گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

پرداخت الکترونیک چیست

e commerce tools every small business needs to start the right way with an online store - پرداخت الکترونیک چیست

پرداخت الکترونیک چیست و روش های پرداخت آن به چه صورت است؟

خرید آنلاین یا پرداخت الکترونیک عملی است و در زمان صرفه جویی می کند اما کدام سیستم پرداخت آنقدر ایمن است که لذت پس از آن خراب نشود؟ در موارد جداگانه، قبل از تصمیم گیری در مورد روش پرداخت الکترونیکی، راحتی و امنیت را با یکدیگر بسنجید به منظور حمایت از شما در تصمیم گیری در مورد روش پرداخت، روش ها و فرآیندهای مختلف را به شما معرفی می کنیم BSI همچنین بروشور را دارد”پرداخت امن در تجارت الکترونیک”با نکات مفید فراوان منتشر شده است.

بیشتر بدانید:

طراحی سایت املاک

طراحی سایت شخصی

index - پرداخت الکترونیک چیست

رایج ترین روش های پرداخت برای خرید آنلاین

به خصوص وقتی صحبت از جنبه های ایمنی می شود، درک مزایا و معایب روش های فردی همیشه برای مصرف کنندگان آسان نیست در ادامه این متن، روش‌های مختلف پرداخت و جنبه‌های امنیتی خاص با جزئیات بیشتری ذکر شده است مصرف کنندگان باید به طور جداگانه بررسی کنند که کدام یک از رویه ها برای آنها مناسب است و الزامات امنیتی مربوطه را برآورده می کند.

پرداخت الکترونیک چیست به چه معناست؟

به محض اینکه پول تغییر کرد، یک روش پرداخت وجود دارد مهم نیست که این یک خرید آنلاین باشد یا یک سرویس در سایت شکل انتقال پول مهم نیست به طور خاص، انتقال پول به این سه گروه تقسیم می شود:

  1. پرداخت نقدی
  2. پرداخت نصف نقد
  3. وسیله پرداخت بدون نقد

پرداخت های نقدی همچنان در تماس مستقیم بین خریدار و فروشنده ترجیح داده می شود در صورت پرداخت نیمه نقدی، تنها یک حساب وارد می شود که یکی از شرکت کنندگان یا پول را پرداخت یا برداشت می کند روش های پرداخت نیمه نقدی شامل چک نقدی یا فیش پرداخت می شود با این حال، این اشکال به ندرت دیده می شوند انتقال پول بدون نقد اکنون بسیار مهمتر است در این بین، فرم های فرعی متعددی ایجاد شده است.

محبوب ترین روش های پرداخت الکترونیکی

در حالی که ایرانی ها اساسا به روش‌های پرداخت آزموده‌شده متکی هستند، مدل‌های نوآورانه بدون پول نقد، مانند پرداخت از طریق تلفن هوشمند، در ایالات متحده بسیار محبوب هستند در آلمان، پرداخت نقدی، انتقال بانکی کلاسیک و روش بدهی مستقیم SEPA هنوز از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت هستند با ادامه رشد بازار آنلاین، آلمانی ها به طور فزاینده ای به روی روش های مدرن مانند Paypal و Amazon Pay باز می شوند از آنجایی که پیش‌بینی‌ها برای تجارت آنلاین برای سال‌های آینده بسیار مثبت است، می‌توان فرض کرد که روش‌های پرداخت نوآورانه نیز در اینجا مقبولیت فزاینده‌ای خواهند داشت.

credit card processing practices 1 - پرداخت الکترونیک چیست

روش های معمول پرداخت در خرده فروشی

در فروشگاه در محل، انتخاب روش های پرداخت در صندوق بسیار محدود است مبادله مستقیم پول نقد همچنان در اینجا غالب است به خصوص با مبالغ کم، برای مشتریان شما آسان است که کنترل خوبی بر هزینه های انجام شده داشته باشند بنابراین پرداخت با کارت نقدی یا اعتباری نیز به طور فزاینده ای محبوب می شود مشتریان شما می توانند کالاهای انتخابی را فوراً با خود بدون نیاز به صرف زمان طولانی به دنبال پول خرد مناسب ببرند.

روش های معمول پرداخت در اینترنت

طراحی فروشگاه اینترنتی مدت هاست که برای بخش بزرگی از مردم عادی شده است انتخاب در اینجا بسیار متنوع تر از فروشگاه تخصصی محلی است برای اینکه بتوان سفارش را با بیشترین سرعت و آسانی در خانه خود پردازش کرد، اکثر خرده فروشان طیف گسترده ای از روش های پرداخت را برای انتخاب ارائه می دهند علاوه بر بانک ها، ارائه دهندگان خدمات مالی نوآور اکنون توانسته اند خود را در بازار تثبیت کنند روش پرداخت کلاسیک انتقال بانکی و روش بدهی مستقیم SEPA به تدریج اهمیت خود را از دست می دهند به طور خاص، تمام روش های پرداختی که به صورت آنلاین در دسترس هستند را می توان به یکی از این دو گروه اصلی اختصاص داد:

هنگام پرداخت از طریق اینترنت، شما به تنهایی مسئول روش های پرداختی هستید که در دسترس قرار می دهید روش پرداخت پیش پرداخت اغلب به خصوص برای مشتریان جدید استفاده می شود.

این گزینه های پرداخت نیز گسترده هستند:

  • خرید بر اساس فاکتور
  • شارژ بدهی
  • پی پال
  • کارت اعتباری
  • پرداخت نقدی هنگام تحویل

کدام روش های پرداخت برای کارآفرینان مناسب است؟

یافتن پاسخی برای این سوال که کدام گزینه های پرداخت باید در فروشگاه آنلاین ارائه شود، همیشه آسان نیست این جنبه ها به شما در تصمیم گیری کمک می کند:

  • مقدار هزینه ها
  • پرداخت امن
  • Akzeptanz des Kunden
  • Zielgruppe

streamline payment processing y2payments 2000x1200 1 - پرداخت الکترونیک چیست

آیا مشتری گزینه های پرداخت پیشنهادی را می پذیرد؟

برای اینکه مشتریان شما هنگام خرید احساس امنیت کنند، ضروری است که مجموعه ای از گزینه های پرداخت شناخته شده را به آنها ارائه دهید مهم است که به یاد داشته باشید که هر مشتری از هر روش پرداخت استفاده نمی کند برای مثال Giropay وSofort  Überweisung  هنوز به اندازه Paypal، بدهی مستقیم یا خرید به صورت حسابی رایج نیستند برای اینکه بتوانید از گزینه های پرداخت فردی استفاده کنید، ابتدا این موارد به الزامات خاصی مرتبط می شوند تحت شرایط خاص، مشتری شما با عدم اطمینان واکنش نشان می دهد یا از این تلاش اضافی چشم پوشی می کند.

به طور متوسط، چهار روش پرداخت در یک فروشگاه آنلاین وجود دارد این معمولا شامل پیش پرداخت، Paypal بدهی مستقیم و خرید به صورت حساب است.

چه مشکلاتی ممکن است در روش های پرداخت رخ دهد؟

صرف نظر از اینکه در نهایت تصمیم به استفاده از کدام روش پرداخت دارید، عوارض را هرگز نمی توان با قطعیت رد کرد روش های پرداخت مدرن هنوز خیلی شناخته شده نیستند قبل از اینکه مشتریان تصمیم بگیرند گزینه پرداخت جدیدی را امتحان کنند این تمایل اغلب با موانع اولیه همراه است بنابراین، مشتریان معمولا تنها به شرطی این تلاش را انجام می دهند که روش پرداخت مربوطه قبلا توسط خرده فروشان متعدد پذیرفته شده باشد.

در مقابل، بسیاری از خرده فروشان تنها در صورتی مایلند که یک روش پرداخت نوآورانه را در فروشگاه آنلاین خود بگنجانند که توسط مشتریان متعدد استفاده شود در بدترین حالت، هر دو طرف بیهوده منتظر می مانند تا طرف مقابل وارد عمل شود به این ترتیب، گسترش انواع جدید پرداخت کاملا مشکل ساز می شود.

اگر مشتری به تعهدات پرداخت خود عمل نکند، اغلب باید اقدامات پرهزینه ای انجام دهید اول، در بیشتر موارد، یک روش چند مرحله‌ای وجود دارد که قصد دارد مشتری متخلف شما را متقاعد کند تا ادعای خود را تسویه کند این مراحل باعث کار پردازش اضافی و احتمالا هزینه های کاغذ یا ارسال اسناد شما می شود.

اگر پس از آخرین مهلت پرداختی دریافت نشد، مجبورید اقدامات قانونی بیشتری انجام دهید اینها معمولا بسیار گران هستند و برای مدت طولانی دوام می آورند چنین موقعیت‌های خارق‌العاده‌ای می‌تواند به سرعت منجر به تنگناهای نقدینگی قابل توجهی شود بنابراین باید همیشه ذخایر مالی آماده برای چنین مواردی داشته باشید.

تکلیف چیست؟ طبق قوانین همه مشاغل مرتبط با مصرف کننده، بزرگ یا کوچک، باید حداقل یک راه حل را به مشتریان خود ارائه دهند که به آنها امکان می دهد هزینه خرید خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند این راه حل جایگزینی برای  پرداخت نقدی نیست، که همیشه باید پذیرفته شود بلکه مکمل آن است بنابراین تمام راه حل های فنی که در حال حاضر در بازار موجود است امکان پذیر است:

  • پایانه های پرداخت ثابت یا قابل حمل
  • پرداخت بدون تماس از طریق گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند
  • منتقل کردن
  • و غیره

شرکت ها بسته به وضعیت اقتصادی و ویژگی های مشتریان خود در انتخاب فناوری که به بهترین وجه برای آنها مناسب است، آزادند درخواست هزینه اضافی از مشتریان در هنگام پرداخت الکترونیکی مجاز نمی باشد کسب‌وکارها می‌توانند بسته به مقدار روش پرداخت الکترونیکی را تغییر دهند، اما این باید به وضوح برای مصرف‌کنندگان قابل مشاهده باشد (مثلا از طریق یک بیلبورد).

توجه: پرداخت با کوپن غذا، چک بومگردی یا کوپن مصرف، حتی اگر با کارت باشد، وسیله پرداخت الکترونیکی محسوب نمی شود همین امر در مورد پرداخت با ارزهای دیجیتال و سایر ارزهای مجازی نیز صدق می کند.

کدام شرکت ها تحت تأثیر قرار می گیرند؟ همه شرکت ها (همانطور که در کتاب ششم قانون اقتصادی تعریف شده است) متاثر از تعهد ارائه ابزار الکترونیکی پرداخت به مشتریان خود هستند و “بنگاه” به معنای هر شخص حقیقی یا حقوقی با هدف اقتصادی دائمی، از جمله انجمن های آنها (ماده 18، 39 درجه قانون اقتصادی).

این بدان معنی است که نه تنها شرکت ها به معنای معمول، بدون در نظر گرفتن اندازه آنها، بلکه فریلنسرها و کلیه افراد، ادارات، انجمن ها و غیره که به طور دائم فعالیت های اقتصادی را نسبت به مصرف کنندگان انجام می دهند نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

چرا این تعهد جدید؟ مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای پرداخت هزینه خرید خود به روش های پرداخت الکترونیکی روی می آورند این مزایا را هم برای مصرف کنندگان و هم برای معامله گران به ارمغان می آورد (به زیر مراجعه کنید) بنابراین مهم است که به آنها روش پرداخت را انتخاب کنید و این تعهد جدید همچنین بخشی از مبارزه با تقلب مالیاتی است.

مزایای روش های پرداخت الکترونیکی چیست؟

راحت‌تر و ارزان‌تر از پرداخت‌های نقدی، پرداخت‌های الکترونیکی می‌توانند در هزینه و زمان کسب‌وکار صرفه‌جویی کنند:

تراکنش های آسان: به لطف پرداخت های آسان و سریع در زمان و پول صرفه جویی کنید.

امنیت بیشتر: از سرقت و پول تقلبی جلوگیری می شود.

مدیریت ساده: پرداخت ها به طور خودکار ردیابی می شوند که مدیریت مالی و اداری شرکت را تسهیل می کند.

هزینه های کمتر: رسیدگی به پول نقد هزینه های بالایی (پنهان) برای شرکت ها ایجاد می کند یک راه حل پرداخت جایگزین متناسب با شرایط و مشتریان باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

استفاده گسترده: اکثر مشتریان به طور منظم از وسایل پرداخت الکترونیکی استفاده می کنند ارائه جایگزینی برای پول نقد به آنها به معنای آزادی بیشتر آنها و جذب مشتریان بیشتر است.

در مورد پرداخت های نقدی چطور؟ پرداخت های نقدی را نمی توان تحت هیچ شرایطی رد کرد  معتبر می مانند !

هنگام استفاده از پول نقد، قوانین گرد کردن کل مبلغ در رسید از تاریخ 1 دسامبر 2019 اعمال می شود (صفحه “گرد کردن در پرداخت های نقدی” ما را ببینید).

به عنوان یادآوری، سکه های 1 و 2 سنتی همچنان ارز قانونی هستند و تا زمانی که در مقادیر معقول استفاده شوند (حداکثر 50 سکه در هر پرداخت) قابل رد کردن نیستند.

علاوه بر این پرداخت هزینه های اضافی از مشتریان برای پرداخت های الکترونیکی نیز مجاز نیست.

نحوه راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی خود در سه مرحله

برای ارائه سیستم پرداخت الکترونیکی به مشتریان خود که انتظارات آنها و شما را برآورده می کند، این سه مرحله را دنبال کنید:

  1. راه حل های فنی موجود را مقایسه کنید و بهترین راه حل را انتخاب کنید که مناسب ترین نوع تجارت و مشتری شما باشد.
  2. از هزینه های مرتبط با این راه حل فنی مطلع شوید.
  3. ارائه دهنده پیمانکار خود را مقایسه و انتخاب کنید.

کدام سیستم پرداخت الکترونیکی را انتخاب کنیم؟

واقعیت اقتصادی هر شرکت متفاوت است و راه حل های فنی موجود در بازار متنوع هستند و به طور مداوم در حال توسعه بیشتر هستند بنابراین، توصیه یک سیستم پرداخت الکترونیکی نسبت به دیگری بی ربط است.

به طور کلی سیستم های پرداخت الکترونیکی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

سیستم‌هایی که از پایانه پرداخت ثابت یا سیار استفاده می‌کنند: مشتریان با کارت نقدیBancontact، Maestro، VISA Debit، MasterCard Debit  و غیره یا کارت اعتباری VisaCredit،  MasterCard Credit  و غیره پرداخت می‌کنند برخی از پایانه ها نیز کوپن غذا و گواهی هدیه را می پذیرند.

انواع مختلف پایانه ها در اختیار شما هستند انتخاب یک نوع یا نوع دیگر بستگی به نیاز شما دارد دستگاه تلفن همراه، نوع اتصال از طریق خط تلفن، از طریق اتصال WiFi یا 4G، مدیریت کامل صورتحساب و غیره) علاوه بر این، هزینه ها خرید  اجاره ترمینال، نگهداری و غیره) بسته به راه حل فنی بسیار متفاوت است شما باید خود را به خوبی اطلاع دهید، مقایسه کنید و از رقابت استفاده کنید.

توجه: پایانه های سیار در صنعت مهمان نوازی ایده آل هستند.

سیستم‌هایی که از یک برنامه پرداخت استفاده می‌کنند، آنها امکان پرداخت آسان از طریق کد QR را می‌دهند همه چیز از طریق تلفن هوشمند یا رایانه با پیوند دادن حساب بانکی شما به برنامه انجام می شود شما فقط هزینه تراکنش را پرداخت می کنید و نیازی به پرداخت هزینه اشتراک یا خرید پایانه ندارید.

برای انتخاب بین سیستم پرداخت با کارت، تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند، فروشگاه آنلاین، حواله بانکی یا بدهی مستقیم و غیره، یا به طور کلی از طریق بانکداری آنلاین، توصیه می کنیم با بانک خود تماس بگیرید همچنین می توانید به اطلاعات ارائه شده در اینترنت توسط ارائه دهندگان مختلف راه حل های فناوری پرداخت الکترونیک نگاه کنید.

مقالات زیر را مطالعه کنید:

نمونه کارهای طراحی سایت

بالا رفتن فروش با طراحی سایت

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - پرداخت الکترونیک چیست
Ofogh3 1024x624 - پرداخت الکترونیک چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *