گروه مهندسی طراحی سایت افق

ارئه دهنده طراحی و توسعه وب سایت

ما حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ ثبات میدهیم

نمایش ویدیو درباره شرکت طراحی سایت

فروشگاه اینترنتی چیست

virtual workshop 1900 1820x1200 1 1024x675 - فروشگاه اینترنتی چیست

فروشگاه اینترنتی چیست و چگونه می توانیم راه اندازی کنیم؟

بیایید از اصول اولیه شروع کنیم به درک اینکه فروشگاه اینترنتی واقعا چیست بنابراین تعریف دقیق تر به شرح زیر است کلیه خرید و فروش های آنلاین محصولات و یا خدمات از طریق اینترنت بیایید از مفهومی شروع کنیم تا توضیح دهیم تجارت الکترونیک چیست همه وب سایت هایی که محصولات و یا خدمات را می فروشند از نظر فنی می توانند به عنوان طراحی فروشگاه اینترنتی تعریف شوند.

با این تفاوت که وقتی به یک فروشگاه آنلاین فکر می کنیم بلافاصله افکارمان به سایت هایی مانند:

  1. زالاندو
  2. آمازون

در واقعیت، تنها این نام های بزرگ وجود ندارند انواع مختلفی از فروشگاه ها وجود دارد که به صورت آنلاین به فروش می رسانند، حتی فروشگاه های ویژه، در واقع می توانم به جرات بگویم که واقعا نوع بی نهایت فروشگاه اینترنتی وجود دارد کوچک هایی که تمایل زیادی برای رشد دارند بنابراین همانطور که کمی بیشتر توضیح دادم، وقتی به دنیای تجارت الکترونیک فکر می کنیم نباید افکار خود را فقط به فروشگاه های آنلاینی که محصولات می فروشند متصل کنیم.

oynanmis shutterstock 365367170 1 - فروشگاه اینترنتی چیست

چگونه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

یکی از روش‌های مورد علاقه سال‌های اخیر برای کار در منزل و کسب درآمد آنلاین  راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا تجارت الکترونیک است در واقع، افراد بیشتری تصمیم می گیرند چیزی را برای خود بسازند، یک کسب و کار راه اندازی کنند و ترجیح می دهند آن را به صورت دیجیتالی انجام دهند و این مطمئنا یک ایده عالی برای همگام شدن با زمان و با تغییرات دنیای تجارت است فکر کنید که 46 میلیون ایرانی وجود دارند که آنلاین خرید می کنند و از این تعداد، 85٪ یک خرید آنلاین در ماه انجام می دهند به طور خلاصه مطمئنا این زمان مناسب برای باز کردن تجارت الکترونیک است مردم دیگر آن اکراه برای خرید در اینترنت ندارند، پرداخت‌ها بسیار امن‌تر است و راحتی غیرقابل انکار است.

اما چگونه یک فروشگاه اینترنتی را از ابتدا باز کنیم؟ چقدر؟ آیا به شماره VAT نیاز دارید؟ سوالات زیادی وجود دارد و به درستی هم وجود دارد: راه اندازی یک کسب و کار مستلزم مسئولیت ها و ریسک هایی است که نباید آنها را دست کم گرفت، بنابراین خوب است که از قبل به این موضوع پی ببرید و شک و تردید را برطرف کنید به همین دلیل است که ما امروز اینجا هستیم: ما همه چیز را در مورد نحوه باز کردن تجارت الکترونیک پوشش خواهیم داد و در پایان این مقاله اطلاعاتی را که برای شروع آگاهانه نیاز دارید و چند توصیه مفید برای مؤثرتر کردن تجارت خود خواهید داشت و سودآور.

ابتدا بیایید سعی کنیم بفهمیم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم تجارت الکترونیک چیست؟ همانطور که “e” قبل از این اصطلاح نشان می دهد، این نسخه الکترونیکی تجارت رایج است همانطور که زندگی ما به طور فزاینده ای بین واقعیت و مجازی از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی تقسیم می شود فعالیت های خرید و فروش نیز به لطف تجارت الکترونیک، فروشگاه های آنلاین واقعی، جایگاه خود را در وب پیدا کرده اند شروع یک به شما امکان می دهد محصولات و یا خدمات خود را مستقیما از رایانه خود بفروشید، بدون اینکه لزوماً فروشگاه فیزیکی داشته باشید.

بیشتر بدانید:

بهترین طراحی سایت در تهران

بهترین هاست در ایران

XXL 2 - فروشگاه اینترنتی چیست

اما چگونه یک فروشگاه اینترنتی را از ابتدا باز کنیم؟

اغلب ما از همان ابتدا خود را عقب نگه می داریم، زیرا همه چیز بسیار دشوار به نظر می رسد ما در جوانی اشتیاق خود را متوقف می کنیم و بلافاصله از هدف دست می کشیم چیزی که ما در این موارد کم داریم، صرفا توانایی تجسم آنچه انجام دهیم و مستلزم آن است اینکه بتوانیم نقطه به نقطه ببینیم چه کاری باید انجام دهیم، کار را برای ما بسیار آسان تر می کند!

این بدان معنی است که ما باید یک طرح تجاری ایجاد کنیم اما قبل از هر چیز بفهمیم که باز کردن یک تجارت الکترونیک چقدر هزینه دارد چه مزیت هایی می تواند در مقایسه با تجارت سنتی به ما بدهد و چه الزاماتی برای شروع آن لازم است.

 فروشگاه اینترنتی چیست

پس بیایید با دیدن مزایای تجارت الکترونیک شروع کنیم:

راحتی: افتتاح یک فروشگاه آنلاین هزینه های یک مکان را از اجاره گرفته تا صورتحساب کاهش می دهد، و اگر تصمیم دارید آن را در افق نتورک مدیریت کنید حتی لازم نیست نگران انبار باشید علاوه بر این، کرکره بسته وجود ندارد: تجارت الکترونیک 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته فعال خواهد بود و مشتریان شما می توانند در هر زمانی از روز خرید کنند بدیهی است که این امر نمی تواند با یک فروشگاه فیزیکی با ساعات کاری مشخص اتفاق بیفتد.

راحتی برای شما: زیرا می توانید وب سایت خود را از یک دفتر یا مستقیما از خانه خود مدیریت کنید و برای مشتریانی که می توانند آنلاین خرید کنند و پرداخت های ایمن انجام دهند.

پایگاه مشتری بزرگتر: شما به طور بالقوه می توانید به مردم در سراسر جهان بفروشید اینترنت بسیار زیاد است و برای همه قابل دسترسی است با تکنیک های مناسب مانند ترجمه سایت به انگلیسی- تجارت الکترونیک شما می تواند به چیزی بسیار بزرگتر از آنچه تصور می کنید تبدیل شود!

banner - فروشگاه اینترنتی چیست

هزینه افتتاح یک تجارت الکترونیک چقدر است؟

گفتیم که راحت است بله و مطمئنا انتخاب ارزان تری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی است  واقعیت این است که حتی افتتاح یک فروشگاه آنلاین مستلزم هزینه هایی است که عمدتا به موارد زیر مربوط می شود:

  • میزبانی وب سایت و دامنه
  • طراحی سایت
  • فرایند پرداخت
  • موجودی و حمل و نقل
  • بازاریابی و حمایت مالی

هزینه کلی به متغیرهای زیادی بستگی دارد، مانند مدل کسب‌وکاری که انتخاب می‌کنید، محصولی که می‌خواهید بفروشید و اینکه چقدر از این کار را باید برون‌سپاری کنید یا می‌توانید خودتان انجام دهید به طور کلی می توان گفت که افتتاح یک تجارت الکترونیکی می تواند هزینه سرمایه گذاری اولیه 500 تا 20000 یورویی داشته باشد بنابراین هزینه یک کامپیوتر خوب را اضافه کنید: نه، دسکتاپ دهه 1970 قطعا خوب نیست کامپیوتر اگر هنوز آن را ندارید: نه، دسکتاپ دهه 70 قطعا خوب نیست.

الزامات لازم: الزامات مورد نیاز زیاد نیستند اما برای انجام کارها به روش صحیح و بدون خلاف قوانین بسیار مهم هستند اینها همان الزامات برای شروع یک تجارت آجر و ملات به علاوه چند هشدار در مورد مقررات آنلاین هستند.

به طور خاص، الزامات عبارتند از:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشید
  • هیچ گونه محکومیت کیفری نداشته باشد
  • شماره VAT در صفحه اصلی قابل مشاهده باشد
  • شرایط عمومی فروش را در سایت منتشر کنید
  • سیاست حفظ حریم خصوصی در مورد کوکی ها را منتشر کنید

همانطور که می بینید چیز خاصی نیست اما نداشتن این الزامات می تواند شما را در موقعیت های ناخوشایندی قرار دهد، چه چیزی بفروشیم؟ انتخاب جایگاه بازار اولین قدم اساسی قطعا تعیین این است که چه چیزی را بفروشیم : اما چگونه تصمیم بگیریم؟ ساده، انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و مطالعه SERP ها تنها با کشف آنچه مردم به دنبال آن هستند متوجه خواهید شد که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند و بنابراین حاضرند پول خود را برای چه چیزی خرج کنند.

به این ترتیب می‌توانید بازارهای کم و بیش رقابتی را شناسایی کنید و مشخص کنید که کدام بازار سودآورترین و در عین حال امکان‌پذیرترین بازار است، یعنی بازاری که می‌تواند به نسبت رضایت شما را بیشتر کند ما اغلب در مورد جایگاه‌ها صحبت کرده‌ایم، به عنوان مثال وقتی دیدیم چگونه یک وبلاگ موفق ایجاد کنیم اما چرا اینقدر مهم است که خود را در یک جایگاه بازار قرار دهید؟

شاید برای شما محدود کننده به نظر برسد و فکر کنید با “بستن خود” در یک جایگاه خاص شانس کمتری برای فروش دارید، اما در واقعیت کاملا برعکس است فروش به یک شرکت باعث می‌شود در نظر مشتریان به‌عنوان یک متخصص صنعت، قابل اعتمادتر جلوه کنید اگر آنها بخواهند چیزی را که می‌فروشید بخرند احتمال خرید از شما بیشتر از یک فروشگاه آنلاین عمومی است علاوه بر این با قرار گرفتن در یک جایگاه، به گوگل کمک می‌کنید تا قدرت شما را بشناسد و شما را در SERP (صفحات نتیجه) بهتر قرار دهد.

می توانید از ابزار Google Trends برای “جاسوسی” از جستجوهای کاربران استفاده کنید و اطلاعات بسیار مهمی مانند علایق آنها را به دست آورید این بسیار شهودی است، اما دارای برخی ویژگی‌های کمتر آشکار است که می‌تواند تفاوت ایجاد کند: به همین دلیل است که من راهنمای استفاده از Google Trends را نوشتم .

انتخاب مدل کسب و کار

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را می خواهید بفروشید، باید انتخاب دیگری داشته باشید: از چه مدل کسب و کاری می خواهید استفاده کنید؟ بیایید فرض کنیم که می‌خواهید یک B2C (کسب و کار به مشتری) راه‌اندازی کنید و هیچ قصدی برای فروش به شرکت‌های دیگر (B2B)  ندارید.

FCBFDB4U 1 - فروشگاه اینترنتی چیست

در این مرحله شما هنوز دو گزینه برای انتخاب دارید:

تجارت الکترونیک با انبار اختصاصی

Dropshipping ، یک مدل کسب‌وکار قابل استفاده در تجارت الکترونیک که به شما امکان می‌دهد محصولات را فقط پس از فروش و بدون داشتن فیزیکی آنها بخرید تا بفروشید در اینجا بهتر توضیح خواهم داد: نحوه انجام dropshipping و نحوه کار  پس اگر تصمیم به استفاده از روش دوم دارید، باید در یافتن تامین کنندگان با کیفیت با بررسی ها و متخصصان بسیار، بسیار مراقب باشید اگر زیاد توجه نکنید کلاهبرداری ممکن است اتفاق بیفتد.

استراتژی های بازاریابی برای فروشگاه آنلاین

درک چگونگی باز کردن یک فروشگاه آنلاین و یافتن محصولات برای فروش در فروشگاه آنلاین شما کافی نیست برای افتتاح یک فروشگاه اینترنتی موفق، باید استراتژی های بازاریابی موثری را نیز اجرا کنید که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند بنابراین، استراتژی های بازاریابی مناسب به شما این امکان را می دهد که فروش فروشگاه خود را افزایش دهید و از رقبای خود متمایز شوید قبل از باز کردن فروشگاه، تمام کانال های بازاریابی موجود را تجزیه و تحلیل و مطالعه کنید تا بفهمید کدام یک برای مخاطبان و برند شما مناسب تر هستند به عنوان مثال، اگر محصولات بسیار گران قیمتی می فروشید، ممکن است بخواهید به جای استفاده از تبلیغات فیس بوک، فروشگاه آنلاین خود را با Google Ads تبلیغ کنید.

استراتژی های بازاریابی در دسترس شما متفاوت است، از تبلیغات گرفته تا بهینه سازی سئو، از تبلیغات بنری گرفته تا بازاریابی ایمیلی به یاد داشته باشید که هرگز تصمیمات عجولانه نگیرید و سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنید تا همیشه بازدهی رضایت بخشی از سرمایه خود داشته باشید مطمئنا نمی خواهید بدانید که صدها میلیون صرف استراتژی های ناکارآمد برای کسب درآمد چند ده می کنید.

XXL 1 - فروشگاه اینترنتی چیست

چگونه یک فروشگاه آنلاین به صورت رایگان باز کنیم

یک جستجوی ساده در گوگل برای یافتن پلتفرم های مختلفی که امکان افتتاح فروشگاه آنلاین را به صورت رایگان ارائه می دهند، کافی است اما بیایید با گفتن این نکته شروع کنیم که باز کردن یک فروشگاه آنلاین کاملا رایگان غیرممکن است، یا بهتر است بگوییم: امکان پذیر است، با محدودیت های زیادی هر کسب و کاری موفق نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد البته حداقل.

بنابراین افتتاح یک فروشگاه اینترنتی به روش سنتی با هزینه هایی همراه است شما باید یک موجودی، یک انبار را مدیریت کنید و هزینه های معمول اجرای یک وب سایت را متقبل شوید با این حال به یاد داشته باشید که شما یک فروشگاه سرگرمی باز نمی کنید بلکه شروع به کسب درآمد جدی آنلاین می کنید و یک فروشگاه آنلاین موفق می تواند سرمایه شما را با بهره بازپرداخت کند.

هزینه افتتاح یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با حداقل سرمایه اولیه امکان پذیر است به عنوان مثال،  Shopify برنامه های اشتراک را با شروع از 29 دلار در ماه ارائه می دهد تا آنجا که به هزینه های مدیریت فروشگاه مربوط می شود، اگر تصمیم به افتتاح یک فروشگاه آنلاین سنتی دارید، به هزینه محصولاتی که برای خرید نیاز دارید و میزان سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی  بی تو سی بستگی دارد.

چگونه محصولاتی را برای فروش آنلاین پیدا کنیم؟

می توانید به برنامه هایی مانند DSers اعتماد کنید که به شما امکان دسترسی به کاتالوگ بزرگی از محصولات را می دهد از طرف دیگر می توانید در گوگل یا بازارها جستجو کنید.

راه اندازی فروشگاه انلاین

نام کامل را انتخاب کنید، هویت برند خود را ایجاد کنید، لوگو را طراحی کنید، رقابت را تجزیه و تحلیل کنید، برای پیدا کردن پلت فرم مناسب خود تحقیق کنید.

طراحی سایت در کرج
نمایش ویدیو درباره طراحی سایت در کرج
BACKGROUND 1024x640 - فروشگاه اینترنتی چیست
Ofogh3 1024x624 - فروشگاه اینترنتی چیست

فهرست مطالب

به موفقیت بپیوندید

اینها تنها تعدادی از مشتریان موفق ما هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *