سایت است.

برخی از مراحل کلیدی برای انجام ممیزی سئو می تواند به شرح زیر باشد:

  • اهداف SMART خود را که می خواهید به آنها برسید تعریف کنید
  • از یک ابزار تأیید برای درج URL وب سایت خود استفاده کنید Semrush Moz SEOZoom
  • یافتن خطاهای فنی سایت
  • شناسایی مسائل سئو
  • تجزیه و تحلیل طراحی و UX مسیر ناوبری سایت
  • ارزیابی محتوای وب سایت
  • چک لیستی از تمام مشکلات سایت و راه حل های توصیه شده ایجاد کنید.

مقالات ما را دنبال کنید:

طراحی سایت ساختمانی

هزینه طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - استراتژی سئو چیست
Ofogh3 1024x624 - استراتژی سئو چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *