اهمیت هزینه های طراحی سایت در تهران
برای طراحی سایت در تهران هزینه های مختلفی لحاظ می شود. عوامل بسیاری در طراحی سایت بر روی هزینه های موجود تاثیر می گذارند. اگر بخواهیم به چند مورد از این عوامل بپردازیم، می توانیم از تعداد پرسنل شرکت طراحی سایت، سیاست های خاص آن شرکت، به روز بودن نرم افزارها و بسیاری موارد دیگر نام ببریم.
مبلغ هزینه در طراحی سایت در تهران بسیار مهم است و باید بدان دقت زیادی داشت. برخی از شرکت های طراحی سایت مبلغ بسیار بالایی برای طراحی وب سایت های بسیار ساده از مشتریان خود می خواهد. داشتن ظاهر زیبای یک سایت بی اینکه کارایی مناسبی داشته باشد و آینده مناسبی برای آن در نظر گرفته شده باشد، خوب به نظر نمی رسد و این در واقع در بهترین حالت تنها نکته مثبت چنین شرکت هایی است. آن ها اهمیتی به آینده کاری مشتریان خود نمی دهند و سایتی زیبا طراحی می کنند که به چشم بیاید. پس باید به این نکته بسیار مهم دقت کرد که همیشه درخواست قیمت بالا از جانب شرکت طراحی سایت به این معنی نخواهد بود که آن شرکت کیفیت کاری خوبی دارد.
درخواست هزینه های پایین برای طراحی سایت:
در کنار توجه به قیمت های بالا باید نسبت به قیمت های بسیار پایین نیز توجه کرد. قیمت های پایین معمولا وسوسه کننده می باشند و به همین علت باید حساسیت بالایی نسبت به آن ها داشت. درخواست قیمت بسیار کم از جانب بهترین شرکت طراحی سایت به معنی کیفیت پایین کاری آن شرکت است. چنین شرکت هایی احتمالا از CMS های آماده استفاده خواهند کرد به جای اینکه طراحی سایت اختصاصی برای شما داشته باشند. CMS هایی مانند جوملا (Joomla) و یا وردپرس (WordPress) که CMS های آماده به شمار می روند. و به این ترتیب ممکن است مشکلات متعددی در وب سایتی که برای شما طراحی شده است به وجود بیاید، محدودیت های سایت هایی با این نوع طراحی ها نیز مورد مهمی می باشد که نباید از آن غافل شد.
در واقع آگاهی از این نکته بسیار مهم است که هر شخصی قادر خواهد بود با استفاده از پلتفرم های رایگانی مانند CMS های آماده وردپرس و جوملا و غیره اقدام به طراحی یک وب سایت برای خود نماید. به همین دلیل باید دقت کرد که برای چنین خدماتی متقبل هزینه های بالایی نشد. آن دسته از برنامه نویسانی که به تکنولوژی های روز تسلط دارند معمولا نباید درخواست قیمت پایینی برای کار خود نمایند.
هزینه طراحی سایت
نتیجه تمام موارد ذکر شده این می باشد که قیمت بسیار پایین در طراحی سایت در تهران نشان دهنده حرفه ای نبودن خدمات آن شرکت دارد، و همچنین قیمت بسیار بالا نیز خبر از حرفه ای بودن آن شرکت نمی دهد. بنابراین برای انتخاب درست بهترین شرکت طراحی سایت مورد قیمت و هزینه را فراموش نکنید.
از آنجایی که قیمت و هزینه طراحی سایت با توجه به نوع سفارش و خدماتی که قرار است درون سایت قرار بگیرد می تواند بسیار متفاوت از هم باشد، شرکت ما در این زمینه به صورت رایگان به شما کاربران عزیز مشاوره خواهد داد. کافی است در این زمینه با ما در تماس باشید تا اطلاعات کافی در مورد مواردی که در زمینه هزینه های طراحی سایت مهم هستند را کسب نمایید.
هزینه ایجاد وب سایت به صورت حرفه ای چقدر است؟
هر شرکت و هر فرد خوداشتغالی می خواهد بهترین جنبه خود را در اینترنت نشان دهد وقتی صحبت از ایجاد یک طراحی وب سایت می شود، هزینه ها اغلب عامل تعیین کننده ای در اجرای پروژه وب سایت هستند یا خیر اگر در اینترنت متوجه شوید که یک وب سایت با توجه به ایده های خود چقدر هزینه دارد، پیشنهادات بسیار متنوعی در محدوده سه تا پنج رقمی خواهید یافت اما چرا قیمتها برای شغل ظاهرا “یکسان” وب سایت تا این حد متفاوت است؟
با این راهنما می خواهیم برای شما یک جهت گیری شفاف ارائه دهیم ما به شما توضیح خواهیم داد که چه عواملی بیشترین تأثیر را بر قیمت یک وب سایت دارند، کدام راه حل برای بودجه شما مناسب تر است و آیا اصلا ارزش سرمایه گذاری زیاد در یک وب سایت حرفه ای را دارد یا اینکه آیا انجام ارزان قیمت را دارد راه حل های خودتان ارزشش را دارد که ممکن است برای شما مناسب تر باشد.
مقالات ما را دنبال کنید:
هزینه های ایجاد یک صفحه اصلی را نمی توان به طور کلی محاسبه کرد اغلب اولین سوالی که هنگام دریافت استعلام پروژه می گیریم قیمت طراحی سایت است وقتی از شما پرسیده شد که “هزینه یک وب سایت چقدر است؟” ما همیشه با “بستگی دارد” پاسخ می دهیم بنابراین بدون دانستن اطلاعات دقیق تر در مورد الزامات وب سایت برنامه ریزی شده نمی توان به این راحتی به این سوال پاسخ داد مانند خرید خودرو، هزینه ها به عوامل زیادی بستگی دارد وقتی از او پرسیده شد که “هزینه یک ماشین چقدر است؟” هیچ فروشنده ماشینی نمی تواند به شما پاسخی کلی بدهد، زیرا در اینجا نیز به اطلاعات بیشتری نیاز است.
سوال متقابل بیشتر شبیه “نیازهای شما چیست و بودجه شما چقدر است؟” مانند یک پروژه وب سایت، فروشنده خودرو تنها می تواند بر اساس بودجه بهترین راه حل ممکن را برای مشتری بالقوه پیدا کند و با هم به نتیجه مطلوب دست یابد با این حال در اصل، باید روشن باشد که اگر نمیخواهید درگیر کلاهبرداری یا مصالحههای گسترده در کیفیت که دیگر قابل قبول نیستند، یک خودروی اسپورت جدید را نمیتوان با بودجه برای یک خودروی کوچک دست دوم خریداری کرد این گرافیک آن را به وضوح نشان می دهد.
هزینه های وب سایت چیست و معمولا چگونه صورتحساب می شود؟
هزینه های وب سایت نه تنها هزینه های یکباره ای است که هنگام ایجاد یک وب سایت انجام می شود بلکه هزینه های مستمری نیز هستند که معمولا سالانه یا ماهانه برای هر وب سایت انجام می شود در اینجا ما متداولترین هزینههایی را که میتوان برای پروژههای وبسایت متحمل شد و یک محدوده قیمت متوسط فهرست میکنیم تا شما تصوری تقریبی از هزینهها داشته باشید همچنین هزینه های مربوط به موردی به مورد دیگر متفاوت است اما هزینه های وب سایت معمولا به شرح زیر است:
هزینههای ایجاد وبسایت (همیشه ضروری):
زمانی که وبسایت برای اولین بار ایجاد میشود یا زمانی که وبسایت مجدداً طراحی میشود، متحمل میشوند و یک بار توسط طراح توسعهدهنده وب یا آژانس با استفاده از نرخ ساعتی، نرخ روزانه یا یک بار صورتحساب میشوند قیمت ثابت گاهی اوقات ارائه دهندگانی را می بینید که یک وب سایت را “برای اجاره” ارائه می دهند، که در آن شما یک بار پرداخت نمی کنید، بلکه مبلغ ماهیانه یا سالانه را پرداخت می کنید علاوه بر این، در صورتی که هنوز در دسترس نباشند، ممکن است هزینه هایی برای ایجاد محتوای وب سایت مانند تصاویر و متون (به عنوان مثال برای یک عکاس، نویسنده کپی و غیره) متحمل شوند.
هزینه های دامنه (همیشه ضروری):
هنگام خرید دامنه (آدرس اینترنتی) انجام می شود و معمولا سالی یک بار توسط ارائه دهنده دامنه به عنوان مثال IONOS یا GoDaddy به صورت خودکار صورتحساب می شود بنابراین این هزینه های جاری در سطح متوسط حدود 10-20 میلیون در سال است.
هزینه های میزبانی (همیشه ضروری):
برای اجاره سروری که داده های وب سایت در آن ذخیره می شود یا زیرساخت میزبانی که برای این کار استفاده می شود، متحمل می شود اینها هزینه های جاری هستند که به طور خودکار یک بار در سال یا یک ماه توسط ارائه دهنده میزبان انتخاب شده (به عنوان مثال Webflow، IONOS یا All-Inclusive صورتحساب می شوند هزینه ها به شدت به تعرفه میزبانی بستگی دارد که برای پروژه مربوطه منطقی است وبسایتهای بزرگ با تعداد بازدیدکننده زیاد (مثلا چندین میلیون در سال یا ماه) نسبت به وبسایتهای کوچک به میزبانی قویتری نیاز دارند میزبانی حدود 50-300 میلیون در سال برای اکثر پروژه ها کافی است برای وب سایت های بسیار بزرگ با ترافیک زیاد، باید به طور قابل توجهی بیشتر را در نظر بگیرید.
هزینههای نگهداری و مراقبت (اختیاری):
برای کارهای تعمیر و نگهداری و مراقبت از وبسایت انجام میشود و معمولا به صورت ماهانه یا سالانه توسط آژانس یا فریلنسری که وبسایت را ایجاد کرده است با نرخ ساعتی صورتحساب میشود بنابراین هزینه های جاری وجود دارد که اختیاری هستند و همیشه ضروری نیستند قراردادهای تعمیر و نگهداری معمول در این منطقه اغلب بین 100-400 میلیون در ماه است برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند Webflow به طور خودکار برخی از وظایف تعمیر و نگهداری دستی مانند به روز رسانی یا پشتیبان گیری وب سایت را انجام می دهند که هزینه های نگهداری را حذف می کند.
هزینههای افزونهها و مجوزها (اختیاری هستند):
بیشتر برای ادغامهای خارجی برای وبسایت که توسط اشخاص ثالث ساخته شده است، بهعنوان مثال شرکت در کوکی، ارائهدهندگان خدمات ترجمه وبسایت یا انواع مختلف افزونههای وردپرس، متحمل میشوند این هزینهها میتوانند مداوم یا یکبار باشند و نمیتوان آنها را در چارچوب متوسط تقریبی اندازهگیری کرد این هزینهها در هر مورد بسیار متفاوت است اما در بیشتر موارد در محدوده دو یا سه رقمی هستند
هزینههای سئو (اختیاری):
برای بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند Google و تمام اقدامات مربوطه انجام میشود هزینه ها معمولً توسط یک آژانس SEO یا به عنوان یک سرویس اضافی توسط کسی که وب سایت را ایجاد کرده است، پرداخت می شود هم اقدامات سئو یکباره و هم خدمات پشتیبانی طولانی مدت در این زمینه وجود دارد هزینه ها می توانند یک بار، ماهانه یا سالانه متحمل شوند، اما اساسا اختیاری هستند به طور متوسط، شما از 800 تا 1000 میلیون در ماه پشتیبانی طولانی مدت سئو در تهران دریافت می کنید خدمات پشتیبانی سایت مدت سئو، که به طور قابل توجهی ارزان تر هستند اغلب تقلبی هستند یا کیفیت بسیار پایینی دارند و به هیچ نتیجه مفیدی منجر نمی شوند در چنین هزینه هایی برای ارائه دهنده خدمات سئو مشکوک صرفه جویی کنید
سایر هزینهها (اختیاری هستند):
این که آیا میخواهید تبلیغات پولی (مانند تبلیغات رسانههای اجتماعی یا تبلیغات Google) را که منجر به وبسایت شما و هزینههای وبسایت میشود شامل شود به شما بستگی دارد انواع دیگر هزینه ها غیر از موارد ذکر شده نیز اصولا ممکن و معقول است، این موضوع در موارد مختلف بسیار متفاوت است و باید در مشاوره شخصی با یک متخصص روشن شود.
هزینه های صفحه اصلی با جزئیات
تکنیک: برای اینکه یک وب سایت در اینترنت قابل دسترسی باشد، میزبانی وب مدرن و کارآمد مورد نیاز است ( در اینجا می توانید دریابید که میزبانی وب چیست) هاست سریع با رابط کاربری خوب شامل گواهی SSL حدود 5 تا 10 میلیون در ماه هزینه دارد در بیشتر موارد، دامنه قبلا گنجانده شده است همچنین تا کنون ما در حدود (میانگین طلایی) 750 میلیون در ماه هستیم اینها هزینه های ثابت هستند به عنوان یک فرد بی تجربه، برای این مرحله به حدود 1 ساعت زمان نیاز دارید تحقیق برای نامگذاری و آشنایی با جنبه های حقوقی شامل نمی شود.
تعدادی از صفحات: مشاوره سایتهنگام قیمت گذاری یک وب سایت، تعداد صفحات فرعی نقش دارد هر چه صفحات فرعی یک وب سایت بیشتر باشد، کار بیشتری برای ایجاد و نگهداری محتوا وجود دارد تغییرات محتوا بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد در مثال ما شش صفحه فرعی داریم قیمت ماهانه در آژانس نباید بیش از 40 میلیون باشد هزینه ایجاد یکباره برای من بدون متن 500 میلیون است و بسته به زیرنویس حدود 200 میلیون است اگر می خواهید خودتان صفحه را ایجاد کنید، به حدود 12 تا 30 ساعت کاری (بسته به حجم محتوا) نیاز دارید.
کارکرد: اینجاست که وردپرس می تواند به طور کامل از مزایای آن استفاده کند توابع را می توان از طریق پلاگین ها یکپارچه کرد نقطه ضعف این است که عملکردها گاهی اوقات سفت و سخت هستند و بسیار شبیه به وب سایت های دیگر هستند اما عملکرد یک وب سایت را به شدت گسترش می دهند و کاربرپسندی را افزایش می دهند.
در واقع وردپرس چیست؟
وردپرس نیز به طور پیش فرض واکنش گرا است این بدان معنی است که محتوا به طور خودکار با دستگاه بازدید کننده سازگار می شود حتی اگر کسی فکر می کند که باید از وب سایت های تلویزیون هوشمند 60 اینچی بازدید کند با این حال، استفاده از وردپرس تضمینی نیست که وب سایت به نظر می رسد که از تخم مرغ جدا شده است بسیاری از مشتریان از من می پرسند زیرا آنها به سادگی در پیچیدگی وردپرس غرق شده اند این به دلیل عملکردهای گسترده و گزینه های تنظیمات نرم افزار است یک دوره آموزشی وردپرس می تواند در اینجا کمک کند یا می توانید اطلاعات را در YouTube پیدا کنید هر کسی که نه اعصاب و نه حوصله و وقت این کار را دارد باید صفحه اصلی را مستقیما به طراح وب بسپارد نتیجه البته حرفه ای تر به نظر می رسد.
وبلاگ یکی از اساسی ترین بخش های وردپرس است اینجاست که نرم افزار مدیریت وب سایت نسبت به سایر سیستم ها برتری دارد وبلاگ با چند کلیک راه اندازی می شود و هیچ هزینه ای برای مشتری ندارد.
اگر می خواهید خودتان آن را امتحان کنید، نصب و پیاده سازی آن حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد من فرض می کنم که شما ممکن است هرگز یک وب سایت ایجاد نکرده باشید بنابراین، پرداختن به پلاگین ها و گزینه های تنظیمات مربوطه در نوار لغزنده، فرم تماس و گالری تصاویر کمی زمان می برد.
چیدمان و طراحی هزینه های صفحه اصلی را تعیین می کند
اینجاست که گندم از کاه جدا می شود زیرا این چیزی است که یک طراح وب یا یک آژانس را می سازد همچنین بسیاری از آژانس های طراحی وب (از جمله من) ترجیح می دهند که فقط طرح های برتر را برای مشتریان خود ایجاد کنند لزومی ندارد که کاملا بازیگوش یا “بیش از حد” باشد، بلکه به خوبی فکر شده باشد با عناصر بازیگوش محتاطانه در نتیجه، این شرکت حضور وب خود را دارد و کاربر پسندی را می توان تا حد زیادی بهبود بخشید البته، چنین طراحی ممتازی هزینه یک وب سایت را بالا می برد.
اما یک طراح همچنین می تواند از قالب های معمولی وردپرس بهره های زیادی ببرد پس از آن به سختی متوجه خواهید شد که آن یک موضوع پرمیوم با قیمت متوسط است.
نتیجه گیری: کل هزینه های یک صفحه اصلی
اکنون که تمام هزینه ها تقسیم شده است، مجموع نهایی تقریبا مشخص است مهم است که به یاد داشته باشید که درخواست های ویژه می تواند منجر به هزینه های بالاتر شود اما به طور کلی نباید از هزینه ها صحبت کرد این بیشتر سرمایه گذاری در کسب و کار شماست و یک وب سایت از مالیات کسر می شود.
در سمت چپ من هزینه های وب سایت را اضافه کرده ام اگر می خواهید صفحه اصلی توسط یک آژانس ایجاد شود در سمت راست جدول، زمانی را محاسبه کردهام که اگر خودتان وبسایت را بسازید، زمان میبرد.
ارتقاء عامل هزینه
اگر وب سایتی پیدا نشود چه فایده ای دارد؟ رقابت سخت تر و سخت تر می شود میلیون ها وب سایت در اینترنت با یکدیگر رقابت می کنند و همه نمی توانند “در بالای گوگل قرار بگیرند” تنها بهترین که بیشترین ارزش را برای کاربر یا عبارت جستجو دارند بنابراین قرار دادن یک وب سایت در بالای گوگل به خودی خود یک علم است به آن سئو می گویند بیش از 60 عامل رتبه بندی نقش دارند و بسیاری از آنها باید قبل از ایجاد یک وب سایت در نظر گرفته شوند به همین دلیل است که ما با یک مفهوم مناسب، انتخاب دقیق کلمه کلیدی، ایجاد تولید محتوای حرفه ای، یعنی متن خوب و تصاویر خوب و غیره کار می کنیم اما پس از آن هنوز کار انجام نشده است مهم است که مراقب “عملکرد” یک وب سایت باشید، یعنی ببینید چگونه وب سایت توسط کاربران (و توسط گوگل) پذیرفته می شود.