گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

تفاوت اصلی طراحی سایت با نرم افزارهای سایت ساز چه می باشد (سال 1402)

تفاوت اصلی طراحی سایت با نرم افزارهای سایت ساز چه می باشد (سال 1402)

در این مقاله قصد داریم به تفاوت اصلی بین سایت ساز و طراحی وب سایت سفارشی در سال 1401 بپردازیم همانطور که می دانید یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت، تبلیغات سایت ساز و طراحی سایت است اما تفاوت این دو چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟

معمولا افرادی که به دنبال یک وب سایت معتبر، انحصاری و به روز هستند، وب سایت ها، سایت سازها و قالب های آماده را خریداری می کنند و از ایرادات و مشکلات احتمالی آنها آگاه هستند، اما دلیل این وب سایت ساز چیست؟ چرا آنها پیشنهاد می کنند که وب سایت را با قیمت بسیار پایین به مشتریان خود بفروشند؟ پاسخ این سوال و احتمالا سوالات دیگری که به ذهن شما می رسد در ادامه این مقاله برای شما نوشته شده است بنابراین قبل از آن، اجازه دهید در مورد موضوع اصلی مقاله صحبت کنیم:

تفاوت سایت ساز و طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت مستلزم آشنایی با برنامه نویسی است در حالی که برای راه اندازی سایت ساز نیازی به دانش تخصصی ندارید، می توانید از انواع سازندگان وب سایت بدون دانش برنامه نویسی استفاده کنید به این ترتیب شما فقط به یک دامنه نیاز خواهید داشت و نیازی به درگیر شدن در مسائلی مانند هاست در طراحی وب ندارید بنابراین کسانی که می خواهند کار را خودشان مدیریت کنند باید تمام مراحل کار را زیر نظر داشته باشند و بهتر است از سایت سازها استفاده کنند.

 طراحی سایت با نرم افزارهای سایت ساز

زمان طراحی سایت

زمان مورد نیاز برای طراحی وب سایت در مقایسه با زمان استفاده از سازندگان وب سایت بسیار کمتر است. زیرا طراحی و کدنویسی زمان بر است در حالی که سایت ساز بدون نیاز به کدنویسی استفاده می شود و از این نظر برای کسانی مناسب است که زمان زیادی ندارند و می خواهند هر چه سریعتر کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

قابلیت سفارشی سازی

وقتی طراحی سایت را به شخص دیگری می سپارید، باید سلیقه او را در طراحی صفحات رعایت کنید البته در طراحی وب سایت می توانید با طراحی انحصاری و نیمه انحصاری در مورد گرافیک سایت نظر دهید اما به طور کلی با استفاده از سایت ساز می توانید صفحات وب را به سلیقه خود شخصی سازی و تغییر دهید.

حتی برای استفاده بهتر و رضایت بیشتر، می توانید از سایت سازهایی که دارای طرح بندی های متنوعی هستند استفاده کنید بنابراین کافی است هر بخش یا ویجتی را که می خواهید در صفحات وب بکشید و صفحات فروشگاه را به این روش سفارشی کنید.

مزایای استفاده از سایت سازهای آماده

وب سایت ساز به نرم افزارهای مبتنی بر وب اطلاق می شود که بدون نیاز به دانش و تجربه می توان از آن برای طراحی وب سایت استفاده کرد.

  • راه اندازی سایت با سرعت بالا
  • تنها با چند کلیک یک وب سایت ایجاد کنید
  • تغییر بخش، متن و تصاویر توسط صاحب سایت
  • ارزان
  • انواع فرمت های آماده برای استفاده

معایب سایت سازهای آماده

  • بی ثباتی
  • نمادها و متون غیر استاندارد استفاده می شود
  • عدم وجود سئو، بهینه سازی فنی و بهینه سازی شرایط هاست یا سرور
  • عدم دسترسی به منبع
  • بدون پشتیبانی فنی
  • امکان استفاده از تگ های غیر استاندارد در بخش های غیر مرتبط

اینطور نیست که سایت سازان نه کمک کننده باشند و نه به شما کمک کنند، اما مطمئنا پاسخگوی نیازهای وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما نیستند و در نهایت پس از صرف هزینه و زمان، می توانید روی سئو و بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید شما یک تجربه بد و غیرمولد به دست خواهید آورد که گزینه داشتن یک وب سایت را از برنامه بازاریابی کسب و کار شما حذف می کند.

اما نگران نباشید، در کنار هر عنصر بدی، همیشه یک عنصر خوب وجود دارد که به کمک مردم می آید، شاید پس از یک تجربه تلخ از داشتن یک وب سایت یا فروش آنلاین، باید نظر شما را در این مورد کاملا تغییر دهیم و اجازه دهید به شما بگوییم که می توانید یک حرفه جدید را شروع کنید.

چگونه؟ گروه مهندسی افق نتورک به عنوان یک مجری حرفه ای و با تجربه می تواند خدمات طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی را به شما ارائه دهد. اما قبل از آن، مزایای طراحی وب سایت سفارشی را بخوانید.

 طراحی سایت با نرم افزارهای سایت ساز

مزایای طراحی وب سایت سفارشی

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS محبوب و رایگان برای ایجاد وب سایت، صفحه شخصی یا طراحی فروشگاه آنلاین است که می توانید آن را از وب سایت رسمی وردپرس دانلود و در فضای هاست خود نصب کنید و این سیستم قالب های آماده را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید صفحات مورد نیاز را به این قالب اضافه کنید و یا صفحات را ویرایش کنید.

البته برای اینکه عنوان فریلنسری خود را داشته باشید و بتوانید چیدمان وب سایت را تغییر دهید باید از سرویس غیر رایگان وردپرس استفاده کنید همچنین یک سرویس رایگان وردپرس وجود دارد که می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود با مخاطبان خود در قالب یک وبلاگ با آدرس زیر دامنه در wordpress.com استفاده کنید و این سرویس می تواند برای وبلاگ نویسان مناسب باشد.

مزایا

  • داشتن یک طراحی گرافیکی کاملا اختصاصی برای کسب و کار شما
  • وجود امکانات فراوان در وب سایت یا فروشگاه اینترنتی
  • طراحی پایه بر اساس گوگل بیس (سئو پایه) سئو چیست؟ ویکی پدیا را بخوانید
  • طراحی ریسپانسیو برای موبایل و تبلت
  • امکان تغییر قسمت های مختلف طرح به طور کامل و بدون محدودیت
  • سرعت دانلود بالا
  • امکان بهبود
  • امکان بهینه سازی سرور یا هاست
  • دسترسی کامل مشتری به تامین کننده
  • آموزش انحصاری آنلاین، حضوری و ویدیویی

و چیزهای دیگری که بعد از داشتن یک وب سایت سفارشی تجربه خواهید کرد.

اکنون، اگر به یک وب سایت کاملا سفارشی نیاز دارید، می توانید به گروه مهندسی افق نتورک مراجعه کرده و نمونه کارها را بررسی کنید هم چنین گروه مهندسی افق نتورک یک تیم حرفه ای طراحی وب است که سالهاست تجربه برنامه نویسی و سئو دارد.

شاید برای شما هم جالب باشد: بهترین شرکت طراحی سایت    پشتیبانی سایت

معایب طراحی وب سایت سفارشی

  • طراحی سایت نیاز به زمان دارد
  • بیش از یک وب سایت آماده یا سازنده وب سایت را خرج کنید
  • نیاز به تولید محتوای اصلی و ارائه آن به طراح

اما هیچ یک از موارد بالا ایرادی ندارد در واقع داشتن یک پلتفرم حرفه ای برای فروش بیشتر، معرفی بهتر و پیشرفته تری به مشتریان خواهد بود و اگر وب سایتی دارید آدرس آن را برای ما بنویسید تا وضعیت سئوی شما را به صورت رایگان بررسی کنیم یا اگر تجربه ای در زمینه طراحی وب دارید برای ما بنویسید تا از آن بهره مند شویم.

معرفی سایت ساز ها و‌ طراحی سایت

امروزه با فاصله گرفتن از فضای تجارت سنتی، مهمترین‌ لازمه دیده شدن کسب و کار ها حضور در فضای آنلاین می باشد. دنیای مجازی بستری شگفت انگیز برای معرفی بیزینس های مختلف می باشد. به همین دلیل امروزه کسب و کار ها با فعالیت در این فضا، در جهت برندسازی و جذب مخاطب تلاش می نمایند. حال برای حضور در دنیای مجازی می توان از ابزار های مختلفی استفاده نمود. یکی از رایج ترین ابزار هایی که می تواند موجب ایجاد ارتباط میان برند و مخاطبان شود، سایت می باشد.

سایت به مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته گفته می شود، که در بستر وب ایجاد می شوند. این صفحات از طریق یک آدرس اینترنتی قابل جستجو و نمایش خواهند بود. هر یک ‌از صفحات سایت ها دارای محتوای به خصوصی بوده، که می تواند شامل ویدئو، تصاویر، متن و ….شود. حال برای اینکه یک برند بتواند از سایت به عنوان مرجعی برای ارتباط با مشتریان استفاده نماید، می تواند از دو روش سایت ساز ها و‌ طراحی سایت استفاده نماید.

در هر یک از این روش ها سایت به شیوه خاصی طراحی و آماده سازی می شود. گرچه ساخت سایت به شیوه طراحی یا استفاده از سایت ساز ها، هردو به یک موضوع اشاره دارند، اما دارای تفاوت های بسیاری نیز می باشند.

در ادامه به شرح این ‌دو روش رایج ساخت و‌ آماده سازی سایت، پرداخته ایم:

  • طراحی سایت داینامیک

به ساخت پایگاه های اینترنتی برای معرفی برند ها و محصولات آن ها، طراحی سایت گفته می شود. طراحی سایت شامل لایه سازی صفحات وب و تولید محتوا برای آن ها می باشد. رعایت قوانین و ملزومات سئو در زمینه طراحی سایت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌. البته در هر دو روش سایت ساز ها و طراحی سایت رعایت قواعد سئو، الزامی می باشد. طراحان سایت نیز به متخصصینی گفته می شود، که در این زمینه تجربه و مهارت بالایی دارند. طراحان سایت گاها با نام وب دیزاینر نیز شناخته می شوند.

  • سایت ساز ها

سایت ساز به نرم افزار هایی گفته می شود، که با کمک آن ها هر فرد می تواند بدون هیچ تخصص یا دانش خاصی، سایت خود را طراحی و‌ آماده سازی نماید.‌ برای استفاده از سایت سازها که اغلب تحت‌ عنوان فروشگاه ساز نیز شناخته می شوند، هیچ نیازی به‌ کد نویسی نخواهد بود. به همین دلیل با کمک سایت ساز ها، می توان در کوتاه ترین زمان و‌ با کم ترین هزینه اقدام به آماده سازی سایت نمود.

بررسی مهمترین طراحی سایت با نرم افزارهای سایت ساز

شما با کمک هر یک از روش های طراحی سایت یا سایت ساز ها، می توانید به راحتی سایت دلخواه خود را با محتوای مورد نظر آماده سازی نمایید. اما‌ این دو روش تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اگر قصد طراحی سایت اینترنتی برای کسب و کار خود را دارید، شناخت تفاوت های طراحی سایت و سایت ساز ها، می تواند در تصمیم گیری بسیار کمک‌ کننده باشد.

در ادامه به بررسی مهمترین تفاوت های این دو روش، پرداخته ایم:

  • تنوع طراحی قالب سایت

طراحی ظاهر و قالب کلی سایت بسیار اهمیت دارد. چون اولین چیزی خواهد بود، که مخاطب هنگام ورود به سایت شما با آن روبرو می شود. سایت ساز ها و طراحی سایت در این مورد کاملا با یکدیگر متفاوت هستند‌. معمولا قالب های سایت در سایت ساز ها به صورت پیش فرض و آماده می باشند. به همین دلیل تنوع زیادی ندارند. به عنوان مثال با استفاده از سایت ساز نهایتا می توانید از چند ده قالب مختلف استفاده کنید.

این در حالی است که در روش طراحی سایت به قدری قالب های متنوع وجود دارد، که دستتان در انتخاب کاملا باز خواهد بود. در نتیجه این مورد را می توان جز مهمترین تفاوت های سایت ساز ها و طراحی سایت به شمار آورد. در این روش هزاران قالب متنوع وجود دارند، که می توانید بر اساس نوع و موضوع سایت خود طراحی و قالب مورد نظر را از میان آن ها انتخاب کنید. تنوع قالب ها در طراحی سایت به قدری زیاد است، که برای سایت شما با هر موضوعی مثل آرایشگری و زیبایی، پزشکی، مهاجرت، فروش لباس و…..ده ها قالب متفاوت وجود خواهد داشت.

  • پشتیبانی سایت، راهی برای مدیریت هرچه بهتر

دیگر تفاوت سایت ساز ها و طراحی سایت قابلیت پشتیبانی می باشد. گرچه راه اندازی سایت با استفاده از سایت ساز ها بسیار ساده است، اما به هر حال بعد ها برای رفع مشکلات احتمالی، اضافه کردن امکانات جدید و مدیریت سایت نیاز به پشتیبانی خواهید داشت.‌ اما تقریبا اکثر سایت ساز ها پشتیبانی قابل قبولی ندارند.

حال در روش طراحی سایت در کرج، با چنین مشکلی مواجه نخواهید بود. چرا که طراح سایت مانند یک پشتیبان حرفه ای، شما را در مدیریت وبسایت اینترنتی خود راهنمایی می کند. در واقع می توانید از طراح سایت پاسخ تمامی سوالات و ابهامات خود را دریافت نموده، و قطعا بهترین پشتیبان شما خواهد بود‌.

شاید در نگاه اول پشتیبانی سایت مسئله مهمی به نظر نرسد. اما با گذشت زمان نیاز به توسعه سایت داشته و با مسائل امنیتی نیز روبرو خواهید شد. در نتیجه پشتیبانی قطعا در اینگونه مواقع اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

  • امکانات و‌ قابلیت ها، یک ویژگی انکار نشدنی

سایت ساز ها و طراحی سایت در مورد امکانات و قابلیت هایی که دارند نیز کاملا متفاوت هستند. سایت ساز ها دارای یک محدودیت بزرگ در ایجاد صفحات جدید برای سایت ها هستند. در واقع نرم افزار های سایت ساز به کاربران اجازه می دهند، تعداد صفحات بسیار محدودی را برای سایت خود ایجاد نمایند. این مسئله شاید در نگاه اول و برای وبسایت های کوچک مهم به نظر نرسد.

اما‌ قطعا وبسایت های بزرگ و حرفه ای که با سایت ساز راه اندازی شده اند، دچار مشکل خواهند شد. همچنین با استفاده از سایت ساز امکان ویرایش وسیع اطلاعات سایت و افزودن امکانات جدید نیز وجود ندارد. حال کاملا واضح است که، سایت ساز ها و طراحی سایت از این نظر نیز کاملا فرق دارند.

چرا که در روش طراحی سایت قالب ها و افزونه های فراوانی وجود دارند، که با کمک آن ها می توانید ویرایش و تغییرات دلخواه را درون سایت خود ایجاد نمایید. همچنین در طراحی سایت شما می توانید تمامی امکانات مورد نیاز خود را به سایت اضافه نمایید، و هیچ  محدودیت خاصی وجود نخواهد داشت.

  • امنیت، یک‌ شوخی ساده

دیگر تفاوت مهم سایت ساز ها و طراحی سایت مسائل امنیتی می باشند. برخی از افراد تصور می کنند در روش طراحی سایت امنیت بالایی وجود ندارد. اما این تصور را می توان یک شوخی ساده قلمداد نمود! اگر طراح سایت اصول بهبود امنیت سایت را به شیوه اصولی رعایت نماید، این‌ روش ایمن ترین گزینه خواهد بود‌. در حالی که در خصوص میزان امنیت سایت ساز ها هنوز اطلاعات مشخصی در دسترس نیست.

چرا که تنها شرکت ارائه دهنده سایت ساز ها، می تواند امنیت آن ها را بهبود بخشد. در نتیجه کاربران نمی توانند به قابلیت های امنیتی این نرم افزار ها دسترسی داشته باشند. به همین دلیل گاها ممکن‌ است‌ سایت هایی که توسط سایت ساز ها طراحی می شوند، امنیت مطلوبی نداشته و مورد هجوم هکر ها قرار گیرند‌.

  • مالکیت یا اجاره نشینی، مسئله این است!

شاید از خواندن تیتر بالا تعجب نموده باشید. سایت ساز ها و طراحی سایت در خصوص مسئله مالکیت سایت نیز، تفاوت هایی دارند. در روش طراحی سایت افراد به کد و پایگاه های داده و‌ اطلاعات دسترسی کامل دارند. به همین دلیل در این روش بدون شک سایت در مالکیت افراد خواهد بود.

اما این مسئله در خصوص سایت ساز ها کاملا فرق می کند. با استفاده از سایت ساز، کد و پایگاه داده و اطلاعات در اختیار مجموعه ارائه دهنده بوده، و صاحب سایت به آن ها دسترسی نخواهد داشت. به‌ همین‌ دلیل سایت ساز ها به کاربران مالکیت سایت را اهدا نمی نمایند. اما مسئله به همینجا ختم‌ نمی شود. خبر بد این است که در آینده قادر به خارج سازی اطلاعات سایت خود، از سایت ساز ها نیز نخواهید بود.

به عنوان مثال فرض کنید پنج سال بعد قصد دارید سایت خود را توسعه دهید، و به پایگاه داده نیاز پیدا نموده اید. اما چون امکان استخراج اطلاعات وجود ندارد، عملا باید از نو شروع کنید و‌ مجددا سایت خود را طراحی نمایید. این مهمترین تهدید برای یک کسب و کار خواهد بود، و ممکن است موجب ریزش مشتریان شود.

 طراحی سایت داینامیک

مقایسه هزینه سایت ساز و طراحی سایت

هزینه راه اندازی سایت همواره یکی از معیار های مهم برای افراد خواهد بود. در این خصوص می بايست بگوییم استفاده از سایت ساز ها هزینه کمتری را نسبت به روش سایت ساز، در بر می گیرد. اما در این مورد می توان جمله معروف( هیچ ارزانی بی حکمت نیست) را به یاد آورد. در روش طراحی سایت امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار می گیرد.

همچنین با این روش سایت نیز بسیار اصولی تر طراحی و راه اندازی می شود. علاوه بر این بازدهی و امکانت سایت هایی که به این شیوه طراحی شده اند بسیار بالاتر است. به همین دلیل مزایای روش طراحی سایت در تهران، هزینه بالای آن را کاملا توجیح می نماید‌. البته در مقایسه هزینه سایت ساز و طراحی سایت گاهی بلعکس این‌ مسئله اتفاق می افتد.

قیمت برخی سایت ساز ها گاها بسیار بالا بوده و همین سبب می شود طراحی سایت، هزینه های کمتری را در بر گیرد. در نتیجه ممکن است در برخی موارد روش طراحی سایت، از نظر هزینه نیز گزینه ایده آل تری محسوب شود.

مقالات ما را دنبال کنید:

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در کرج

این اعلان را به اشتراک گذارید

جستجو
پست های اخیر
خبرنامه افق

خبرنامه

در خبرنامه ماهانه ما مشترک شوید تا به روز باشید

فهرست مطالب