اینستاگرام مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
در حال حاضر تعداد بسیار کمی باقی مانده اند که ندانند اینستاگرام چیست، زیرا حتی کسانی که از آن استفاده نمی کنند معروف ترین برنامه (منتشر شده در پایان سال 2010) را برای عکسبرداری، ویرایش با فیلترهای هنری و به اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی بزرگ مانند توییتر، فلیکر، تامبلر و فیس بوک دومی در آوریل 2012 اینستاگرام را خریداری کرد و توجه جهانی را به خود جلب کرد بیایید با جزئیات ببینیم اینستاگرام چیست، موفقیت آن به دلیل چیست و چگونه می تواند ابزاری موثر برای ارتباطات شرکتی باشد.
بیشتر بدانید:
اینستاگرام چیست: عملکردها و ویژگی های اساسی
با اینستاگرام می توانید عکس بگیرید تا با دوستان و آشنایان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با استفاده از فیلترهای خاص (تغییرهایی از یکپارچه سازی با سیستم عامل تا آینده نگر موجود است) که رنگ ها، کنتراست و روشنایی را به طور موثر و سریع تغییر می دهند بنابراین می توانید تصاویر قدیمی، کارتونی و غیره را مطابق با سلیقه خود تهیه کنید کیفیت بالا تفاوت را ایجاد می کند.
جنبه اجتماعی نشان دهنده تازگی واقعی اینستاگرام است از طریق عکس های ساده، به لطف امکان کامنت گذاری، می توان احساسات، افکار و ایده ها را به اشتراک گذاشت میتوانید ببینید کدام دوستان فیسبوک یا توییتر از اینستاگرام استفاده میکنند و شروع به دنبال کردن آنها و تبادل نظر روی عکسهای یکدیگر کنید.
چرا اینستاگرام اینقدر محبوب شده است
خرید فیس بوک مطمئنا نشان دهنده یک جهش رو به جلو برای اینستاگرام بود، اما اگر گروه زاکنبرگ تصمیم به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری داشته باشد، به این معنی است که پتانسیل واقعا قابل توجه است علاوه بر کیفیت بالای عکس ها و فیلترهایی که با آن می توان انواع افکت ها را ایجاد کرد، دقیقا امکان اشتراک گذاری تصاویر، ایجاد گروه های علاقه مند است که اینستاگرام را به موفقیت رسانده است جامعه راز، تجربه انسانی و اجتماعی است که در پس تصاویر نهفته است.
اغلب بسیار گویاتر از بسیاری از کلمات اینستاگرام همچنین برای اهداف خیریه مانند افزایش آگاهی در مورد موقعیت های دشوار در مکان های جنگی یا آسیب دیده از بلایای طبیعی استفاده شده استکسانی که فالوورهای زیادی دارند، این توانایی را دارند که آگاهی بخش بزرگی از مردم را افزایش دهند و همچنین از هرگونه کمک مالی حمایت کنند به طور کلی فضای اینستاگرام دلپذیر، حمایت کننده و مبتنی بر احترام متقابل است.
اینستاگرام مارکتینگ چیست: ابزاری برای تبلیغ محصولات و خدمات
با میلیونها مشترکی که عکسها و نظرات خود را رد و بدل میکنند، شکی نیست که اینستاگرام حوضه مهمی را نشان میدهد، ویترینی که از طریق آن میتوان محصولات و خدمات را دید اینستاگرام به هیچ وجه یک کانال فروش نیست، بلکه وسیله ای مناسب و کارآمد برای آوردن ترافیک به وب سایت است، جایی که فروش در واقع انجام می شود.
اینستاگرام یک ابزار قدرتمند بازاریابی اینترنتی است، اما باید با مهارت های مناسب از آن استفاده کنید، در غیر این صورت خطر اثرات معکوس را به همراه خواهید داشت به تجربه و حرفه ای بودن یک آژانس وب معتبر اعتماد کنید تا اینستاگرام را به یکی از متحدان خود برای موفقیت تبدیل کنید.
چگونه (سریع) با اینستاگرام بازاریابی کنید
رشد سریع اینستاگرام همچنان ادامه دارد و نرخ رشد راکد اسنپ چت و فیسبوک را کاهش می دهد این مخاطبان انبوه اکنون یکی از جذابیتهای اصلی مرکز ویدیویی IGTV است که به تازگی راهاندازی شده است در حالی که امکانات کسب درآمد IGTV از قبل در آینده پیش بینی شده است، سازندگان محتوا می توانند در معرض دید جدیدی قرار گیرند و پایگاه طرفداران خود را حتی قوی تر بسازند.
ثابت شده است که شبکه های اجتماعی تاثیر بیشتری بر تصمیمات خرید کاربران دارند و با مدیریت یافتن ترکیب مناسبی از محتوای (مرتبط)، این فرصت را خواهید داشت که علاقه بیشتری به برند خود جلب کنید و کاربران خود را بدون نیاز به سرمایه گذاری بیش از حد در ارائه ها و فعالیت های گران قیمت فشار دهید.
چرا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد است؟
- کاملا متحرک است
- این بر اساس طراحی بصری است
- این عملا لینک رایگان است
عناصر اساسی موفقیت در اینستاگرام چیست؟
برای موفقیت در اینستاگرام، ارسال تصاویر و عکس های زیبا به صورت تصادفی کافی نیست برعکس لازم است:
- چشم انداز روشنی در مورد اهداف و استراتژی داشته باشید
- به صورت ثابت منتشر کنید
- با فالوورهای خود آشنا باشید
- یک راهنمای سبک کاملا تعریف شده داشته باشید
با ترکیب همه این مواد، شما این فرصت را دارید که به طور مستقیم و متمرکز به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید علاقه آنها را افزایش دهید، آگاهی از برند را افزایش دهید و نتایج چشمگیری را از نظر بازگشت سرمایه مشاهده کنید.
اولین قدم اساسی در استراتژی بازاریابی اینستاگرام، تعیین اهدافی است که می خواهید به آن برسید یعنی تصمیم بگیرید که چرا در اینستاگرام هستید و اهداف خود را تعیین کنید حتی اگر هرگز از این پلتفرم استفاده نکردهاید یا شروع به استفاده از آن کردهاید و نتایج به دست نمیآید، مهم است که اهداف روشنی در ذهن داشته باشید تا به آن دست یابید به این ترتیب می توان محتوای تولید شده را برای رسیدن به آنها متمرکز کرد و از نظر فالوورها سازگارتر خواهد بود.
شرکت ها معمولا از اینستاگرام برای نمایش محصول یا خدمات خود، ایجاد جامعه، افزایش آگاهی از برند، بیان داستان شرکت و ارزش های آن، افزایش وفاداری به برند و به اشتراک گذاری اخبار و به روز رسانی ها استفاده می کنند همچنین انتخاب یک یا دو هدف برای پیگیری بسیار مهم است ، برای انجام این کار ممکن است پاسخ به این سوالات مفید باشد:
چرا از اینستاگرام استفاده می کنم؟
اینستاگرام چگونه می تواند به من در رسیدن به اهداف بازاریابی کمک کند؟
چقدر زمان و بودجه باید در اینستاگرام سرمایه گذاری کنم؟
اینستاگرام چه چیزی متفاوت از سایر شبکه های اجتماعی به من ارائه می دهد؟
اهداف شما که به شما کمک می کند نه تنها مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید، بلکه محتوای خوب و مرتبط ایجاد کنید این بسیار مهم است زیرا بر هر کاری که در اینستاگرام انجام می دهید تأثیر می گذارد.
هدف را از بین این موارد انتخاب کنید:
- محصولات یا خدمات را تبلیغ کنید (از جمله فروش در اینستاگرام)
- ایجاد روابط جدید
- نمایش پشت صحنه شرکت
- پرسنل شرکت را معرفی کنید
- نمایانگر بخش غیر رسمی و سرگرم کننده تر کسب و کار باشید
فرصتهای خلاقانه و تصاویر بصری اینستاگرام اگر به طور استراتژیک از استوریها برای نمایش شخصیت و چهرههای پشت برند خود استفاده کنید میتواند به ویژه برای کسبوکارهای بسیار بصری قدرتمند باشد و راهی عالی برای تعامل خلاقانه با مشتریان و کارمندان، دستیابی به مشتریان بالقوه و ایجاد روابط با آنها باشد و هنگامی که اهداف و معیارهای ارزیابی نتایج قابل دستیابی تعریف شد، مهم است که بفهمید به کدام مخاطب می خواهید بپردازید.
تمرکز اصلی بازاریابی این است که پیام درست را در زمانی که مخاطبان بخواهند به مخاطب منتقل کنند و دانستن ویژگی های جمعیت شناختی کاربر با استفاده از یک پلتفرم یک عنصر اصلی برای درک اینکه آیا در حال دسترسی به مخاطبان هدف خود هستید یا خیر به همین دلیل، توصیه میکنیم که بلافاصله شروع به تعریف شخصیت خریدار خود کنید و هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید و اثربخشی اینستاگرام را برای هدف خود تعیین کردید می توانید به قلب استراتژی خود برسید :
- با بهینه سازی پروفایل خود
- ایجاد طرح تحریریه
- تعریف زمان
- اندازه گیری بازده
چگونه پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنیم؟
هنگامی که شخصی در اینستاگرام کلمه کلیدی مانند “طراحی نور” را جستجو می کند، لیست حساب هایی که ظاهر می شود آنهایی هستند که کلمه کلیدی را در نام پروفایل خود دارند ترتیب یا رتبه بندی این حساب ها به این بستگی دارد که اینستاگرام چگونه تشخیص می دهد که ممکن است مورد علاقه شما باشند بنابراین اگر فردی که دنبال میکنید یک حساب مرتبط با کلمه کلیدی که وارد کردهاید را دنبال کند، اینستاگرام آن حساب را به شما نشان میدهد و این اطلاعات را در لیست قرار میدهد این بلافاصله به کاربر دلیلی می دهد تا شما را از بین همه انتخاب کند و اعتماد بیشتری ایجاد کند.
در نمایه خود این امکان را دارید که برخی از اطلاعات شرکت خود را به اشتراک بگذارید و پیوندهایی برای ارسال ترافیک به وب سایت خود درج کنید چگونه می توانید پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید؟
با استفاده حداکثری از چهار عنصر زیر، می توانید ارزش بالایی برای کاربران خود ایجاد کنید:
بیوگرافی | توضیحات
شرکت توضیحات باید ارتباط نزدیکی با برند داشته باشد آنچه برای اشتراک گذاری در فضای کوتاهی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد باید نماینده استوری، پیشنهاد و ارزش های شما باشد و باید بتواند به کاربران توضیح دهد که در مورد چه چیزی هستید علاوه بر این، شرکتها تمایل دارند یک شعار یا شعار درج کنند، مانند مورد «فقط انجامش بده» توسط نایک کسب و کارهای بزرگتر نیز ممکن است انتخاب کنند که هشتگ خود را در توضیحات قرار دهند.
عکس نمایه شما
بسیار مهم است که وقتی کاربر به پست شما نگاه می کند یا از نمایه شما بازدید می کند نام تجاری شما فورا قابل تشخیص است برای اکثر کسب و کارها این به معنای استفاده از لوگو، یک برند (لوگو منهای چند کلمه) یا یک طلسم به عنوان تصویر نمایه است .
لینک
لینک ها برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد که به پست ها لینک اضافه کنید تنها جایی که می توانید پیوند اضافه کنید در اطلاعات نمایه شخصی شماست بسیاری از شرکت ها تمایل دارند از این پیوند برای ارجاع به صفحه اصلی خود استفاده کنند، با این حال می توان از این امکان برای هدایت ترافیک به یک صفحه فرود یا محتوای خاص نیز استفاده کرد فقط برای دارندگان حساب اینستاگرام تأیید شده در دسترس است، این گزینه برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام آنها تا زمانی که به 10000 فالوور یا بیشتر رسیده باشد وجود دارد.
پروفایل تجاری اینستاگرام
در ماه جولای، اینستاگرام خبر راه اندازی ابزار جدیدی را منتشر کرد که برای همه شرکت ها بسیار مفید است: نمایه تجاری در حال حاضر این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی است و فقط در ایالات متحده، نیوزلند و استرالیا در دسترس است، اما در ماه های آینده در سایر کشورها نیز در دسترس خواهد بود با استفاده از این ابزار جدید، شرکت ها می توانند پروفایل اینستاگرام خود را به صفحه فیس بوک خود متصل کنند.
بینش و آماری از فالوورها و پست ها دریافت کنند و پست ها را تبلیغ کنند با هدف دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مستقیما از برنامه شما به این ترتیب میتوانید بدانید که کدام پستها موفقتر هستند، در چه روزها و در چه بازه زمانی هدف شما بیشتر فعال است و مخاطبان شما در اینستاگرام از چه کسانی تشکیل شدهاند اخبار به همین جا ختم نمی شود در واقع، با این ویژگی جدید، کاربران می توانند با یک ضربه ساده روی دکمه «تماس» مستقیما از اپلیکیشن با این شرکت در تماس باشند.
چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر در اینستاگرام ایجاد کنیم؟
- ارکان محتوای خود را مشخص کنید
- محتوای عکس و ویدیو در قلب اینستاگرام قرار دارد
- بیش از 100 میلیون عکس و ویدیو که هر روز در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود، گواه این امر است.
اما محتوایی که اضافه می کنید باید در مورد چه چیزی باشد؟
قبل از اینکه به محتوای بصری، سبک و طراحی فکر کنید، مفید است که یک نمای کلی از پیامی که می خواهید منتقل کنید و موضوعاتی که می خواهید پوشش دهید تعریف کنید برخی از شرکت ها بر روی محصول خود مانندNike Running ، برخی دیگر بر روی نیازهای جامعه و فرهنگ خود مانند WeWork تمرکز می کنند.
محتوا پادشاه است اما زمینه ملکه است از نظر استراتژی محتوا، در اینستاگرام مانند هر شبکه اجتماعی، قانون دقیقی برای پیروی وجود ندارد همه چیز به زمینه ای که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد، اما مهمتر از همه به شخصیت خریدار شما بستگی دارد یا بهتر بگوییم، مشتری ایده آل شما ممکن است انتظار دیدن و تعامل با آن را داشته باشد.
نکته مهم این است که محتوایی ایجاد کنید که بتواند فالوورهای شما را مورد علاقه و جذب قرار دهد و به شما امکان دستیابی به اهدافتان را بدهد به همین دلیل، نقطه شروع باید ایجاد اصولی باشد که پس از آن محتواها را توسعه دهیم بنابراین همه شرکت ها، صرف نظر از اندازه، بخش یا موقعیت جغرافیایی، توانایی اشتراک گذاری محتوای با کیفیت در اینستاگرام را دارند و این محتوا می تواند در مورد داستان های افرادی باشد که شرکت را تشکیل می دهند، فرهنگ شرکت، محصول و موارد استفاده از آن، نمایش ها و غیره
محتوایی که بیشتر توسط شرکتها به اشتراک گذاشته میشود عبارتند از: پشت صحنه، محتوای تولید شده توسط کاربر (از طریق اشتراکگذاری مجدد)، نمایش محصول و ویترین، محتوای آموزشی (راهنما)، محتوای فرهنگی که بتواند اخلاق و ارزشهای برند را نشان دهد، سرگرمی و سرگرمی، داستانهای مشتری و مطالعات موردی، محتوای ارائه تیم.
قبل از تصمیم گیری در مورد نوع محتوا برای تمرکز، ممکن است برای جمع آوری ایده ها مانند طراحی سایت در تهران و سپس تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، طوفان فکری مفید باشد.