برند سازي و طراحي سايت
امروزه رقابت بسيار نزديكي ميان طراحي سايت در تهران و برند سازي نام محصول وجود دارد. برند سازي يا تبديل به برند كردن نام يك محصول و يا به عبارتي ديگر نام تجاري مورد استفاده براي يك محصول از دير باز وجود داشته است. امروزه نيز با پيشرفت تكنولوژي، برند سازي وارد مرحله ديجيتالي خود شده است. دليل آن نيز اين مي باشد كه تبليغات محصولي از فضاي فيزيكي به فضاي ديجيتالي وارد شده است.
برندهاي موفق بسياري وجود دارند كه وقتي اسمي از آن ها به ميان مي آيد خواه ناخواه انسان را ياد آن محصول مي اندازند. اگر بخواهيم از برندي موفق صحبت كنيم مي توانيم دلستر را مثال بزنيم. دلستر نام يكي از برندهاي ماء الشعير مي باشد، اما در واقع دلستر چنان ميخ نام تجاري يا برند خود ر محكم به زمين كوبيده است كه ديگر به جاي ماء الشعير از نام دلستر براي آن استفاده مي شود. يعني اگر شما حتي بخواهيد ماءالشعير استار را هم خريداري كنيد به فروشنده خواهيد گفت يك دلستر استار مي خواهيد نه يه ماء الشعير استار.
چگونه با طراحي سايت در تهران برندسازي كنيم
اما براي رسيدن به مرحله برند شدن يك محصول چه بايد بكنيم؟ شايد اين مهمترين سوال در اين زمينه باشد. اما بايد حتما اين مورد را به خاطر داشته باشيم كه هر زماني مقتضيات خاص به خود را دارد. عصري كه در آن قرار داريم عصري نيست كه بخواهيم با چاپ بنر و تراكت و بيلبورد نام محصول خود را بر سر زبان ها بياندازيم و آن را تبديل به برند كنيم. تمام اين موارد نيز شايد نياز باشد، اما تمام آن چيزي نيست كه براي ساختن يك برند نياز است. استفاده از فضاي مجازي و اينترنتي يكي از راهكارهاي مهم در اين زمينه است. برند سازی با طراحي سايت در کرج در این عصر یکی از موارد بسیار مهم محسوب می شود.
برند سازي
همه اين مورد را قبول داريم كه برند سازي نيازمند مراحل خاص به خود است، اما طراحي سايت در تهران نيز بايد به گونه اي انجام گيرد كه تكميل كننده اين مراحل باشد. براي مثال بگذاريد مثالي ملموس تر از اين مورد را بياوريم. ايرانسل، برندي است كه همه مي دانيم كه مربوط به تلفن همراه است. اما مورد مهمي در رابطه با اين برند وجود دارد و آن رنگ اين برند مي باشد. رنگ زرد، ماهيت برند ايرانسل را براي ما مشخص مي نمايد. رنگ زرد به گونه اي با ايرانسل عجين شده است كه هر جايي رنگ زرد زيادي به چشم بخورد مي گوييم انگار مركز ايرانسل است. ما وقتي وارد سايت ايرانسل مي شويم رنگ زرد را آنجا هم مي يابيم. در واقع هر كجا نشاني از ايرانسل باشد يك رنگ زرد نيز بر آنجا حاكم است.
رعايت اصول برند سازي در هنگام طراحي سايت در تهران از اهميت بسياري برخوردار است كه معمولا كمتر به آن توجه مي شود. افراد با سابقه در زمينه طراحي سايت در تهران با چنين نكاتي آشنايند و راهنمايي هاي لازم را در اين زمينه براي شما انجام خواهند داد، حتي اگرچه شما در اين باره آشنايي خاصي نيز نداشته باشيد. در واقع اين اصول گوشه اي از احساسات و طراحي سايت در تهران را در خود جاي داده كه شما مي توانيد براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه به مقاله احساسات در طراحي سايت در کرج رجوع نماييد.
تاثير سئو سايت بر روي برند سازي هنگام طراحي سايت در تهران:
سئو سايت مورد بسيار مهمي مي باشد كه در تمام مراحل طراحي سايت در تهران بايد آن را در نظر داشت. چرا كه سئو سايت به شما كمك خواهد كرد كه كسب و كار شما ديده شود. اين مورد بسيار مهم در برند سازي نام تجاري شما نيز بسيار مهم مي باشد. چرا كه ديده شدن زياد باعث در ياد ماندن راحت تر نيز مي شود. هر چه برند شما نيز بيشتر در معرض ديد قرار بگيرد به همان ميزان در ذهن ماندن آن نيز راحت تر خواهد شد.
سئو سايت مناسب كه يكي از موارد بسيار مهم و حياتي در زمينه طراحي سايت در تهران به حساب مي آيد، باعث مي شود رتبه سايت شما به نتايج اول جستجوي گوگل نزديك تر شود. به اين ترتيب تعداد بازديدها از سايت شما بالا خواهد رفت و اين نيز باعث مي شود تا برند شما به تعداد دفعات زيادتري توسط افراد ديده شود. ديده شدن زياد هم باعث مي شود تا برند محصولات شما بهتر در ياد بماند، همچنين تعداد افرادي كه با برند شما مواجه مي شوند زياد مي شود و اين خود نيز باعث مي شود صحبت هاي بعدي و خارج از فضاي اينترنتي نيز در ميان افراد راجع به برند شما شكل بگيرد كه اين نيز به نوبه خود باعث بهتر و بيشتر در ياد ماندن برند شما مي شود.
شيوه هاي مناسب سئو سايت براي برند سازي در طراحي سايت در تهران:
با توجه به اين كه الگوريتم هاي مورد استفاده موتورهاي جستجوي اينترنتي بر روي برندها نيز حساسيت بسياري دارند و از برند نيز در رتبه بندي سايت ها استفاده مي كنند، مي توان به اهميت برند سازي از طريق طراحي سايت در کرج نيز پي برد. به اين شكل سئو سايت در كنار طراحي سايت در تهران مي تواند مسير بهتر ديده شدن برند شما را ساده تر نمايد. نكته مهمي كه در اين زمينه وجود دارد و در مقاله هاي مربوط به سئو سايت مفصل در رابطه با آن توضيح داده شده است اين مي باشد كه بايستي طراحي سايت در تهران استانداردهاي لازم را داشته باشد تا در سئو سايت به مشكل برنخوريم.
بايد به نكته مهمي در رابطه با برند سازي از طريق طراحي وب سايت نيز اشاره كنيم و آن اين است كه امروزه بسياري از افراد صرفا براي برند سازي محصول خود اقدام به طراحي سايت در کرج مي كنند. در واقع آن ها از فضاي اينترنتي و ظرفيت بالاي آن استفاده مي كنند تا نام تجاري خود را به همگان بشناسانند.
تاثير سئو سايت بر روي برند سازي هنگام طراحي سايت در تهران
استفاده از شبكه هاي اجتماعي در كنار طراحي سايت در تهران و سئو سايت نيز مي تواند به شناساندن برند شما به افراد كمك نمايد، اما بهتر است فريب استفاده رايگان از شبكه هاي اجتماعي را نخوريد زيرا استفاده از اين شبكه ها به تنهايي مي تواند به برند سازي شما ضربه سنگيني بزند. معمولا افرادي در اين شبكه ها موفق مي شوند كه از آنها صرفا براي تبليغات استفاده مي نمايند و فضاي رسمي تر خود، همچون وب سايت، كه امنيت بالاتري نيز دارد را به مشتريان خود معرفي مي كنند.
در واقع بايد به اين نكته مهم توجه كرد كه داشتن وب سايت همچون داشتن يك دفتر كاري مي باشد كه باعث اعتماد بيشتر مخاطبان و مشتريان مي شود، چرا كه در هر صورت رسيدگي از طريق ارگان هاي خاص به وب سايت ها وجود دارد اين در حالي است كه فضاهاي مجازي چنين امكاني را ندارند و هر كسي مي تواند آزادانه در آنها شروع به فعاليت نمايد و به اين طريق امكان كلاهبرداري از طريق اين صفحات نيز بيشتر است كه باعث كاهش اطمينان افراد به اين صفحات مي شود.
عوامل متعدد براي برند سازي به كمك طراحي سايت در تهران:
عوامل بسياري براي برند شدن نام محصول يا خدماتي كه قرار است ارائه دهيد دخيل مي باشند كه در زير به چند نمونه مهم از اين عوامل خواهيم پرداخت كه در طراحي سايت در تهران نيز بسيار مهم مي باشند.
انتخاب نام مناسب براي برند شدن:
انتخاب نام مناسب براي برند شدن به كمك طراحي سايت در تهران، به طور حتم اولين و مهمترين مرحله مي باشد، اما يك نام مناسب چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟
نام مورد استفاده براي برند سازي در طراحي سايت در كرج بايد حتما نامي قانوني باشد. قانوني بودن نام به اين معني مي باشد كه قبلا شركت ديگري نام مورد نظر شما را به نام خود ثبت كرده باشد. به اين شكل شما پس از شناخته شدن برندتان ممكن است مجبور به تغيير نام برند خود شويد كه اين اصلا خوشايند نيست و به اين شكل ممكن است بسياري از مشتريان ثابت خود را از دست بدهيد.
براي اينكه بتوانيد در بهترین شرکت طراحی سایت نام مناسبي را براي كسب و كار خود انتخاب كنيد بهتر است نام هايي را كه مناسب مي دانيد را به صورت فهرست وار بر روي كاغذ يادداشت نماييد. اين نام بايد ويژگي هاي محصولات يا خدمات شما را به خوبي به مشتريان معرفي نمايد. به اين شكل اين نام بيشتر در خاطر مخاطبانتان خواهد ماند و هر موقع نامي از آن بيايد بسياري از افراد كه با محصولات شما آشنا هستند به ياد اين دسته از محصولات خواهند افتاد، براي اين منظور نام انتخابي شما بايستي ويژگي هاي خاصي را داشته باشد كه به آنها اشاره مي كنيم.
در طراحي سايت در كرج براي برند سازي بايد نام انتخابي ساده باشد. سادگي تلفظ آن يكي از موارد مهم مي باشد كه باعث بهتر در خاطر ماندن مخاطبان و مشتريان مي شود.
ساير ويژگي هاي نام تجاري در طراحي سايت در تهران:
جذابيت و در عين حال خاص بودن آن نيز مورد مهم بعدي در اين زمينه مي باشد. اين ويژگي باعث مي شود افراد بسياري در رابطه با محصولات اين برند خاص كنجكاو شوند و در بازار رقابت نيز بسيار مورد مهمي مي باشد. هر چه خاص تر باشيد و از شباهت به برندهاي ديگر پرهيز كنيد شانس موفقيت شما بيشتر خواهد شد.
برند سازي در طراحي سايت در تهران بايد بدون مرز باشد. شايد شما در شروع كار خود جغرافياي كوچكي را براي ارائه خدمات يا محصولات خود در نظر بگيريد، اما بايد به اين نكته مهم نيز توجه نماييد كه كار شما به مرور گسترش خواهد يافت. خصوصا زماني كه پاي طراحي سايت در تهران در ميان باشد گسترش كار شما نيز سرعت خواهد گرفت و به مرزهايي كه شايد در ابتدا تصورش را هم نكنيد خواهد رسيد.
برند خوب برندي است كه القا كننده كيفيت بالاي محصول نيز باشد. البته بايد در نظر داشت كه اين دو مورد در ارتباط مستقيم با همديگر نيز مي باشند. يعني هر چه محصولات شما از كيفيت بالايي برخوردار باشد به همان اندازه برندتان نيز القا كننده كيفيت بالا خواهد بود.
در انتخاب نام تجاري تان در طراحي سايت در تهران براي برند كردن آن، تلاش كنيد تا زياد از مد پيروي نكنيد. چرا كه مدها هميشه جاي خود را به مدهاي جديد مي دهند و به اين شكل نام برند شما تبديل به نامي از مد افتاده خواهد شد. انتخاب نامي ساده و در عين حال خاص و جذاب كمك زيادي به ديده شدن برند شما خواهد كرد.
استفاده از نام هايي كه القاي حس مثبت مي كنند نيز بسيار مهم است. از نام هايي كه همرا خود حسي منفي مي آورند يا معاني منفي دارند، بپرهيزيد.
توصیه های طلایی در خصوص برندسازی با طراحی سایت
حضور در دنیای دیجیتال دیگر به آینده مربوط نمی شود، بلکه نیاز امروز ماست. در خصوص طراحی سایت در تهران با هدف برندسازی مي بايست بگوییم که، هیچ برندی یک شبه و بدون طی کردن مسیر پر فراز و نشیب موفقیت، به یک جایگاه خاص دست نیافته است. بلکه برای رسیدن به موفقیت در این زمینه نیاز به تغییر خواهد بود، که طراحی وبسایت یکی از همین تغییر های مهم است. اما مهمترین مسئله طراحی سایت به شکل اصولی می باشد. برای اینکه یک وبسایت اصولی داشته و برندسازی اتان را آغاز کنید، می بايست برخی نکات و توصیه های طلایی را مدنظر قرار دهید.
این نکات را در ادامه ذکر نموده ایم:
-
از لوگوی منحصر به فرد استفاده کنید
اولین نکته در خصوص طراحی سایت در تهران با هدف برندسازی، استفاده از لوگوی منحصر به فرد می باشد. لوگو در واقع نشان برند شما است، که باید در تمامی صفحات سایت از آن استفاده شود. در زمینه طراحی لوگوی سایت، بهتر است از یک متخصص حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. طراحی لوگو باید بسیار خلاقانه باشد. در واقع لوگوی سایت شما باید به قدری منحصر به فرد باشد، که وقتی مخاطب آن را در جایی ببیند، ناخودآگاه محصولات برند شما را به یاد بیاورد.
پس برای طراحی لوگو زمان بیشتری صرف کنید. اما نکته ای که در این زمینه بسیار اهمیت دارد، عدم تقلید و الگو برداری از برند های دیگر است. لوگوی شما به هیچ عنوان نباید شباهتی به لوگوی برند های دیگر داشته باشد. چون اینگونه ممکن است تمامی اقدامات شما در طراحی سایت، زیر سوال برود و مخاطب کمتر به شما اعتماد خواهد کرد. پس اگر برای برندسازی قصد طراحی سایت در تهران را دارید، حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید.
-
نیاز ها و سلایق مشتری را مد نظر قرار دهید
دیگر نکته ای که در خصوص طراحی سایت در کرج و سئو در کرج باید مدنظرتان قرار دهید، اهمیت به نیاز مخاطب است. توجه داشته باشید که شما موظف به رفع نیاز ها و خدمات دهی به تمامی افراد کره زمین نیستید! بلکه تنها طیف محدودی از مشتریان مورد هدف شما بوده، و باید سعی کنید جایگاه خاصی از بازار را به خود اختصاص دهید.
پس برای اینکه بتوانید مخاطب هدف خود را با طراحی سایت جذب کنید، بهتر است ابتدا با نیاز ها و سلایق آن ها آشنایی داشته باشید. سپس محتوای سایت خود را به گونه ای تولید کنید، که پاسخگوی نیاز مخاطبانتان باشد. برای مثال در طراحی سایت در تهران حتما در خصوص سن، جنسیت، تحصیلات و ….مخاطبان مورد نظر خود تحقیق نموده، و سپس اقدام به تولید محتوا نمایید. با رعایت این نکته قطعا در جذب مشتری و برندسازی، موفق تر عمل خواهید کرد.
-
حتما از صفحات تماس با ما استفاده کنید
سایتی که با هدف برندسازی طراحی می شود، می بایست حتما دارای صفحه تماس با ما باشد. اگر این صفحه نادیده گرفته شود، عملا تمامی اقدامات شما هیچ تاثیر خاصی نخواهند داشت. به عنوان مثال پس از طراحی سایت در تهران مشتری از طریق سرچ در گوگل، وارد سایت شما می شود و محصولات را مشاهده می نماید.
حال پس از انتخاب محصول مورد نظر ممکن است قصد تماس و ارتباط با شما را داشته باشد. اگر صفحه تماس در سایت وجود نداشته باشد، مشتری نمی تواند با شما ارتباط برقرار کند. در حالی که یکی از اصول مهم در برندسازی، برقراری ارتباط موثر با مشتریان مي باشد. پس حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید. در صفحه تماس با ما علاوه بر قرار دادن چند شماره تماس مختلف، بهتر است آدرس صفحات کسب و کار خود، در شبکه های اجتماعی را نیز درج نمایید.
-
ثابت قدم باشید
برای برندسازی با طراحی سایت در تهران، ثابت قدم بودن بسیار اهمیت دارد. حتما تا به حال با افرادی مواجه شده اید که به یک شیوه صحبت می کنند، اما طور دیگری عمل می نمایند. یا مدام تصمیم هایشان را تغییر می دهند. به احتمال زیاد ارتباط شما با اینگونه افراد بسیار سریع قطع می شود، چون در همان ابتدا احساس می کنید قابل اعتماد نیستند.
در خصوص طراحی سایت برای برندسازی نیز همین مسئله صدق می کند. اگر مدام از شعار های مختلف استفاده کنید، در هر صفحه از یک نوع لوگو یا طرح متفاوت استفاده کنید و …..از هدف خود دورتر می شوید. چرا که اینگونه ممکن است اعتماد مخاطب را از دست بدهید. پس همیشه در این زمینه ثابت قدم بوده، و سعی کنید تمامی بخش های سایت را به صورت یکپارچه و هماهنگ طراحی نمایید.
-
از ربات های پشتیبانی مشتری استفاده کنید
دیگر نکته مهم در خصوص طراحی سایت در تهران استفاده نمودن از ربات های پشتیبانی مشتری می باشد. همانطور که می دانید پشتیبانی از مشتریان نقش بسیار مهمی در جلب رضایت آن ها داشته، و می تواند در برندسازی نیز بسیار اثرگذار باشد. شما می توانید برخی ربات های پشتیبان را بر روی وبسایت خود استفاده کنید. این ربات ها معمولا قیمت بالایی ندارند، و به متدوال ترین پرسش های کاربران در خصوص محصولات و کسب و کار شما پاسخ می دهند. در نتیجه می توانید با این روش و دادن پاسخ فوری به مشتریان، آن ها را از سرعت عمل خود شگفت زده کنید.
-
در مورد حل چالش های مشتریان صحبت کنید
برخی از کسب و کار ها در حوزه طراحی سایت در تهران به صورت مداوم از امتیاز ها و برتری هایی که دارند صحبت می کنند. اگر وارد هر یک از صفحات سایت آن ها شوید، در بخش زیادی از متون صفحه به توضیح اینکه ( چرا ما بهترین هستیم) پرداختهاند. اما این کار می تواند در روند تبدیل شدن بیزینس شما به یک برند شناخته شده، مشکلاتی را ایجاد نماید.
وقتی مرتبا از برتری های کسب و کارتان صحبت می کنید، ممکن است مخاطبان تصمیم به ترک سایتتان بگیرند. پس برای برندسازی بهترین کار این است که در متون سایت خود، به مطرح کردن مشکلات و چالش های مشتریان پرداخته و راه حل هایی را به آن ها پیشنهاد دهید. این کار موجب می شود مشتری نسبت به خدمات یا محصولات شما، احساس نیاز پیدا کرده و بهتر به برندتان اطمینان خواهد کرد.